re
door reny Nov 27, 2008 om 15:59
Geldzaken & recht

Zekerheidsgarantie Essent

Hallo

Kan iemand mij vertellen of het verstandig is om het aanbod van Essent,om de prijs van je energiekosten voor 3 jaar vast te leggen!

Reny Troost

1391 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 27, 2008 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@reny

Dat is koffiedik kijken .......... en persoonlijk zou ik het niet doen.

Varieert nogal de laatste tijd, dus zou als 't ware gokken zijn. En dat ze je dit aanbieden? Ze willen je als klant houden of binnen slepen. M.i. worden ze er alleen zelf beter van. Maar dat is mijn mening.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2008 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag reny,

Energieprijs vastleggen:

Ik heb ook zo'n soort aanbieding gehad Van Eneco en besloten om het NIET te doen. Het lijkt een aantrekkelijk aanbod, maar..........................je zit dan wel voor die periode vast aan deze leverancier. Een ander nadeel is dat de vastgestelde prijs per eenheid is vastgesteld op de gemiddelde prijs die Essent zelf verwacht. En zeg nu zelf, wie heeft er het meeste verstand van de energieprijzen? Juist, dat is Essent. Je loopt een dikke kans dat je op termijn teveel betaalt, want met name energieprijzen schommelen sterk en zijn in wezen onvoorspelbaar. Dus Essent is niet gek, maar zal de afgesproken eenheidsprijs vaststellen aan de bovenkant en niet op de onderste lat. Waarom?, omdat sinds de liberalisering Essent en ook andere leveranciers gewone bedrijven zijn geworden waar winstmaken de belangrijkste doelstelling van is. Als je geluk hebt zal met zo'n voorstel over de gehele periode een mogelijke besparing van maximaal enkele tientjes kunnen worden behaald, maar mijn inschatting is dat je gezien de sterk fluctuerende marktontwikkeling eerder enkele tientjes duurder uit bent.

Sukses met je besluitvorming. Read3.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2008 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Reny,

Niet doen. Gezien de economische ontwikkelingen is het heel goed mogelijk dat de energieprijzen een onderdeel worden van regerings maatregelen. Of minder belasting of minder BTW of de echte prijs bevriezen op een bepaald niveau. Dat laatste zou u dan mislopen. Nu gaan we per januarie wel omhoog, omdat men meet in augustus, maar men weet nu al dat wij in juli minder gaan betalen omdat er nu gemeten wordt. De olieprijs is nu historisch laag en dat komt dan weer per juli in de prijs tot uitdrukking.

Vr.gr. poltol