Welke stappen moet ik ondernemen om van vodafone contract af te komen, aangezien ze niet leveren wat ze beloven?
Ik heb een onbeperkt internet abonment bij Vodafone. Zoals bekend is er een FUP, dus 5GB (bij vodafone) per dag en dan krijg je de eerste 1 GB automatisch erbij en vervolgens moet je via de app of website elke keer 1 GB erbij updaten. Die eerste 6 GB gaan goed, vervolgens moet ik na elke GB die ik bij app, als het lukt om de app te openen, mijn telefoon opnieuw opstarten en/of vliegtuigstand aan en uit zetten om gebruik te kunnen maken van die nieuw GB. In de praktijk komt het er dus op neer dat je na die 6 GB geen actie van meer dan 1 GB kan uitvoeren. Of tijdens een skype meeting moet ik mijn vergadering of gesprek afsluiten en mijn verbinding opnieuw opstarten om verder te gaan.
Ik ben al meer dan 7 maanden bezig om, of dit probleem opgelost te krijgen, vodafone is bekend met het probleem, of om van het contract af te komen. Maar ze willen dan dat ik de rest van de maanden ga afkopen.
Ik hang dus al sinds oktober 2020 met de klantenservice aan de lijn, dit wil niks opschieten.
Ik heb een mail gestuurd dat ze niet leveren wat ze beloven dus dat ik het contract ontbind en dat ze niet meer hoeven te leveren en geen geld meer mogen afschrijven, maar na 2 weken nog geen reactie ontvangen.
ik heb ze bij de acm gemeld.
Ik wil weten welke stappen ik verder nog kan ondernemen?
Stappen? Geen stappen. U krijgt toch elke keer die gigabite erbij? U had dan ook ern zakelijk contract moeten nemen.
Topantwoord
Je gebruikt meer dan 6 GB per dag? Wat doe je als consument om zulke hoeveelheden er doorheen te jagen?
doet dat ertoe?
Vrijwillegers werk.
werken vanuit een mobiel kantoor.
Uiteraard doet dat er toe, dit is tenslotte een consumentenforum en wellicht is een zakelijk abonnement hier meer van toepassing.
Neemt overigens niet weg dat de functionaliteit die ze bieden gewoon en probleemloos dient te werken. Dat een Skype verbinding er uit valt als je door weer eens een GB bent is natuurlijk niet te voorkomen.
Ik heb geen bedrijf, dus onmogelijk een zakelijk contract af te sluiten.
Dan nog, het punt is dat Vodafone iets beloofd!! en niet levert!! En waar ik het voor gebruik doet er niet toe.
Ongepast gebruik van onbeperkt internet is pas vanaf 20 GB per dag!! Daar kom ik echt niet aan.
Probleem is natuurlijk dat niet ze niet volledig leveren wat ze aanbieden, kennelijk door technische problemen met die app, maar wel een groot deel (werkende verbindig, eerst 6 GB per dag probleemloos). Ook de GB ná 6 GB leveren ze, alleen niet probleemloos. Dus heel veel grond voor een volledige ontbinding is er niet.
Een vergadering voor een particulier? Ok.
ja sommige mensen hebben vrijwilligers werk en hebben vergaderingen.
Noem eens een functie in een vereniging.
Maar serieus, ik stel hier geen vragen om dit soort nutteloze reacties te krijgen, als ik die wil doe ik dat wel op facebook.
@L88, dan had u inderdaad, zoals @tijger1 al beantwoordde, een zakelijk abonnement moeten nemen. Ook al werkt u als vrijwilliger (mooi werk trouwens) dan wist u toch van te voren dat er ook vergaderingen bij zijn? En dat vreet GB 's.
Daarom heb ik toch een onbeperkt abonnement genomen, al zou ik de hele dag gebruik maken van ZiggoGo, wat een samenwerking met Vodafone is. Hun product is niet op orde. Dit geven ze zelf toe. Maar er verder naar handelen doen ze niet, en ik maar betalen.
Correctie op deze eerdere zinEen zakelijk abonnement voor een vrijwilliger? Ja, een zakelijk abonnement is zeker mogelijk en dus aan te bevelen en vooral als het een grote(re) vereniging betreft. Ik bedoel hiermee uitdrukkelijk niet: 'dan had u maar'.
Geachte L88,
Ik raad u aan om uw klachten op papier te zetten en uw brief aangetekend op te sturen naar Vodafone.
Bewaar een kopie voor uzelf.
Is het misschien een idee om uw huis WiFi te gebruiken?
Dank voor een normale reactie.
Ik heb geen woning, vandaar het misschien wat uitzonderlijke hoger gebruik van mobiel internet.
Zijn er meer gebruikers die hetzelfde probleem ervaren? Heeft u het probleem ook als u uw simkaart in een ander toestel gebruikt. Ervaart u dit probleem ook buiten bij een goed 4g ontvangst?
Gebruikt u wellicht een oudere Android versie?
Providers garanderen geen goed ontvangst binnen woningen.
Als u de enige bent die deze ervaring heeft dan kunt u Vodafone niets verwijten en dus niet kosteloos ontbinden.
Ik heb al 2 nieuwe simkaarten gekregen en 3 verschillende devices geprobeert, bij elke hetzelfde probleem.
Ik ben niet de enige met het probleem., het probleem is bekend, ze zijn "er mee bezig"
Kan het liggen aan uw "mobiele" kantoor?
Mij lijkt ook een zakelijk abonnement een beter idee met al dat langdurige vergaderen.
Aparte vereniging als steeds zo lang vergaderd wordt.
Mensen, het is gvd toch niet van belang wat ik met die gb's doe, al kijk ik de hele dag P#rna. Dan moet hij het ook blijven doen.
Misschien heb ik wel 20 verenigingen, die ik voorzit.....
Of administratief hulpje van bent? Inderdaad belachelijk dat steeds zo lang "vergaderen", dan werkt het allemaal niet zo best.
Vloeken doet u maar in eigen kring en zeker niet hier tegen de mensen die de moeite nemen om uw (klaag) relaas te lezen en proberen u van een goed advies te dienen.
Neem een zakelijk contract (of vindt u dat te duur?)
Vrijwilliger met zo een houding en vocabulaire? Mijn neus.
Als u ook internet van Ziggo hebt kunt u misschien beter Red Unlimited gebruiken.
https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/red-unlimited
Dit abonnement heb ik nu
U hebt een consumentenovereenkomst, dat wil zeggen dat u internet mag gebruiken op de manier wat normaal is voor een consument. Daar horen urenlange vergaderingen en elke dag dik boven de 5GB niet bij.
Ook is een mobiel abonnement geen vervanger voor thuis internet of in een mobiel kantoor. U wilt het waarschijnlijk niet horen, maar zo is het helaas voor u wel.
Dit klopt niet, ongepast gebruik van onbeperkt internet is pas vanaf 20gb per dag, dit heb ik natuurlijk uitgezocht voordat ik dit abonnement afsloot.
Ik heb aangegeven wat de situatie is dat ik ongeveer 8gb per dag zal gebruiken en max 10.
Als ze mij dan dit adviseren dan moet het ook werken!!
8 gb per dag? Dat staat gelijk aan 800 minuten online vergaderen. Dat is 13 uur per dag! En dat elke dag weer? En dan tussendoor ook nog bestanden van 2GB willen binnen halen op uw telefoon?
Geen idee wat uw bron van inkomsten zijn, maar als u zoveel tijd kwijt bent aan vrijwilligerswerk, dan blijft er weinig tijd over om betaald werk te doen.
Als u in diezelfde uren betaald werk zou hebben kunt u ook gewoon een huis huren of kopen. Of u haalt er een hoop zaken bij, of uw verhaal klopt niet.
Overmatig gebruik staat los van misbruik. Een normaal verbruik is dus geen 13 uur per dag online vergaderen.
Geachte Neodutchio,
Ik vermoed, dat TS een camper heeft.
@NEODUTCHIO Ik heb een voorbeeld gegeven waar ik tegen aan loop, zoals een vergadering moeten onderbreken vanwege de defect bij vodafone.
Mijn inkomen of mijn woonsituatie heeft totaal niks te maken met de vraag die stel!!!
Ik dacht dat ik op een forum zat met mensen die kennis hadden van zaken, maar dit forum is nog erger dan al die hersenloze facebookwappies.
Als u verwacht dat u informatie krijgt die in uw straatje past, dan moet ik u teleurstellen. Beter is gewoon uw verhaal te vertellen in plaats van een hoop onzin te gaan verzinnen. Een normale consument gebruikt geen 8 tot 10gb per dag. Een normale consument download niet meerdere grotere bestanden per dag met zijn telefoon. En een normale consument gaat geen 13 uur per dag online vergaderen.
Een telefoon is bedoeld om te bellen en basiszaken op internet te doen. U krijgt al belachelijk veel, kan onbeperkt bijhalen, maar omdat daar nu een extra handeling voor nodig is (waarbij ik niet lees waar de oorzaak ligt) gaat u allerlei scenario's verzinnen die niets met normaal gebruik te maken hebben.
zoals al eerder aangegeven, ik heb voorbeelden gegeven waar ik tegen aanloop, zoals een vergadering moeten onderbreken, een bestand niet kunnen downloaden, een film niet kunnen afkijken (die ze zelf aanbieden via ziggogo)
Ik vraag niet naar de oplossing, ik vraag advies!! mensen lees toch eens goed en haal je fantasie er even niet bij voordat je reageer!
Ik betaal belachelijk veel voor wat ik krijg!
Ik heb niks verzonnen, het is een opstapeling van de dingen die ik doe en waar ik tegenaan loop.
Nogmaals, IK VRAAG ADVIES VOOR VERVOLG STAPPEN EN NIET OM COMENTAAR OVER MIJN INTERNETGEBRUIK.
Schreeuw lekker naar een ander.
@lu88, Leer eens manieren, begin eens met een heropvoedcursus.
Wat je als problematisch ervaart, schijnt heel normaal te zijn.
Als dat zo is, dan valt er niets te ontbinden.
Info op de site:
Is onbeperkt echt onbeperkt?
Ja, zeker. Met Vodafone Unlimited internet, bel en sms je zoveel als je wilt in Nederland. Zo werkt het:
- Je start elke dag met 5 GB.
- Zodra deze GB's op zijn, activeren wij automatisch 1 GB.
- Heb je meer data nodig? Dan kun je onbeperkt steeds 1 GB extra activeren via My Vodafone.
- https://community.vodafone.nl/t5/Abonnement/Hoe-werkt-het-unlimited-abonnement/td-p/3310
Lees even mijn probleem opnieuw!
Vodafone geeft toe dat het een fout is!
Om die gigabite er bij te krijgen, moet je wat handelingen verrichten. Dan kun je toch weer verder. Ik zie het probleem niet zo. Als Vodafone schriftelijk meedeelt dat zij een fout maken die niet opgelost gaat worden, dan heb je een punt. Maar dat kan ik uit je verhaal niet halen.
Het probleem is dat zodra ik een bestand van 2gb wil downloaden, dat dat niet kan want na 1 gb moet de verbinding worden verbroken.
Dan moet je die bestanden de nieuwe dag downloaden, want dan heb je nog 5gb.
Toen het einde van je abonnement, kun je proberen je aan te passen en daarna een andere provider kiezen.
Bestanden van 2GB downloaden op een telefoon?
@panter22
Ik me aanpassen?? Ik pas me al 7 maanden aan. Ze leveren niet wat ze beloven! En waar ik voor betaal!!
Mijn vraag gaat over welke stappen ik zou kunnen ondernemen om van het contract af te komen, of het mogelijk is, is een andere vraag, iedereen reageert alleen maar op mijn internetgedrag, wat prima volgens de voorwaarden is. Ook volgens Vodafone, mijn gebruik is nog minimaal.
Wie zegt dat ik mijn telefoon gebruik?
Geen idee waar u anders mee wilt bellen of sms'en. Als u de simkaart in een ander apparaat gebruikt dan waar het voor bestemd is, dan hoop ik voor u dat Vodafone hier meeleest.
Vodafone is op de hoogte hoe ik mijn simkaart gebruik en keurt dit ook gewoon goed, dus zou zelfs fijn zijn als ze meelezen of forums op internet, misschien dat zien ze dan wat voor zooitje ze er van maken!
Het gaat niet om mijn bel of sms gedrag. daar ervaar ik ook geen problemen mee.
@L88, heb je de algemene voorwaarden van Vodafone wel gelezen?
Daar staat precies in wat in de community van Vodafone staat, dus van de 5 mb en telkens 1 mb er bij.
Klik op algemene voorwaarden consumenten en zakelijk.
Staat onder artikel 2 van de bijlage alg. voorw. voor consumenten, pag 10.
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer