gr
door grietje_h Oct 31, 2012 om 13:04
Huishouden & energie

BDR container reiniging

Graag zou ik een vraag willen stellen m.b.t het bedrijf BDR.
Ongeveer 3 weken geleden zijn ze hier aan de deur geweest, om te vragen of ik ook gebruik wou maken van het te laten reinigen van mijn containers, aangezien ik lichamelijke klachten heb en dit zelf niet kan, leek mij dit een ideale uitkomst, ik moest mijn gegevens incl. banknummer laten noteren en dan zou ik nog een telefoontje van het bedrijf krijgen om dit alles te bevestigen. Dit alles is inderdaad ook gebeurt, en kreeg een week later ook inderdaad een brief met stickers die ik op de deksel van de container zou moeten plakken.Nu paar weken later, staat er in onze locale krant een mededeling van de politie, dat je hier niet in moet trappen, achteraf had ik meteen eerst even moeten checken online over dit betreffende bedrijf, maar helaas.Maar nu willen wij graag ons contract verbreken, maar dit zou pas kunnen na het eerste abonnementsjaar, maar nu het volgende, het formulier wat ik heb ondertekend aan de deur staat onder de naam "Uw container schoon" en de brief de wij later hebben ontvangen via de post onder de naam BDR container reiniging. Ook zijn de algemene voorwaarden niet identiek aan elkaar, nu lijkt mij dat ik mij alleen maar hoef te houden aan de algemene voorwaarden van "Uw container schoon"aangezien ik die heb ondertekend.Hierin staat vermeldt : art 4.1 Opzeggen dient schriftelijk te geschieden uiterlijk 2 maanden voor het ingaan van het nieuwe abonnementsjaar.
en vervolgens staat er ook: art 4.3 Uw Container Schoon behoud zich het recht voor om het abonnement te beëindigen zonder opgave van redenen
Is dit niet tegenstrijdig? en is het niet zo dat in het geval van art 4.3 dit wederzijds werkt? en ik dit ten alle tijde kan opzeggen?

Hoe los ik deze situatie het beste op,moet ik gewoon betalen voor dit abonnementsjaar en opzeggen per aangetekende brief?

1959 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 31, 2012 om 13:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

U zal zich moeten houden aan de voorwaarden van het contract dat u heeft afgesloten.Dus als daar in staat dat u binnen 3 maanden nog er van af kan. Gelijk na met de daum waarop de opzegging kan gaan. opzeggen met vermelding van de opzeg gings mogelijkheid, Hier ook gelijk de incasso opdracht opzeggen per betaling van de derde maand

hutch
door hutch - Oct 31, 2012 om 14:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

BDR is een malafide onderneming, zeg maar firma 'list & bedrog'. Zij zijn failliet verklaard, maar gaan, zo te lezen, vrolijk verder met hun wanpraktijken. Nu dus onder weer een andere naam.

Het betreft hier het bedrijf: Solvere B.V. Ingeschreven op hetzelfde adres als BDR. Alleen gebruiken zij nu ook een ander adres voor hun (wan)praktijken.

Dezelfde layout, hetzelfde 'bedrijf'........

BDR: klik * hier *

'Uwcontainerschoon': klik * hier *

Formeel heeft u een overeenkomst met hen. Zij moeten dus uw container(s) schoon maken op de afgesproken dag en tijdstip. Houdt dat heel goed in de gaten. De mogelijkheid bestaat, dat zij niet komen opdagen en u allerlei smoesjes geven. Wedden dat er weer van alles defect raakt, slecht weer, ziekte enz. enz. enz. ........

Maar er zijn ook voorwaarden verbonden aan colportage:

• de overeenkomst moet in tweevoud worden vastgesteld in een schriftelijke akte;
• beide exemplaren moeten ondertekend zijn door de colporteur en de koper;
• de koper moet 1 exemplaar van de akte ontvangen.

In de akte moet het volgende opgenomen zijn:
• recht om de overeenkomst binnen 8 dagen te ontbinden;
• totaalbedrag van de zaken die men wil kopen;
• het adres van het bedrijf waar de colporteur in dienst is;
• de naam en het adres van de colporteur;
• de handtekeningen van koper en colporteur.

Voor de rest verwijs ik u (o.a.) naar de volgende website:
klik * hier *

Of uw overeenkomst nietig is, kunt u ook lezen op die website.
Zo niet: heel veel sterkte met dat malafide clubje en houdt dan ook uw bankrekening heel goed in de gaten........

Gr. Hutch

ma
door marijke30 - Nov 27, 2012 om 12:03
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas ook wij zijn hier ingetrapt en nu de eerste beste keer dat men moest schoonmaken is er niets schoongemaakt. Ik heb meteen geklaagd,maar hun antwoorden zijn van minimale kwaliteit. Ze hebben het zelfs over gratis reinigingen als ze het hebben over de door mij betaalde gelden voor een reiniging die niet heeft plaatsgevonden. Ik ben van plan dat als men zo door gaat, een brief te sturen, waarin ik ze in gebreke stel. Het lijkt me handig om dat te doen met meerdere mensen.

Gr. Maria

WvV
door WvV - Feb 11, 2013 om 19:38
17 Antwoorden / 19 Vragen
0

Ik heb op 10 oktober een contract afgesloten bij BDR containerreiniging. Ik heb op 10 oktober 2012 een contract met BDR containerreinniging afgesloten en heb getekend voor E88,50 per jaar. Dit zou in delen per maand worden afgeschreven. In plaats daarvan werd in 1 keer het bedrag van E91,50 afgeschreven.
Contact opgenomen met BDR containerreinuging: het zou gaan om de BTW verhoging. Mijn contract is afgesloten NA 1 oktober en 2% belastingverhoging over E88,50 is geen E3,00 extra. Mag dit zomaar???
Tot nu toe is mijn zwarte bak 2x gereinigd, en mijn groene bak 1x. Met feestdagen, sneeuw en vorst wordt er niet gereinigd. Dit staat in de voorwaarden. Ook als het overdag gewoon boven nul is, wordt er niet gereinigd, vanwege vorst in de grond. Dan mag men niet met water werken en wordt de container NIET gereinigd. Vorige week waren de weersomstandigheden zo dat er wel kon worden gereinigd. Echter, mijn bak is NIET gereinigd. Ik heb tot nu toe dus E30,50 betaald voor 3x containerreinigen. Als ik dit van te voren had geweten...Contract dus per direct opgezegd. Wat een waardeloos bedrijf. Ik blijf erbij dat ze niet zomaar een ander bedrag dan waarvoor getekend af hadden mogen schrijven. Graag wil ik hier antwoord op.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer