ja
door janriet Feb 17, 2022 om 10:39
Geldzaken & recht

Woz waarde betalen aan belasting en aan waterschap is dit rechtmatig

Ik moet woz waarde aan de gblt waterschapbelasting  en dan ook nog bij de belasting betalen  dus nu betaal ik twee keer woz belasting.
is dit wel rechtmatig.

801 4 Rapporteer

sira
door sira - Feb 17, 2022 om 10:47
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Neem contact op met de belastingdienst (0800-0543) of met de GBLT (088-0645555)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 17, 2022 om 10:56
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, o.a. af te leiden uit deze info https://123verhuispakket.nl/wat-is-waterschapsbelasting-en-hoe-bereken-je-het/  U maakt wel een denkfoutje:

WOZ wordt berekend over de warde van uw wonong en de Waterschaposbelasting ook. Tegen de WOZ kunt u bezwaar maken. Krijgt u een lagere BTW beschikking dan geldt dat ook voor de Wb.

Ja
door JannieBoe - Feb 17, 2022 om 10:59
124 Antwoorden / Vragen

De waarde van het bezit is het uitgangspunt voor een aantal verschillende belastingen.
U betaalt dus niet twee maal dezelfde belasting.
Hier is meer uitleg.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 17, 2022 om 11:03
2095 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat u zich vergist, uw betaalt uw belastingen aan het rijk waaronder ook over de WOZ-waarde van uw woning en daarnaast betaalt u gemeentelijke belasting, die geint wordt via de aanslag van de waterschapsbelasting en de grondslag voor die gemeentelijke belasting is ook de WOZ-waarde van uw woning.