Eindnota energiemaatschappij
Ik ben klant bij Eneco. Nu heeft mijn nieuwe buurvrouw bij haar verhuizing per abuis mijn huisnummer doorgegeven als haar nieuwe huisnummer aan de netbeheerder.
De Eneco heeft nu (in mei) een eindnota opgesteld en ik moet van hen, op basis van de door hen geschatte meterstanden 420 euro bijbetalen.
Normaal gesproken ontvang ik een jaarnota in oktober waarbij ik geld terug krijg omdat ik mijn maandbijdrage vrijwillig hoger heb gezet.
Men is niet bereid om een oplossing hiervoor te bedenken. Ik heb al gesuggereerd om een eindafrekening in mei te maken die op 0 bijbetalen uitkomt en in oktober een nieuwe eindafrekening op de werkelijke meterstanden.
Men zegt dat dat niet kan. Ik vraag mij af, mag dit nu zomaar? Dat is toch heel vreemd?
Wil Eneco niet de hemel inprijzen, maar als, zoals u schrijft uw buurvruw een foutie huisnummer heeft opgegeven: daar moet met Eneco uit te komen zijn. Dus een iets betere communicatie lijkt me de aangewezen weg. Facebook, Twitter, of wat dan ook, weet zeker dat er, met juiste argumenten, samen kunnen komen.
Hallo Ellis ,
Dien een klacht in via klachtenformulier , klik op de rode regel .
https://www.eneco.nl/klachtenformulier/ ,
Plaats ook uw klacht op klachten.nl / klachtenkompas .
Of bezwaar aantekenen ,
https://www.consuwijzer.nl/energie/klachten/klacht-over-energiebedrijf
Gewoon de rekening geven aan uw nieuwe buren. Zij hebben immers deze fout gemaakt, dus dienen deze ook op op te lossen.
Dat dit per abuis is gebeurd maakt niets uit. Als zij niet zijn verzekerd voor rechtsbijstand is dat niet uw probleem.
Slaat als een tang op een varken. Per ongeluk een schrijffoutje maken in 't huisnummer is echt nog geen onrechtmatige daad.
Die buurvrouw moet het maar even gaan regelen, u heeft uiteindelijk hier niks mee te maken, zo kan in principe iedereen u een probleem bezorgen waar u niet om vraagt.
Wat geeft Eneco op als reden? Als u direct vriendelijk aan de bel hebt getrokken toen u doorkreeg dat uw contract opgezegd werd, zal Eneco toch echt beter zijn best moeten doen om dit terug te draaien.
En mocht dat niet lukken, dan kunt u wellicht voorstellen dat u uitstel van betaling krijgt tot de volgende eindafrekening en dat er dan gesaldeerd wordt.
Hoe kun je een eindnota krijgen op geschatte meterstanden.
De buurvrouw heeft zich vergist in het huisnummer, maar die zal toch haar eigen meterstanden hebben doorgegeven.
Kijk op je meter en vergelijk die met de meterstand die Eneco heeft geschat. Daar moet een groot verschil in zitten.
Is Eneco niet bereid een oplossing te zoeken? Eneco moet de vergissing herstellen.Jij staat hier buiten.
Ik zou het schriftelijk via Enoco afhandelen.
Melden dat je niet hebt opgezegd en dat je verwacht dat Eneco de fout herstelt.
Dat de buurvrouw een verkeerd huisnummer heeft doorgegeven,
En dat je het huidige contract wilt voortzetten.
(is er misschien ook sprake van een afkoopsom omdat je contract nog loopt?)
Ik zou niet betalen.
Een eindnota met geschatte meterstanden, hoe komen ze erbij, of...
Of heeft uw nieuwe buurvrouw haar meterstand doorgegeven en hebben ze die genomen voor uw eindafrekening?
De vraag is wie er nu bij de netbeheerder ingeschreven staat op uw adres.
En heeft zij niet Eneco maar een andere energieleverancier genomen?
Heeft u (nog) geen welkomstbrief gekregen van een energieleverancier op naam van uw buurvrouw?
Eneco schrijft op twitter:
"Hoi, Dit is al bij ons op Facebook terecht gekomen en beantwoord. Spijtig dat het is voorgekomen! ^Danielle"
Opgelost dus. Zoals te verwachten van Eneco.
Als het is opgelost , was het wel netjes geweest als Ts dit ook hier zou melden ..
Wel beantwoord, niet opgelost:
Ik hoop dat het aanbod is, een eindafrekening maken die nu op 0 bijbetalen uitkomt en in oktober een nieuwe eindafrekening opmaken? Zoals ik al oplossing in mijn mail suggereerde.
Eneco We hebben al een aantal keer aangegeven dat dit helaas niet mogelijk is, Ellis. De middelen en opties die wij tot onze beschikking hebben, zijn je inmiddels aangeboden.Wat is er nu precies gebeurd? Uw nieuwe buurvrouw.... Juist, dat is dan zij die NU naast u woont. Zij heeft dus het contract behorend bij HAAR oude adres opgezegd neem ik aan en Eneco verteld dat de eindafrekening daarvoor naar haar nieuwe adres, de 'Huppelepup straat' nummer 'zoveel' (dat van u, blijkt achteraf) in 'Flutjedam' gestuurd moet worden. Die rekening heeft dan toch niets met u cq. uw meterstanden te maken? Uw buurvrouw (zij heeft het fout gedaan!) stuurt een mail (met ontvangstbevestiging) dat het huisnummer niet goed is vervolgens betaalt zij die rekening. KLAAR zou ik zeggen.
Zal niet zo simpel zijn, op de enveloppe zal niet de naam van de buurvrouw staan.
De gas en electrameters hebben toch een nummer welke als het goed is op de eindafrekening vermeld staan. Gewoon aan Eneco vragen op welke nummers hun eindafrekening gebaseerd zijn.Maar wil uw buurvrouw niet meewerken,want zij heeft tenslotte een verkeerd huisnummer vermeld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR
Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.
Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .
Waarom doet de Vomar hier niets mee ?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer