ra
door radia May 30, 2016 om 23:05
Geldzaken & recht

Werkzoekende

ik zit nu echt in een dillemma. ik heb alleen een mbo diploma . ik ben bezig met thuisstdie. mijn contract voor mijn bijbaantje wordt niet verlengd na juli 2016. daarnaast woon ik nog bij mn moeder thuis die uitkering ontvangt. ik word gezien als kosten deler. Dus ze gaan er van uit dat ik mijn moeder kan helpen. mijn moeder ontvangt maar 108 euro aan uitkering waarmee ze huur etc moet betalen en ik ontvang uit mn bijbaantje 300 waaruit ik mn studie en cz moet betalen en rest aan mijn moeder geef. wij komen niet uit. ik solliciteer zo veel. maar kom gewoon niet aan een baan. UWV wil mij niet helpen aangezien ik nog steeds een bijbaan heb en nog niet werkloos ben. Ik weet niet wat ik nu moet doen. want als ik in de ww terecht kom dan hebben we nog minder. ?? iemand tips aub?

1576 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 30, 2016 om 23:29
16845 Antwoorden / 108 Vragen

108 € aan uitkering? Daarvan huur betalen? Lijkt mij onmogelijk. Is moeder in schuldsaneringsproject? Samen dus 408 €. Kan gewoon niet. Vergeet je geen andere inkomsten, huursubsidie, zorgtoeslag etc? En, ook belangrijk, hoe oud ben je? Kan er nu geen zinnig woord over zeggen.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2016 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom stelt u nu een nieuwe vraag? U had deze toelichting beter bij die andere vraag kunnen zetten.

Uw moeder moet natuurlijk veel meer uitkering krijgen. Plus zorgtoeslag en u moet ook zorgtoeslag krijgen.

Dit kan niet kloppen.

aurora1
door aurora1 - May 31, 2016 om 01:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat uw moeder alleen dat bedrag ontvangt. Is er dan geen sprake van allerhande toeslagen en subsidies e.d.?
Uw vraag over oproepkracht en contract is al beantwoord.  Heeft u de reacties bij uw vraag over kostendelersnorm wel gelezen en de gegeven link wel geopend?
U kunt zich ook inschrijven bij uitzendbureaus w.b. werk vinden.
U maakt het wel ingewikkeld om te reageren met opnieuw vragen daarom een eerdere vraag over deze situatie hier geplaatst: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/kostendelersnorm?id=584567

me
door mein33 - May 31, 2016 om 10:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@radia,

U geeft aan dat u een bijbaantje heeft, maar u kunt alleen een bijbaantje hebben als u elders nog een baan heeft met een vast dienstverband.
Of heeft u een uitkering en daarnaast dat zgn. bijbaantje.

De uitkering van uw moeder heeft u kennelijk foutief opgeschreven.

di
door digioma - May 31, 2016 om 10:54
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wel handig wanneer je je leeftijd vermeld, maar ook in welke regio je werkt zoekt en uiteraard wat je opleiding is.

audb
door audb - May 31, 2016 om 11:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wie woont er naat jou er nog meer in de woning?

Dit is namelijk wat de rijks overheid zegt https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/wat-is-de-kostendelersnorm-in-de-bijstand
Of je woond samen met je moeder in een koophuis of er klopt iets totaal niet.

ra
door radia Jun 14, 2016 om 18:24
5 Antwoorden / 6 Vragen

wij krijgen wel huursubsidie en zorgtoeslag maar dat zijn we al kwijt aan de huur en ziekenfonds. mn moeder die heeft uitkering van 108 euro. die ze vanhaar oude werkgever nog ontvangt het heet iets van bijzondere bijstand . dat kotm omdat ze ziek was en veel operaties is ondergaan en daardoor niet mee rkan werken. en nu krijgt ze geeen ziektewet en geen ww. we snappen zelf nie hoe de gemeente er aan komt. die geven aan omdat het door de kostendelersnorm komt ik ben 22 en doe een thuisstudie . verder woont er niemand met ons

ra
door radia Jun 14, 2016 om 18:25
5 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb geen vaste baan vandaar dat ik het een bijbaantje noem . maar idd het is ren baan voor bepaalde tijd .

ra
door radia - Jun 14, 2016 om 18:26
5 Antwoorden / 6 Vragen

en ik ben al aangemeld bij bijna alle uitzendbureaus uit d eregio noord brabant. maar ik kom gwn niet aan werk

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2016 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga eens met uw moeder langs het Juridisch Loket in uw gemeente, kijk op Google. Neem alle inkomens gegevens mee, uitkeringsspecificaties, loonstroken. Beschikkingen toeslagen enzovoort.

Zij kunnen bekijken of die superlage uitkering wel of niet terecht is en zij kunnen ook helpen, om het aan te pakken.

aurora1
door aurora1 - Jun 14, 2016 om 19:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@radia, afhankelijk van wat voor werkt u zoekt, tik eens op internet in: vacatures Hema, Kruidvat en vacatures AH etc., dan vindt u bij die bedrijven de vacatures en waar die zijn. Of stap er eens binnen en vraag ernaar. Zo zijn er misschien wel meer bedrijven te bedenken. Of misschien (andere) winkels e.d. eens binnenlopen en vragen of ze personeel zoeken, kijken of daar misschien annonces voor personeel hangen?
Verder ook af en toe bij de uitzendbureaus waar u ingeschreven staat binnenlopen en vragen of ze al iets voor u hebben waarbij ze dan wel in uw dossier kijken (ernaar verwijzen) en u zo ook beter leren kennen.