mrbizarro
door mrbizarro Mar 11, 2013 om 12:14
Huishouden & energie

Aldi Toiletbril kapot

Ik kocht eind december (31) nog snel even een nieuwe toiletbril van de Aldi. Die toevallig in de 'aanbieding' was voor € 11,99. Geen geld natuurlijk maar als je omrekent al gauw 25 gulden. De vorige, geheel van plastic, was ook al een tijdje kapot. 1 van de 4 dopjes aan de onderkant.
Deze had alleen metalen schroeven.
Behalve die door het toilet heen gaan en geheel los zaten en zeer eenvoudige vleugelmoeren.
Die al gauw weer los zaten.

Vorige week zag ik al dat links onderin de schroeven in de bril, niet het deksel, een beetje los zaten.
Die probeerde ik aan te draaien met na een week dit resultaat blijkbaar.
Rechts zaten ze nog vast.
Ik heb ze niet aangedraaid.

Bij navraag net bij de Aldi, geen verpakking e.d. meer, geen garantie meer.

Pure pech hebben.

8552 20 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2013 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat is nou je vraag? Tip: Koop een goede toiletbril en niet eentje van waaibomen kwaliteit.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2013 om 12:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten ......

dearagain
door dearagain - Mar 11, 2013 om 12:49
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het produkt is bij normaal gebruik binnen 6 maanden na aankoop defekt gegaan en dat houdt in, dat dit bedrijf het produkt hoort te herstellen of (als dat niet kan) te vervangen of (als dat niet kan) de aankoopprijs te retourneren

*dit, mits je kunt bewijzen dat je het produkt bij dit bedrijf hebt gekocht (de verpakking en de lage prijs is daarbij volstrekt niet relevant)

*geen gevalletje pech, maar gewoon een bedrijf dat zich bewust niet aan de wet houdt

mrbizarro
door mrbizarro - Mar 11, 2013 om 16:57
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dearagain schreef op maandag 11 mrt 2013, 12:49]*het produkt is bij normaal gebruik binnen 6 maanden na aankoop defekt gegaan en dat houdt in, dat dit bedrijf het produkt hoort te herstellen of (als dat niet kan) te vervangen of (als dat niet kan) de aankoopprijs te retourneren

*dit, mits je kunt bewijzen dat je het produkt bij dit bedrijf hebt gekocht (de verpakking en de lage prijs is daarbij volstrekt niet relevant)

*geen gevalletje pech, maar gewoon een bedrijf dat zich bewust niet aan de wet houdt
Dat dacht ik ook. Zo kan ik ook rijk worden.
Deze bedrijfsleider/manager is erg stug.
Het varieert ook steeds bij de Aldi.

Eigenlijk zou ik daar een klacht over in willen dienen.
Maar nergens een telefoonnummer.
De Lidl is dan weer beter.

mrbizarro
door mrbizarro - Mar 11, 2013 om 17:00
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 11 mrt 2013, 12:17]En wat is nou je vraag? Tip: Koop een goede toiletbril en niet eentje van waaibomen kwaliteit.

Maakt allemaal niks meer uit waar je die koopt.
Had een paar jaar geleden eentje via de Blokker voor 30 euro.
Binnen een jaar brak het plastich bij de schroef aan de achterkant waar ook de vleugelmoer zit.
Was een zeer dikke (Oceaan-) bril.

Het kan toch niet zo zijn dat ze produkten verkopen die maar een paar maanden mee gaan ?
Met zulk soort produkten kun je stinkend rijk worden en daar liggen de winkels vol mee.

Net als die zonnelampjes voor de tuin. Na 1 seizoen kun je ze weggooien.
Ze roesten helemaal.

dearagain
door dearagain - Mar 11, 2013 om 18:08
2462 Antwoorden / 7 Vragen

Probeer het eens langs deze weg:

Aldi Holding B.V.
Postbus 304
5780 AH BEST.

of

Aldi Best BV Supermarkten
De Maas 14
5684 PL Best

Tel.: 0499-36700

Dit zijn volgens mij de adressen van het hoofdkantoor van Aldi in Nederland.

mrbizarro
door mrbizarro - Mar 11, 2013 om 18:35
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dearagain schreef op maandag 11 mrt 2013, 18:08]
Probeer het eens langs deze weg:

Aldi Holding B.V.
Postbus 304
5780 AH BEST.

of

Aldi Best BV Supermarkten
De Maas 14
5684 PL Best

Tel.: 0499-36700

Dit zijn volgens mij de adressen van het hoofdkantoor van Aldi in Nederland.

Bedankt. Ik zal het nummer morgen eens proberen

valerius-2
door valerius-2 - Mar 11, 2013 om 19:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 11 mrt 2013, 12:19]Tja, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten ......

Bij is er dus ook de zelfde bril op het toilet aanwesig al minimaal 9 jaar prijs was toen 10 euro en enige wat er nu aan mankeert is dat er wat krassen opgekomen zijn dus zal TS pech hebben met zijn toiletbril.

mrbizarro
door mrbizarro - Mar 11, 2013 om 20:12
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 11 mrt 2013, 19:46][quote=edrick3 schreef op maandag 11 mrt 2013, 12:19]Tja, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten ......

Bij is er dus ook de zelfde bril op het toilet aanwesig al minimaal 9 jaar prijs was toen 10 euro en enige wat er nu aan mankeert is dat er wat krassen opgekomen zijn dus zal TS pech hebben met zijn toiletbril.

Blijkbaar. Afgezien van het feit dat deze "euro" toiletbrillen wat kleiner uitvallen, vinden wij, zien ze er toch solide uit.
Voor 12 euro moet toch iets redelijks kunnen krijgen en als iedereen pech had verkochten ze ze niet meer zo goedkoop.

Waarom eentje an 50 euro als je al krap zit i.p.v. eentje voor bijna 1/5 van de prijs.
Ik ken er 1 van goud uit China die kost geloof ik met pot dan 50 miljoen.
Vraag me af welk gek op zo'n pot wil zitten ?
Ik ga nooit op goud zitten.

jo
door jorisw - Mar 12, 2013 om 09:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

WC brillen moet je niet bij Aldi of Blokker kopen. Gewoon een Pressalit kopen en je hebt er jaren plezeir van. Die bij mij houden het al 15 jaar uit zonder enige vorm van onderhoud (buiten schoonmaken natuurlijk).

mrbizarro
door mrbizarro - Mar 12, 2013 om 10:01
13 Antwoorden / 2 Vragen

Die heeft er over nagedacht. ;) Man, wat een prijzen ! Welke raad je aan ? Zonder deksel ook goed. Ik woon in Zeist. Ik weet niet of de Gamma of Praxis dat merk ook heeft ?

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2013 om 10:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Waarom eentje an 50 euro als je al krap zit i.p.v. eentje voor bijna 1/5 van de prijs......

Omdat goedkoop vaak duurkoop is. Dat merk je nu ook weer.

Ik koop ze van rond de 50 euro, niet kapot te krijgen.

mrbizarro
door mrbizarro - Mar 12, 2013 om 13:09
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 12 mrt 2013, 10:13]......Waarom eentje an 50 euro als je al krap zit i.p.v. eentje voor bijna 1/5 van de prijs......

Omdat goedkoop vaak duurkoop is. Dat merk je nu ook weer.

Ik koop ze van rond de 50 euro, niet kapot te krijgen.

Dat weet ik dat goedkoop duurkoop is.
Degene voor de vorige was 30 euro.
Maar je hebt het wel over ruim 100 gulden.
Daarna kregen we er 1 van de woningbouw.
Nou als die al een tientje was.
Maar die is weer zeker 3 jaar mee gegaan.

Meestal betaal je hetzelfde als een dure en alleen doe je er verhoudingsgewijs ook (veel) minder mee.
En wat gisteren goed was kan morgen alweer bagger zijn.
Zeker als het uit China komt.
Maar soms heb je geen keus.

ri
door rietje42 - Jul 12, 2015 om 20:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig jaar voor het toilet beneden een leuke toiletbril gekocht met een houten print. Dit systeem werkt vooralsnog prima en ook de kleintjes gaan er regelmatig op.
Voor op de badkamer hebben wij 3 jaar terug een softclose wc bril gekocht bij een bouwmarkt maar deze begaf het al snel. De scharnieren waren duidelijk van slechte kwaliteit.
De toiletbril die we nu op de begane grond hebben heeft weer een hele andere constructie wat betreft de scharnieren en oogt veel robuuster.
We hebben er iets meer voor betaald dan die van de bouwmarkt, maar zoals gezegd goedkoop is duurkoop...

diumenge
door diumenge - Jul 12, 2015 om 20:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Interessant rietje42...

edrick3
door edrick3 - Jul 12, 2015 om 20:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rietje42,

En dat na zo'n 2 1/2 jaar. ;-)

door 1953 - Jul 12, 2015 om 23:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rietje42 schreef op zondag 12 jul 2015, 20:10]Vorig jaar voor het toilet beneden een leuke toiletbril gekocht met een houten print. Dit systeem werkt vooralsnog prima en ook de kleintjes gaan er regelmatig op.
Voor op de badkamer hebben wij 3 jaar terug een softclose wc bril gekocht bij een bouwmarkt maar deze begaf het al snel. De scharnieren waren duidelijk van slechte kwaliteit.
De toiletbril die we nu op de begane grond hebben heeft weer een hele andere constructie wat betreft de scharnieren en oogt veel robuuster.
We hebben er iets meer voor betaald dan die van de bouwmarkt, maar zoals gezegd goedkoop is duurkoop...

U kwam na 2 jaar en 4 maanden de pot met de 'Mosterd na de maaltijd' aanreiken.

Denk toch wel dat ts ondertussen een andere toiletbril heeft, al dan niet onder garantie verkregen.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 13, 2015 om 00:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u toch iets niet goed gedaan bij mij ligt hij er al meer dan 10 jaar op en noch steeds doet het zijn plicht.

door 1953 - Jul 13, 2015 om 10:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 13 jul 2015, 00:03]Heeft u toch iets niet goed gedaan bij mij ligt hij er al meer dan 10 jaar op en noch steeds doet het zijn plicht.

Hebt u al eens naar de datum van de topic gekeken en het is niet ts die antwoordde na 2 jaar en 4 maanden.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 13, 2015 om 16:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 13 jul 2015, 10:30][quote=valerius-2 schreef op maandag 13 jul 2015, 00:03]Heeft u toch iets niet goed gedaan bij mij ligt hij er al meer dan 10 jaar op en noch steeds doet het zijn plicht.

Hebt u al eens naar de datum van de topic gekeken en het is niet ts die antwoordde na 2 jaar en 4 maanden.

Sorry over heen gekeken kan iedereen gebeuren ook door u.is dat ook wel eens gebeurt.