S.
door S.Mets Nov 25, 2023 om 19:35
Geldzaken & recht

Wie heeft er ervaring met de dure Upstairs traprenovatie?

Wij hebben een eenvoudige trap, met 1 knik, 14 (dichte) treden. Bij Upstairs traprenovatie besteld. (je weet wel, van dat VT wonenprogramma) Die moest bekleed. Vervolgens kwam er een adviseur die rap van tong mijn man overtuigde van zijn product. Ik was druk met mijn kleinkinderen, koos even wat uit, kwam weer terug omdat er een handtekening nodig was, en pas na het verstrijken van de bedenktijd keek ik en bleek dat de trap ons 6600,- euro gaat kosten! Dat is 471,42 per tree!!! Ik viel ongeveer van mijn stoel! Manlief had al een fiks bedrag aanbetaald, maar ik heb nu wat verkennend werk gedaan, de duurste die ik kon vinden (eiken op vergelijkbare trap) was 3500,- euro. Ik voel me dus behoorlijk bekocht! En op mijn mail naar Upstairs of dit bedrag wel klopte kreeg ik een reclamepraatje terug, hoe goed hun product is enz....Dat zal, maar dit is een heel dure en zure trap als hij gelegd wordt! Ik voel me bekocht!

3007 7 Rapporteer
ne
door neodutchio - Nov 25, 2023 om 20:44
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, reclame maken is duur, dat komt terug in de verkoopprijs. En als je een bekende naam hebt kan je nog meer vragen. Hoe hun product nu is weet ik niet, maar in het verleden was het dramatisch. Om die reden zijn ze al een keer failliet gegaan.

Maar ja, u tekent blind en pas veel later gaat u de bestelbon doornemen. Dat is een verkeerde volgorde die alleen u aan te rekenen is.

marita5
door marita5 - Nov 25, 2023 om 20:56
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo S.Smets ,

 en pas na het verstrijken van de bedenktijd keek ik en bleek dat de trap ons 6600,- euro gaat kosten

Dit is een dure les ,

Lees hier de voorwaarden m.n art 10 , klik op de rode regels .

https://www.upstairs.com/nl-nl/algemene-voorwaarden/

Veelgestelde vragen ,

https://www.upstairs.com/nl-nl/informatie-over/prijzen/

ro
door ronny530 - Nov 26, 2023 om 08:33
2784 Antwoorden / 41 Vragen

U besteld samen met uw man de traprenovatie, laat uw man alleen de koop afhandelen want u was druk met uw kleinkinderen en zet na het vluchtig uitzoeken van de trap ongelezen ook nog eens een handtekening.
Het kan er bij haast niet in dat u niet wist wat de kosten waren want zo'n aanschaf doet u toch gezamelijk en bespreekt de aanschaf naderhand met elkaar want het betreft geen zak aardappelen.
M.i. voelt u zich bekocht omdat u er pas later achter kwam dat de traprenovatie elders goedkoper kon en geeft nu Upstairs traprenovatie de schuld van uw overhaaste beslissing.

hutch
door hutch - Nov 26, 2023 om 10:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik zit hier hoofdschuddend dit topic te lezen......

Om te beginnen ALLES wat in tv-programma's wordt aangeprezen is in principe véél te duur.

Dan het voilgende:
"een adviseur die rap van tong mijn man overtuigde van zijn product."
Die gasten worden er op getraind om personen over te halen om hun product te kopen.
U bent daar dus ingetrapt.

"...koos even wat uit, kwam weer terug omdat er een handtekening nodig was ..."

En dan het ergste:
"pas na het verstrijken van de bedenktijd keek ik en bleek dat de trap ons 6600,- euro gaat kosten!"
Dit is inderdaad een zeer dure grap (voor u). Echter bent u daar geheel zelf voor verantwoordelijk.

"... maar ik heb nu wat verkennend werk gedaan"
Verkeerde volgorde..... Eerst 'verkennend werk' doen, dan pas....... juist! Niet nadien.

U bent zelf geheel verantwoordelijk voor deze aankoop en daar is dus nu niets meer aan te doen.

(Dit doet mij weer denken aan het topic van die dame die, al wachtend op haar kind bij school, even in een keukenzaak een komplete keuken kocht (op papier)).

Ik mag het hier niet schrijven, maar (met alle respect) hoe *** kan iemand zijn.
Het is even doorbijten, maar accepteer deze fout en probeer toch te genieten van deze 'nieuwe' trap.
En als antwoord op uw vraag: ik niet en zal daar (vooral op die wijze) nooit intrappen.

rj
door rjw - Nov 26, 2023 om 12:36
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien ook wat vaker met manlief communiceren. Een aanbetaling over zo'n bedrag doe je toch niet even tussen de soep en de patatten.

En een opmerking richting de mensen van alle consumentenvoorlichtingsproramma's nu een in het verleden: jullie voorlichting heeft geen enkel nu gehad voor veel mensen. Veel consumenten denken nog steeds niet na.

pino123
door pino123 - Nov 27, 2023 om 11:43
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vind het een beetje gemakkelijk om alles op het bordje van de verkoper te schuiven:
1. u heeft ze zelf uitgenodigd
2. u kijkt pas na het verstrijken van de bedenktijd
3. verkennend werk nadat u de prijs hebt vernomen

S.
door S.Mets - Jan 8, 2024 om 16:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik verwachtte niet veel van de antwoorden, en dat blijkt. Ik vraag ook niet hoe ik hier zo dom kon zijn, maar of het normaal is. Ik voelde me bekocht, manlief zei ook al, "niks aan te doen", en daar moet ik me bij neerleggen. Maar, zóveel geld voor een eenvoudige trap??? Is dat nou niet een beetje te gek? Ben ik de enige die daar over valt? Zijn er niet andere mensen die er spijt van hadden? Of die zich achteraf bekocht voelde? Mijn man heeft het gewoon betaald, maar toen ik het eindbedrag onder ogen kreeg, vond ik het doodzonde! En, ik kan me niet voorstellen dat andere mensen niet zoiets hebben van "Té duur!!"