Ra
door Raf Vieziv Oct 23, 2022 om 20:49
Huishouden & energie

Cashback voor internet aansluiting te vertrouwen?

Beste mensen,

Ik kreeg een Instagram advertentie van een website, waarschijnlijk omdat ze weten dat ik internet abonnement van Caiway wil afsluiten omdat ik er op gegoogled heb.

Alleen deze website waarvan ik de advertentie kreeg: Vergelijkprovidersnel biedt een extra cashback aan van maar liefst €80,- (nogal veel) op het Caiway internet abonnement dat ik wil. En Caiway zelf biedt dat niet aan. Mijn vraag is dan of iemand ervaring heeft met de adverterende website? En hoe kunnen zij goedkoper zijn dan de provider zelf? Op Trustpilot hebben ze ook niet veel recensies, en ik ben eerder met een mobiel abonnement voor de gek gehouden met acties die niet werden nagekomen. Vandaar de zorg/vraag.

Heeft iemand ervaring met ze en hoe kunnen ze goedkoper zijn?

Met vriendelijke groet,

Raf

1139 7 Rapporteer

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Oct 23, 2022 om 21:20
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Klinkt helemaal leuk en de jaarberekening van € 479,95 is minus de € 80,-  cashback ( € 45.- p. maand) voor de eerste 12 maanden. Daarna betaald u € 774,- per jaar (€ 64,50 p. maand) en dat alleen voor internet. Dus zou nog maar eens goed rondkijken of er geen voordeliger provider is.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 23, 2022 om 21:50
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Raf Vieziv,

Ik zou maar verder kijken , als ik u was .
Deze site is geregistreerd op 4 - 9 - 2022 , amper 1 ½ maand oud , daarom weinig revieuws .

rj
door rjw Oct 24, 2022 om 12:40
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe.moeten nieuwe bedrijven overleven als we niet met ze in zee moeten gaan omdat ze pas begonnen zijn? Ieder bedrijf is ooit nieuw geweest.

marita5
door marita5 Oct 24, 2022 om 12:45
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , en ? dit bedrijf is hardstikke duur .

Topantwoord

sira
door sira - Oct 23, 2022 om 22:07
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Advertenties op Facebook, Instagram en andere social media kunt u beter links laten liggen. De meeste mensen die daar intrappen, komen van een koude kermis thuis en dan wordt ons weer gevraagd hoe de overeenkomst te beëindigen en het geld terug te vragen.

Ho
door Hommer - Oct 23, 2022 om 22:20
30 Antwoorden / Vragen

Een cashback van maximaal €57 lijkt me dan wel weer realistisch. Hierbij een link naar een meer gerenommeerde cashback website. https://www.cashbackxl.nl/webshops/caiway

br
door brui0929 - Oct 24, 2022 om 06:54
635 Antwoorden / 10 Vragen

Doe een postcode check op de site en meld u bij Caiwai zelf

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 24, 2022 om 10:02
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn advies: niet op in gaan en voioral niet op basis van het gegeven dat men daar kennelijk kennis heeft genomen van uw zoeken naar .... . Dat is privé en zelfs zo dat men u daar niet eens over mag benaderen zonder dat u zelf toestemming heeft gegeven bijv. middels een cookie. Ik zie evenwel op de Caiway site geen cookies melding. Bij 'vergelijkproviderssnel zie ik dat wel en die heeft u mogelijk dan allemaal geaccepeerd met het nu ervaren gevolg.

M.i. is de aanbieding te mooi om waar te zijn. Kent u deze: https://www.consumentenbond.nl/internet ?

Ozymandias
door Ozymandias Oct 24, 2022 om 11:32
167 Antwoorden / Vragen

Hoezo mag dat niet. Je weet toch wel wat Google is en hoe hun advertenties werken aan de hand van jouw zoek activiteiten. Dat is gewoon toegestaan en gebeurt al jaren. Je doet net alsof dit iets nieuws is.

En je wordt niet benaderd. Je krijgt gewoon een advertentie te zien gebaseerd op je zoekgeschiedenis.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 24, 2022 om 11:43
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Is het een idee dat u toch de wetgeving nog eens naleest? Ongevraagd advertenties toezenden mag niet en m.b.t. hetgeen u noemt m..b.t. google is op dit moment de nodige discussie in o.a. het EU parlement om hier (nog sterker) tegen op te treden. Instagram is een lastige maar u kunt het ook m.i. zien als https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/email-met-reclame-spam

ma
door magda - Oct 24, 2022 om 13:06
38 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb geen ervaring met Vergelijkpriovidersnel. Jaren geleden heb ik bij Casema(later Ziggo) gewerkt. Het gebeurde regelmatig dat Casema/Ziggo een afspraak maakte met dergelijke sites. Zij mochten dan voor een beperkte periode een abonnement met korting aanbieden.(De site verdient eraan en Casema/Ziggo kreeg nieuwe klanten.  Die aanbieding was dan niet geldig bij Casema/Ziggo zelf. Ik heb in die tijd heel wat boze mensen aan de telefoon gehad. Zij hadden die aanbieding gezien, maar wilde liever direct afsluiten, het ontging ze dan dat de aanbieding niet werd vermeld op de site van Casema/Ziggo. Dat kregen ze pas door als de de eerste/hogere rekening kregen.