ac
door acabout Jan 3, 2020 om 11:28
Geldzaken & recht

Winkelen en sparen

Ik heb in oktober 2017 tickets besteld via Ticketmaster. Bij het afrekenen kreeg ik de vraag of ik wilde deelnemen aan het loyaliteitsprogramma. Helaas was het mij niet duidelijk dat dit om een betaald lidmaatschap van 'Winkelen en sparen' ging. Ik heb nooit gebruik gemaakt van dit zogenaamde kortingslidmaatschap en heb na de welkomstmail ook nooit bericht van Winkelen en sparen ontvangen. Toch werd er maandelijks 15 euro ingehouden via Global Collect. Helaas is mij dit nooit opgevallen. Ik heb vandaag telefonisch mijn 'lidmaatschap' beeindigd. Heb ik rechten als consument of had ik gewoon beter op moeten letten?

979 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2020 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk hebt u rechten. U neemt deel aan een programma en hebt een welkomstmail ontvangen, maar u bent niet verplicht om er verder gebruik van te maken.

Dus u hoefde niet per se iets te kopen.

Het is natuurlijk verstandig om meer dan één keer per twee jaar uw bankrekening na te kijken, maar dat zult u nu wel snappen.

panter22
door panter22 - Jan 3, 2020 om 12:08
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt deelgenomen aan het loyaliteitsprogramma en hebt keurig elke maand betaald.
Nu heb je het lidmaatschap opgezegd en ben je er van af.
Maar je krijgt echt geen geld terug omdat je niet opgelet hebt of er kosten aan verbonden waren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 3, 2020 om 12:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas geen rechten tenzij er op uw beeindiging niet eordt gereageerd. Zoek even bij opxeggen abonnementen.

marita5
door marita5 - Jan 3, 2020 om 13:13
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Acabout ,

Als lid van Winkelen en Sparen kan je tot wel €3600 per jaar besparen op je online aankopen.
Het lidmaatschap is gratis voor de eerste 30 dagen. Hierdoor kan je eenvoudig het lidmaatschap uitproberen voordat je het maandelijkse lidmaatschapsgeld van € 15,- dient te betalen

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://help.ticketmaster.nl/hc/nl/articles/360006696553-Wat-is-Winkelen-en-Sparen-.

jo
door jorisw - Jan 3, 2020 om 14:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bestel regelmatig bij Ticketmaster en heb nog nooit gezien dat dit aangevinkt was. Je zult het zelf aangevinkt hebben.

getty
door getty - Jan 3, 2020 om 14:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U had inderdaad zelf beter moeten opletten, zoals u zelf al terecht afvraagt.

aurora1
door aurora1 - Jan 3, 2020 om 21:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, u had beter moeten opletten. En ook regelmatig uw afschriften controleren zou ook geen gek idee zijn. Misschien heeft u nog wel meer van dit soort zaken lopen? Nu al ruim 2 jaar voor niks 15 euro per maand betaald?
Voor dat bedrag had u vast wel naar de Stones, of bijv. een paar keer naar The Who of Iron Maiden gekund.