de
door deruiter Feb 4, 2020 om 10:29
Huishouden & energie

Badkamer van Brugman

Onlangs badkamer bij Brugman gekocht, met een digsign radiator type Magma M301  MAG60189a.
Aannemer heeft alles gemonteerd , alleen de radiator wordt niet warm.
Blijft lauw , extra info. de warmte toevoer zit rechts en de draaiknop zit links.
Aannemer gebeld ,goed aangesloten ,werkt.
Andere radiators zijn goed heet ,ook de oude in de badkamer  was heet.
De knop staat op de hoogste stand .
Aannemer wil niet langskomen.
Wat nu?
Elly

1612 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2020 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De knop hoort natuurlijk te zitten tussen de aanvoer van het (warme) water en de radiator.

Werkte die aannemer onder supervisie van Brugman? Daar aan de bel trekken over deze fout.

ma
door malty - Feb 4, 2020 om 10:37
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Designradiator al ontlucht?

Anders eens even alle radiatoren dicht draaien behalve de designradiator.

Kijken of de radiator dan wel warm wordt, kan namelijk zijn dat er een luchtbel in de designradiator zit.

de
door deruiter - Feb 4, 2020 om 10:49
6 Antwoorden / 6 Vragen

Wij denken zelf ook dat de knop verkeerd zit,maar de aannemer zegt dat het niet uit maakt. We hebben al ontlucht, maakte niets uit.
Zo jammer  ,Elly

de
door deruiter - Feb 4, 2020 om 10:54
6 Antwoorden / 6 Vragen

Ja,werkt o.a voor Brugman .Die gebeld maar dan bellen ze de aannemer ,die beld dan vervolgens ons , met het verhaal dat het niet uitmaakt.
Kastje , muur

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2020 om 11:11
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Als de aanvoer aan de andere kant zit dan de beduienknop zal het enige tijd duren voor dat ook bij de knop de leiding warm is. M.a.w. de radiator dient eerst vol te lopen met warm water resp. het koude water te hebben vervangen. Het kan dus zo zijn dat u na het aanzetten ietwat meer tijd moet nemen. Of de knop bij de aanvoer of afvoer kan in deze niet de oorzaak zijn. Een oorzaak kan m.i. wel zijn dat de knop stuk is en dan indien de radiator ook inderdaad niet warm wordt, kijk dan zoek dan naar voorbeeldbrievern bij bijv. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/voorbeeldbrieven/overzicht  of https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en/of https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-verzoek-tot-herstellen-van-niet-goed-uitgevoerd-werk

succes

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2020 om 11:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar bij Brugman op uw poot spelen dat die aannemer een voddebaal en knoeier is.

jo
door jorisw Feb 5, 2020 om 12:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Beetje kort door de bocht om zo'n "advies" te geven op basis van een paar regels tekst van TS.

tijger1
door tijger1 Feb 5, 2020 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is uw advies? Afgezien van commentaar op het mijne?

aurora1
door aurora1 - Feb 4, 2020 om 12:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Toch nog maar flink bij Brugman aan de bel trekken, er persoonlijk heen gaan.

de
door deruiter - Feb 4, 2020 om 17:48
6 Antwoorden / 6 Vragen

Beste heremietkreeft ,vanochtend de thermostaat op 20 gezet ,hele huis kookte ,  van 7 uur tot 8.30  toch lang genoeg denk ik .
Maar badkamer CV was amper lauw.
Heb nu de aannemer gebeld ,dat hij toch moet komen kijken ,en ja hij komt langs  ,als hij tijd heeft .
We wachten af en zal het resultaat aan jullie doorgeven. Elly

tijger1
door tijger1 Feb 5, 2020 om 12:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi.