Gerda Geleijnse
door Gerda Geleijnse Jan 16, 2017 om 18:46
Huishouden & energie

Burenoverlast

[Edit internetredactie: Persoonsnamen zijn op dit openbare forum niet toegestaan.]

Een eigenaar van het appartement naast mij heeft z'n huis verhuurd aan een jonge man die nachtelijke feestjes met vrienden houdt waarbij veel drugs en alcohol worden gebruikt.Na herhaaldelijk de man gevraagd heeft rekening te houden met de andere 7 bewoners, een knokpartij voor mijn deur en elke dag weer overlast (de man treft zich nergens wat van aan) hebben we de politie ingeschakeld en de klachten bij de Gemeente Rotterdam neergelegd. De eigenaar (bekend bij de politie) is niet meer te bereiken en heeft ook eerder geprobeerd mijn huis te huren onder het mom dat hij jongeren helpt voor een stichting (nergens te vinden op het internet). Er zijn nu talloze klachten. Met de gemeente is er enkele dagen geleden een afspraak gemaakt dat deze jonge man (ook bekend bij de politie) over twee weken weg gaat en er geen mensen meer in de woning mogen komen uitgezonderd zijn moeder en vriendin. Helaas tegen dovemansoren gezegd want de vertegenwoordiger van de gemeente was nog niet weg of er zaten weer criminele jongeren bij deze man binnen. Vanmorgen was er wederom tumult rond 07.00 uur. Een van de eigenaren (onder de overlastgevende jongen) heeft via zijn moeder contact gehad met de gemeente en te horen gekregen (er was iets met het voordeur slot) dat wij hiervan min of meer schuldig hieraan zijn terwijl wij hiervan niets weten. Ik heb het idee dat de jonge man of een van zijn vrienden hier meer van weten maar dit ons in de schoenen probeert te schuiven. Hij had al eerder geprobeerd de deur te forceren met een pas en haarspeldjes omdat hij zijn sleutels was vergeten. Ook de eigenaar stond vandaag aan mijn deur te kloppen en heb ik de politie gebeld daar ik niets met mensen te maken wil hebben die bij de politie bekend staan. Eerst vroeg ik hem weg te gaan en heb de deur gesloten. De eigenaar bleef aan de deur kloppen waarop ik de politie heb gebeld. Wij hebben zo genoeg van de hele situatie maar weten niet wat te doen om de rust te laten weerkeren. Er wonen hier kleine kinderen, gezinnen en mensen die werken op de trap. Hoe komen wij van dit tuig af?

1114 6 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jan 16, 2017 om 18:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In ieder geval niet door de eigenaar bij voor- en achternaam te noemen. Dat u hier onder eigen (althans dat neem ik aan) staat, dat is een eigen keuze.

Ik neem aan dat er een VVE is, die zal een regelement hebben. Wie weet is daar iets mee te doen?

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2017 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haal om te beginnen die namen weg. Het is niet toegestaan namen van anderen hier op het openbare net te vermelden.

Maar regelmatig een klacht indienen bij de politie met meerdere buren. Leg een logboek aan van de overlast. Misschien wat minder op uw buren letten, kan ook helpen, want ziet u aan de gezichten dat het criminele jongeren zijn?

tenormin
door tenormin - Jan 16, 2017 om 19:24
16859 Antwoorden / 108 Vragen

De door u genoemde eigenaar is, als het goed is, jongerencoach. Lijkt me dan ook niet aannemelijk dat hij onvindbaar is. Ik herhaal expres de naam niet, hoop dat, omdat u de namen (nog) niet hebt weggehaald, de redactie dit zal doen.
Maar als er inderdaad aantoonbare overlast is, bewijslast verzamelen. Trouwens, hoezo is de eigenaar niet te vinden, hij staat vandaag nog op uw deur te kloppen. Zo ver weg kan hij dan ook niet zijn. En als het inderdaad dezelfde man is, is het ook logisch dat hij "bekend" staat bij de politie, in zijn vakuitoefening (specialiteit), zal dat ook wel vereist zijn.

ja
door jackyh - Jan 16, 2017 om 19:39
953 Antwoorden / 4 Vragen

Probeer die 2 weken nog door te komen.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2017 om 12:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat een ontzettend vervelende situatie.
Helaas zul je moeten afwachten wat Gemeente/politie gaat doen.
Zoals al aangegeven: houd een logboek bij en blijf melden bij de politie.
NIET zelf gaan reageren.
(PS: heb de redactie gevraagd de namen te editten).

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Jan 17, 2017 om 12:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

.....door telkens weer de politie 'lastig te vallen', na iedere overlast en effectiever door iedere medebewoner steeds weer opnieuw een klacht te laten indienen......de procedures zullen wel al opgestart zijn, maar blijf de politie 'lastig vallen' om druk op de ketel te houden. Burgemeesters mogen inmiddels ook sneller ingrijpen!