door willemvl Dec 4, 2008 om 17:10
Huishouden & energie

Accu's en acculaders gereedschap

Een accu-boormachine is heel handig. Er ontstaan echter problemen met de accu's.

Ik heb een Push-boormachine. Prima apparaat, met 2 accu's, maar als de acculader stuk gaat, heb je niets meer aan je boormachine.

Een nieuwe gekocht: een Kinzo. Alweer een prima boormachine. Helaas geleverd met slechts 1 accu. Lastig als je veel moet gebruiken achter elkaar. Heb via via geprobeerd een 2de accu te bestellen. is kennelijk niet verkrijgbaar.

Wat is het toch een ellende dat bijna elke accuboormachine een eigen accu en acculader heeft. Wanneer gaat met dat eens standaardiseren?

3377 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 4, 2008 om 17:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Wanneer gaat met dat eens standaardiseren?--

Als er nog maar 1 merk boor te koop zal zijn ;-)

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 4, 2008 om 17:17
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Weet u zeker dat er voor uw Kinzo geen losse accu verkrijgbaar is? Om welk type gaat het?

wolfenjong
door wolfenjong - Dec 4, 2008 om 17:23
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als ik u was, dan koop je gewoon twee de zelfde machines, dan heb je twee laders en twee accu's , dat is vaker goedkoper, als deze zaken los te kopen, trouwens zijn er genoeg machines te koop met wel twee accu,s.

succes er mee.

grindweg
door grindweg - Dec 4, 2008 om 20:48
2308 Antwoorden / 28 Vragen

koop een makita en dan geen probleem meer met onderdelen. als je het prof gebruikt moet je prof kopen

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 4, 2008 om 21:00
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Gag Willem,

Standaardisatie gaat slecht, omdat accu cellen steeds kleiner worden en de capaciteit steeds groter. Ook zijn de procedee's nog volop in ontwikkeling. De eerste accuboormachines waren 3,6 Volt met dikke accuus. Thans koop je 36 Volt pack's met grotere capaciteit met dezelfde afmeting als vroeger de 3,6 Volt packs die eerder leeg waren. We hadden intussen NiCad's, NiMh en thans Li-ion.
Dat heet vooruitgang. Dat is toch niet te standaardiseren?

Waarom bij die eerste prima machine met 2 goede accuus geen goede lader gekocht of één door een knutselaar uit de kennissenkring laten maken? Dat kan alsnog. Wat was er eigenlijk aan kapot? Is daar al eens naar gekeken? Soms is het alleen een diode van een dubbeltje of een weerstand van nog minder die kapot is. En bij een Kinzo zijn toch ook wel reserve accuus te koop?

Wat is het probleem dan?

Of koop gewoon Makita of Bosch. Daar kun je altijd reserve spullen bij kopen. En dat zijn ook goede machines!

Hardware ERror MAN.

jftm
door jftm - Dec 29, 2008 om 00:49
182 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, lullig dat al die merken hun eigen accu-maten hebben.
Standaardisatie zal wel nooit komen.
Een Bosch, hitachi of iets dergelijks heeft wel meer en langer accu's beschikbaar maar ook weer voor hun eigen merk.
Het beste is bij aankoop direct twee accu's mee aanschaffen (1 extra dus) en het bij de grotere en betere merken houden.
John