john45deurne
door john45deurne Jul 9, 2019 om 19:54
Huishouden & energie

Bel me niet register word niet nageleefd door energie maatschappijen

Ik word telkens door energie maatschappijen gebeld ondanks dat ik me in het bel me niet register heb ingeschreven, als ik dit aangeef krijg ik te horen dat hun er niets aan kunnen doen en ik me maar opnieuw moet inschrijven bij het bel me niet register, er word gewoon totaal er niet aan gehouden.
Is er niet een wettelijke maatregel voor die bedrijven die zich niet aan het register houden?

8297 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2019 om 19:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Als u daar al eens klant geweest bent, mogen ze u bellen. Is het een onbekend bedrijf, dien dan een klacht in bij Consuwijzer.

ju
door juliomariner - Jul 9, 2019 om 19:56
1329 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dat zijn niet de energiemaatschappijen zelf maar allerlei vage bedrijfjes die op commisiebasis werken. Zo gauw je zo iemand aan de lijn hebt gewoon direct de haak erop

aurora1
door aurora1 - Jul 9, 2019 om 20:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen
2

Zet een telefoonbeantwoorder op uw telefoon, dan bent u van alle gezeur af. U kunt natuurlijk anders direct opleggen en dus niet reageren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 10, 2019 om 09:35
16883 Antwoorden / 202 Vragen
1

Helaas komt het veelvuldig voor vanuit energieleveranciers wordt gemeld dat ZIJ er niet aan kunnen doen dat u ongevraagd wordt lastiggevallen.
Dat kunnen ze wel degelijk door het eropo aanspreken van de call center bureau's die er meestal actief mee zijn en daar dan ook hun verdiensten uit hebben.
Als @TIJGER1 al zegt is er een uitzondering als u eerder klant bent geweest bij dat bedrijf.
@MARITA5 gaf u al een verwijzing naar de info dat er wordet gewekt aan een nader wetsvoorstel om dit te doen stoppoen maar m.i. blijft dan ook het aspect van handhaving een lastige zaak. Men zal dan wel melding moeten kunnen dioen bij een daartoe ingestelde of in te stellen organisatie.

(Ook) mijn advies: meteen ophangen of als alternatief de hoorn naast de haak leggen en later nagaan of er is opgehangen. Dat laatste betekent dan langere beltijdkosten voor de opbeller.

Let op dat onderzoeksbureau's zoals bijv, GFK of Kantar (v/h TNS/NIPO) u wel mogen benaderen voor niet commercieel gericht onderzoek en deelname aan zulk onderzoek zinvol kan zijn.

rf
door rfrijhoff - Jul 10, 2019 om 12:33
41 Antwoorden / Vragen
0

Wordt je wel door de energiebedrijven zelf gebeld en niet door vage tussenbureautjes? Overigens is er een wet in de maak die zegt dat u niet meer gebeld mag worden, tenzij u er zelf specifiek om vraagd. Geldt voor particulieren en mkb, niet voor grote bedrijven. In hoeverre dit gaat helpen, als de wet er überhaupt doorkomt, is nog maar de vraag.

Grunnen.
door Grunnen. - Jul 10, 2019 om 13:49
509 Antwoorden / Vragen
0

Heel vervelend . De beste oplossing is simpel. Verbreek direct de verbinding.

suzanne1957
door suzanne1957 - Jul 10, 2019 om 13:51
31 Antwoorden / Vragen
0

U hoeft helemaal geen energie maatschappijen aan de telefoon te krijgen als u dat niet wilt ze vertellen toch maar enkel sprookjes en als de hoorn word neergelegt wordt u ook nog uitgescholden. Je verteld er niet bij wat voor een telefoon u gebruikt maar afzenders die wel het telefoonnummer mee sturen kunt u vanouds al blokkeren via instellingen maar op de iPhone ook de anonieme bellers. Klik op de rode regel.    anonieme bellers blokkeren op een iPhone.

ev
door evertgd - Jul 10, 2019 om 14:31
41 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gek genoeg ligt de oorzaak vaak bij uzelf. Hebt u bijvoorbeeld een enquete ingevuld op internet en aangegeven, dat u informatie wild/gebeld wild worden over eventuele aanbiedingen? Dan geeft u - indirect - zelf toestemming en mag een callcenter u hier buiten met Bel Me Niet-register over bellen.
Veel mensen realiseren zich dat niet eens bij het invullen van zo'n enquete. Het kan ook zomaar bijna een jaar geleden zijn, zodat u het zich niet eens meer herinnert. Een hele kromme wetgeving.
Zelf sta ik die mensen altijd vriendelijk te woord. Ze doen ook gewoon maar hun werk. Een tijd geleden zei zo'n meisje van een callcenter (belde ook voor energie): ,,U bent de eerste vanochtend, die aardig tegen me is...."

sc
door schijf01 - Jul 10, 2019 om 15:31
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Aan het eind van ieder gesprek kunt na het afluisteren van een bandje aangeven dat U door het
bedrijf dat U zojuist heeft gebeld niet meer gebeld wenst te worden.
(Recht op verzet)
Iedere aanbieder per telefoon moet U dit bandje laten horen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

ga
galen135 - May 8, 2024 om 11:23
Auto & vervoer

DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten

Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer