ra
door radia Apr 9, 2018 om 14:09
Geldzaken & recht

Werksfeer

ik werk op kantoor, ik werk er nu al ongeveer 1 jaar. De sfeer is vreselijk geworden ineens. dat komt omdat al mijn collegas me ineens nir meer aan staan . als ik praat tegen ze krijg ik geen antwoord. of ik krijg wel antwoord terug maar dan op een zeer brutale manier. nu is het zo dat heel de kantoor me vuil aan kijkt. en ik weet totaal niet waarom . ik ben wel een buitenlander. zouden jullie mischirn weten waar het aan kan liggen. ik snap er gewoon niets meer van. voordat ik het besluit neem om hier weg te gaan moet ik natuurlijk wel weten wat de reden is dat dit nu gebeurt.

3983 18 Rapporteer

simon55
door simon55 - Apr 9, 2018 om 14:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ga eens met uw werkgever praten

ra
door radia Apr 9, 2018 om 14:14
5 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb het al 4 keer met de directeuren over gehad hun snaooen er ook niks van en weten het ookniet.  kan het iets van jaloezie zijn ofso . met mn collegas valt er gewoon niet te praten. 5 collegas probeerden me al een keer zwart te maken bij de directeur maar gelukkig kwam de directeur aan mijn kant.

Cookies
door Cookies - Apr 9, 2018 om 14:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom bespreek je deze kwestie niet met je collega's? Lijkt mij de 1e stap.

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2018 om 14:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De sfeer is vreselijk geworden ineens.
Iets gebeurd?
Spreek je collega's er eens op aan.

zouden jullie mischirn weten waar het aan kan liggen.
Nee, natuurlijk niet.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 14:21
5 Antwoorden / 6 Vragen

dat is geen optie dan moet ik heel de werklvloer aanspreken. ze zijn echt vaag serieus ik heb dit noooiy eerder meegamaakt bij andere kantoren en andere baantjes. of ze zijn allemaa autistisch

edrick3
door edrick3 Apr 9, 2018 om 14:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

of ze zijn allemaa autistisch
Met zo'n soort reactie (naar je collega's) roep je weerstand op.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 15:52
5 Antwoorden / 6 Vragen

nee maar sat heb ik niet gezegd dat zeg ik nu .

ra
door radia Apr 9, 2018 om 15:53
5 Antwoorden / 6 Vragen

en als ik het mn collegas ga vragen dan weet ik al zeker dat ze gaan zeggen dat er niets aan de hand is. en dat ze het dan op mij schuiven . dat het aan mij ligt . najaa heb nooit zoiets meegemaakt haha. dus geloof nie dat het aan me zelf ligt

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2018 om 14:20
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemd dat dit ineens is gekomen, die veranderde houding tegenover je. Zijn het vrouwelijke collega's die je ineens anders zijn gaan behandelen? Is er een nieuwe collega bij gekomen? Lijkt een optie om het er met hen over te hebben; kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet. Is er misschien een vertrouwensman/vrouw bij het bedrijf waar je werkt? Of nog maar eens een van de directieleden erop aanspreken. Zou nooit zomaar weggaan, heb je niets als je zelf ontslag neemt.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 14:23
5 Antwoorden / 6 Vragen

ja inderdaad het zijn vooral de vrouwelijke collegas . naja letterlijk alle vrouwelijke collegas mogen mr niet behalve 1 die is neutraal . en we hebben ook nieuwe maar die doen net zo goed mee .  ik vindt het zelf ook heel vaag laatste gesprek met de directeur gaf de directeur aan dat ik stil was najaa best logisch als niemand reageert . apart volk zeg

Cookies
door Cookies - Apr 9, 2018 om 14:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je om de haverklap naar de directie stapt i.p.v. eerst een gesprek aan te gaan met je collega's, dan kan dat behoorlijke weerstand oproepen bij de collega's. Het kan ook een cultuurverschil / communicatieprobleem zijn.

Er zijn weer banen te over, als je het niet meer naar je zin hebt, kun je een andere baan zoeken.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 14:50
5 Antwoorden / 6 Vragen

hun weten er niks van dat ik daarover  gesprekken gehad heb met de directieleden

ra
door radia Apr 9, 2018 om 14:51
5 Antwoorden / 6 Vragen

jaa ik had ook een baan aangeboden gekregen die ik geannuleerd heb want ik moet natuurlijk wek weten waarom het nu zo gaand3 is.

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2018 om 14:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou dan maar eens met de collega's gaan praten.
Het kan ook inbeelding zijn natuurlijk. Wat verstaat u onder "vuil aankijken"?
Wat heeft het vermelden dat u "wel een buitenlander bent" hiermee te maken? U bent toch door het bedrijf aangenomen?
Is er misschien iets voorgevallen?

ra
door radia Apr 9, 2018 om 14:50
5 Antwoorden / 6 Vragen

naja het is wel toevallig vanaf de dag dat mn baas tijden de pauze aan me vroeg wrlke afkomst ik had . dat het vanaf die tijd al speelt . daarvoor waren ze veel anders.

tenormin
door tenormin Apr 9, 2018 om 15:10
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Heb je dan zo'n speciale afkomst? Kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd: we hebben immers hier in Nederland enorm veel verschillende culturen.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 15:21
5 Antwoorden / 6 Vragen

jaa dat was eigenlijk wel het aller laatste waarvan im hoopte dat het niet daar over ging  ik ben een marokkaanse meid

edrick3
door edrick3 Apr 9, 2018 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, en ..... je suggereert nu dat je baas daar na zijn vraag wat je afkomst was negatief over gedaan heeft naar het overige personeel. En dat lijkt me toch niet want die heeft je toch zelf aangenomen.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 15:51
5 Antwoorden / 6 Vragen

nee dat zeg ik ook nie vandaar dat ik zeg dat is het laatste waar ik aan zou willen denken dat het daar aan te verwijten is .

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 9, 2018 om 14:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Is er geen HR manager of vertrouwenspersoon in uw bedrijf?

ra
door radia Apr 9, 2018 om 15:22
5 Antwoorden / 6 Vragen

jawel maar ik heb al 4 keer gesprek gehad . ik wil ze nie gek maken met die gesprekken

edrick3
door edrick3 Apr 9, 2018 om 15:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan heb je toch ook wel respons gehad?

ra
door radia Apr 9, 2018 om 15:44
5 Antwoorden / 6 Vragen

nou we kwamen er opuit dat ik niet assertief genoeg was . en dat ik dus assetiever moest worden . en nou ben ik asserrtiever geworden nou . er verandert weinig oftewel de situatie is iets wat erger geworden . dan weet ik nu ook nie wat ik moet doen

hansje klein
door hansje klein - Apr 9, 2018 om 15:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Maak een uitdraai van >link<

en stap ermee naar de directie, óók wanneer er minder dan 25 werknemers zijn,
 ... het voorval zal bespreekbaar gemaakt moeten (kunnen) worden.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 15:27
5 Antwoorden / 6 Vragen

dankjewel dat ga ik zeker weer proberne want ik dacht dat ik de (vrouwelijk) manager kon vertrouwen maar ze vertelde het gewoon door aan de directeur. het is gelukkig toch boven water gekomen

hansje klein
door hansje klein Apr 9, 2018 om 16:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een manager is niet altijd dè geschiktste vertrouwenspersoon, maar óók mogelijk, dat de directie hier nu tòch aandacht aan gaat/moet besteden. Zijn er méér dan 25 werknemers is het zèlfs plicht om hier iets met een vertrouwenspersoon te regelen.

PS. Of het wérkelijk met het feit te maken heeft, dat u een buitenlandse bent? Is er veel stress op het werk? Werken jullie met een bonussysteem, dan kan het ook een (neid-)oorzaak hebben. Last van groepjesvorming?
... vrouwen kunnen overigens soms ook tamelijk irritant zijn onder elkaar, hoger opgeleiden overigens ook ... :(

Suc6 ermee!

ra
door radia Apr 9, 2018 om 17:07
5 Antwoorden / 6 Vragen

ja dat is dus de reden dat ik denk dat het meer jaloezie is . ik ben een junior en weet wel veel. dat heeft de baas ook aangegeven. en we hebben ongeveer 24 medewerkers. ik wil het heel graag nog eens bespreken met de directieleden . maar ben bang dat ze gaan zeggen ja zoek dan maar wat anders

Cookies
door Cookies Apr 9, 2018 om 17:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je reacties lezende, begin ik zo langzamerhand te begrijpen waarom je collega's niet gecharmeerd van je zijn.

hansje klein
door hansje klein Apr 9, 2018 om 17:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wie veel weet en voor het bedrijf dus een absolute meerwaarde is, zal én door de collega's én door de leiding niet snel verguisd en/of eruit gewerkt worden.

Maar ... financiële instellingen hebben doorgaans een eigen cultuur, dan kàn het lastig worden door de eigen (soms ook eigenaardige) bedrijfsidentiteit/bedrijfspersoonlijkheid.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 19:53
5 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Carola.83 kun je uitleggen waarom ze dan niet zo gecharmeerd zijn van me ??

ra
door radia Apr 9, 2018 om 19:54
5 Antwoorden / 6 Vragen

Hansje Klein ja dat is dus precies wat ik zeg de directieleden willen me behouden omdat ik van meerwaarde ben. maar ja aan de andere kant zitten ik met zulke collegas.

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2018 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent daar blijkbaar heel hinderlijk aanwezig. Uw voortdurend contact met de directie, terwijl u een junior bent, zal door de collega’s niet echt op prijsgesteld worden.
En blijkbaar hebt u ook niet genoeg werk te doen, dat u zo regelmatig de gezichtsuitdrukkingen van uw collega’s in de gaten kan houden.

Ga gewoon eens aan de slag, het is werk en geen gezelligheidsvereniging.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 20:05
5 Antwoorden / 6 Vragen

wat ben jij toch negatief zeg

ra
door radia Apr 9, 2018 om 20:06
5 Antwoorden / 6 Vragen

niet genoeg werk hahaha het gaat vooral om de pauzes en de bijeenkomsten

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2018 om 20:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wilde toch weten wat het probleem is?

ra
door radia Apr 9, 2018 om 20:10
5 Antwoorden / 6 Vragen

volgens mij vergeet ioj dat we weleens onderling gesprekken moeten voeren e.d.

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2018 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die onderlinge gesprekken zijn niet om te babbelen.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 20:31
5 Antwoorden / 6 Vragen

nee dat zeg ik toch ook nie, het lijkt alsof je me nu voor de gek probeert te houden heb geen adviea meer nodig . jeetje mina zeg .  hoe krijg ik mijn topic verwijdert ???? zou ik daar nog wel fatsoenlijk advies over kunnen krijgen.

ra
door radia - Apr 9, 2018 om 15:28
5 Antwoorden / 6 Vragen

het is wel een accountantskantoor waar ik werkzaam ben. maar ik ben nog een junior.

getty
door getty - Apr 9, 2018 om 15:35
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als je het op je werk, om wat voor een reden dan ook, n niet meer naar je zin hebt en je dat niet met elkaar kan oplossen, ga je op zoek naar ander werk. Hoe simpel is het.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 15:46
5 Antwoorden / 6 Vragen

stel dat het een probleem is waar ik ook mee te maken ga krijgen bij de andere kantoren.

getty
door getty Apr 9, 2018 om 17:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar waarom laat je je zo onzeker maken? Als je werkgever tevreden over je is, en het blijkbaar iets van je collega's is, dan is daar toch geen reden voor om dat te denken?
Vertrouw op jezelf en je eigen kunnen en zoek een leuke nieuwe werkplek.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 19:51
5 Antwoorden / 6 Vragen

ik vindt het werk leuk en de directeuren daar kan ik heel goed mee opschieten . het zijn alleen de collegas . en de meeste adviseren . als je een goed eband hebt met de directeuren moet je blijven. maar nu zit ik dus met de twijfels. of blijven of gaan

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2018 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u misschien na een jaar ern beetje overgevoelig geworden? Vuil aankijken, brutale antwoorden en dat door het hele kantoorpersoneel? Kan me daar niets bij voorstellen.

Een enkeling zou om wat voor reden ook de pest aan u kunnen hebben, maar niet allemaal.

Wordt u wellicht door de directie “voorgetrokken” of zo, of moeten anderen alleen maar rotkarweitjes opknappen en u niet?

Waarom negeert u ze niet gewoon?

ra
door radia Apr 9, 2018 om 19:48
5 Antwoorden / 6 Vragen

ja mooiste is dat niemand mijn verhaal gelooft . en ik voel me echt niet als de buitenlander . ik wil geowon met mijn collegas kunnen omgaan als een team . En de baas heeft ook aangegeven datie het niet snapt waarom ze zo doen hij heeft het zelf oook gezien en de andere directeur ook. maar z3 kunnen er niks aan doen z3ggen ze omdat ze ook niet weten waarom ze zo doen tegrn me vandaar dat ik hulp vroeg om mee te denken wat de redenen zouden kunnen zijn. ik babbel altijd . en luid en duidelijk zelfs . en ze kijk3n me dan ook grwoon aan .maar reageren er grwoon niet op. ik heb dit nog noooit eerder in mijn leven meegemaakt. ik vindt het gewoon heeel vaag.

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2018 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou het niet door dat luid en duidelijke babbelen komen? U bent wel op kantoor om te werken.

Een collega die zo luid en duidelijk aan het babbelen is, zou ik ook negeren en wellicht vuil aankijken.

U zit niet in de kroeg of zo.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 19:56
5 Antwoorden / 6 Vragen

nee ik heb het over in de pauze dat ik dan babbel .

ra
door radia Apr 9, 2018 om 19:56
5 Antwoorden / 6 Vragen

en het was het idee van de baas omdat ik eerst altijd stilletjes was.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 19:56
5 Antwoorden / 6 Vragen

naja niet stil maar niet luid genoeg

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2018 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En tegen wie babbelt u dan als iedereen u negeert?

ra
door radia Apr 9, 2018 om 20:02
5 Antwoorden / 6 Vragen

serieus snaptu dit echt niet . het is toch heel normaal dat je mee kletst met je collegas.

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2018 om 20:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, , toen ik nog werkte, was ik aan het werk.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 20:07
5 Antwoorden / 6 Vragen

alsof je geen pauzes gehad hebt in je werkperioden raarrr

aurora1
door aurora1 Apr 10, 2018 om 01:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het zal toch niet allemaal liggen aan al die anderen en dat niets aan u ligt? En dan ongeveer 25 personen?
Van uw reacties hier krijg ik niet echt de indruk dat u niet assertief genoeg zou zijn, verre van dat zelfs.
Misschien irriteert dat gebabbel, steeds een antwoord klaar hebben, alsmaar naar de directie stappen etc., u bent een junior,  al die ca 25 anderen?
Is dit uw eerste echte baan? Dat u voorheen alleen bijbaantjes heeft gehad?
Dan is het erg snel gegaan om al die mensen tegen u in het harnas te jagen, d.w.z. als het echt zo is en het geen inbeelding is.
Ga gewoon vlijtig aan het werk, negeer die zogenaamde vuile blikken (ik weet nog steeds niet wat daarmee bedoeld wordt), wordt volwassen, en anders maar een andere baan zoeken zou ik denken.

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2018 om 17:31
16845 Antwoorden / 108 Vragen

@radia. "Stel dat het een probleem is waar ik ook te maken zal krijgen bij andere kantoren". Wat je nu schrijft: dan ben je inderdaad (nog) niet assertief genoeg om.. Want dan ga je er nu al van uit dat het overal hetzelfde zou kunnen zijn. Het gaat er bij mij niet in dat het hier om draait: ik ben een Marokkaanse meid. Maar als er van bovenhand je verteld is dat je te stil bent, nou wat let je: maak een babbel. Als ze niet luisteren maak dan dat ze luisteren. Maar denk toch (nu) dat je niet alles verteld wat ineens de ommezwaai is geweest door je ineens te gaan negeren. Handje eerst even in eigen boezem steken, misschien? Kan immers ook aan jou liggen?

ra
door radia Apr 9, 2018 om 19:49
5 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb ook niet gezegd dat het gaat ok mn afkomst . dat is het laatste waar ik aan zou willen denken. dat is wat ik zei .

hansje klein
door hansje klein - Apr 9, 2018 om 17:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien voelt u zich uiteindelijk tòch eerder méér thuis onder uw eigen landgenoten?

Er zijn beslist accountantskantoren die zich hebben gespecialiseerd op bedrijven die iets met uw mogelijke herkomstland van doen hebben en waar eerder ook enige landgenoten werken ... óók wanneer het een navolgende generatie betreft.

Wanneer u (later) géén junior meer bent, dus meer ervaring heeft, kunt u uw (taal-)meerwaarde in ieder geval qua ervaring met een  bijzondere doelgroep gemakkelijker verkopen dan de doorsnee accountant-kaaskoppen. Ik zou dan zelfstandig werken aanbevelen.

"Eigen(aardige) chef ... gespecialiseerd, gezelliger èn óók nog meer beleg!"

PS. Vanaf nú ga ik echter adviseurskosten voor een strategisch concept in rekening stellen, voor niets gaat alleen de zon op  ;-))

ra
door radia Apr 9, 2018 om 19:50
5 Antwoorden / 6 Vragen

oow nee hoor dat is helemaal niet zo wantik heb altijd al als enige buitenlander gewerkt bij andere kantoren . en heb er nooooit problemen mee gehad of zo een sfeer. dus u denkt er wel heeel anders over dan ik.

ra
door radia Apr 9, 2018 om 20:03
5 Antwoorden / 6 Vragen

en met mijn klanten heb ik ook geen problemen haha .

hansje klein
door hansje klein Apr 9, 2018 om 21:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... dan ligt het dus alleen maar aan uw collega's .. Ik heb vier (register-)accountants direct in mijn straat wonen, die zijn allemaal een beetje raar en vooral op zichzelf gesteld.

Le
door LeCorbeau - Apr 9, 2018 om 20:56
38 Antwoorden / Vragen

Ik heb dit zo een beetje zitten lezen en je kan een paar dingen doen, waarom wil je aardig gevonden worden dat je collega's met je omgaan?Ten eerste niemand kan gedwongen worden om jou aardig te vinden of wie dan ook.Je mag iemand of je mag hem/haar niet, is niks ergs aan. Ten tweede wil je ergens gewaardeerd worden of niet zul je toch je plek moeten veroveren, hetzij door je inzet, hetzij door je persoonlijkheid.

In het dagelijks leven verwacht ik niks van wie dan ook,  zo ook niet op werk toen ik werkte. Als je je ergens niet goed voelt of teveel, pak je biezen en ga weg, zelf door schade en schande wijs geworden, ben wie je bent, blijf vooral trouw aan jezelf,moeten ze je niet pak je spullen en moven! Een mens brengt veel tijd op het werk door en ondanks dat werk misschien leuk is, zijn leuke collega's van groot belang wil je het daar kunnen volhouden. Je kan jezelf ook teveel inbeelden dat ze je lelijk aankijken en zo ja,doe dan iets anders, blijft niet hangen, ga niet teveel zeuren waarom en hoe ze tegen je doen,moven!

ra
door radia Apr 14, 2018 om 11:23
5 Antwoorden / 6 Vragen

groot gelijk

panter22
door panter22 - Apr 9, 2018 om 21:18
6599 Antwoorden / Vragen

Je voelt je hier niet gelukkig, je bent degene die door collega's buiten het team wordt geplaatst.
Wat er ook gebeurd is, dat wil je graag weten, maar je weet het zelf wel, daar kom je waarschijnlijk nooit achter.
Of het moet uit de hand lopen met een fikse ruzie tot gevolg.
Je hebt een aantal keer gesproken met de directeuren en die zeggen dat ze er niets aan kunnen doen.
Ze kunnen er wel degelijk wat aan doen, het is hun bedrijf en zij hebben ook belang bij een team waarvan de leden goed met elkaar op kunnen schieten.
Alleen ze doen niets en laten jou in de kou staan. Leggen de schuld bij jou. Vinden dat je assertiever moet worden.
En als de sfeer slecht blijft, dan ben jij degene die ontslagen wordt. Je directeuren kiezen voor de gemakkelijkste weg.
Dus voel je niet schuldig, hou op met piekeren, direct solliciteren naar een andere baan. Leuk werk is er ergens anders ook wel.

ra
door radia Apr 14, 2018 om 11:28
5 Antwoorden / 6 Vragen

jij heb ook groot gelijk , maar heeeeel toevallig ben ik er al snell achter gekomen wat het probleem is op kantoor. Nu pas begrijp ik waarom ze zo zijn tegen me. Ik kan er best om lachen ook. maar ik denk wel dat ik over een tijdje toch weg ga daar. dat is denk ik het beste

aurora1
door aurora1 Apr 14, 2018 om 12:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En, verklap ons eens wat het probleem op kantoor is waar u toevallig achter gekomen bent. Tenslotte hebben wij allen ons best gedaan om u verder te helpen. En het kan ook anderen helpen die dit lezen en een vergelijkbaar probleem hebben.

ra
door radia Apr 14, 2018 om 16:49
5 Antwoorden / 6 Vragen

nou ik ben daar aangenomen door de nieuwe directeur aangezien ik hem ook kende vanuit een andere kantoor. nou het gaat eigenlijk meer om de werk methodes waar we ons aan moeten houden. we moeten altijd de methode aanhouden die de directeur aangeeft. nou is het zo dat ik steeds van mn collegas andere methodes krijg, die eigenlijk tegen de wet in zijn ( volgens de belastingdienst) vaak krijg ik daardoor discussies met meerdere collegas waarbij ze allemaal tegen zijn. en telkens als ik het bepreek met de directeur geeft hij me gelijk. waar ze zicht dus heel erg aan ergeren . en ik had ze deze week horen praten dat ze de nieuwe directeur totaaal niet mogen. Dus ze zien me eigenlijk als een soort verklikker. maar ja ik ben het verplicht te vermelden en het te bespreken met de directeur, anders kan ik mijn baan ook weer vergeten. Maar ik zit tenminste nie fout . ik werk volgens de richtlijnen en de juiste methodes. en als ze me daardoor niet mogen . nouja helaas dan maar. maar dit was dus de exacte reden.

aurora1
door aurora1 Apr 14, 2018 om 17:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het vertellen.

tijger1
door tijger1 Apr 14, 2018 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@radia.
Dus als ik het goed begrijp zijn al uw collega’s en de andere directeuren aan het frauderen en alleen u en de nieuwe directeur houden zich aan de wet?

Ja dan is het verstandiger een andere baan te zoeken.:-))

panter22
door panter22 Apr 15, 2018 om 09:29
6599 Antwoorden / Vragen

Dus de methode van werken veroorzaakt de tweedeling. De nieuwe directeur en jij tegen de rest.
Dat ga je niet winnen, zolang de nieuwe directeur er niet voor zorgt dat jullie volgens een vaste methode gaan werken. En dan nog, jij de junior die steeds naar de directeur loopt. Daar zit niemand op te wachten.
Zoek zo snel mogelijk een andere baan.

hansje klein
door hansje klein - Apr 14, 2018 om 12:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dan is alles dus opgelost ... (met een lach en een traan).

Veel succes in uw nieuwe dienstbetrekking gewenst!

ra
door radia Apr 14, 2018 om 16:45
5 Antwoorden / 6 Vragen

juist dankjewel

jpm
door jpm - Apr 14, 2018 om 12:40
820 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Radia,
Wat me erg boeit is het feit dat de sfeer zomaar, ineens, zo vreselijk is omgeslagen naar een negatieve sfeer ten aanzien van jou. Kan je je mogelijk een gebeurtenis herinneren die de aanleiding is geworden? Misschien juist iets niet gedaan waarvan werd verwacht dat je het zou doen? Zoals wegblijven op een personeelsfeestje, een belangrijke vergadering gemist, zoiets? Ik weet niet of je mohammedaans bent (je naam wijst er volgens mij niet op) en een hoofddoek bent gaan dragen? Kortom, het kan alles zijn. Ga dat eerst nog eens goed na.
Als je niks kunt vinden, kijk of er iemand is die niet met dat pestgedrag meedoet, vraag die eens wat er kan zijn gebeurd. Anders is er misschien een bedrijfsarts aan jullie kantoor verbonden? Dan zou ik eerst daarmee praten. Zo niet of als die er wel is maar een gesprek is niet afdoende, ga dan toch eens naar een leidinggevende die verantwoordelijkheid hierin draagt. Leg de situatie voor en geef desnoods aan dat pestgedrag  (want dat is wat je ervaart) wettelijk is verboden. Ben je lid van een vakbond? Die kan juridische hulp verlenen. Ben je het niet, dan kan je dat worden maar dan moet je een half jaar wachten voordat je van een bond die hulp krijgt, intussen kan zo’n bond wel adviezen geven. Tenslotte zal een stap naar een directielid uitkomst moeten bieden. Zo iemand is ook juridisch verantwoordelijk voor wat gebeurt. Sterkte en succes.

ra
door radia Apr 14, 2018 om 16:46
5 Antwoorden / 6 Vragen

dat klopt ik ben wel een moslima, maar dat heeft er gelukkig niets mee te maken. lees even mn volgende bericht waarin ik aan zal geven wat het probleem was