Ju
door Jutter1960 Dec 16, 2022 om 14:36
Huishouden & energie

Energiecontract

Is  het rendabel om je energie contract voor 2023 op te zeggen , de boete te betalen en een nieuw contract af te sluiten.
Ik vraag dit ivm de zgn knip in het energieplafond.
Je contract loopt dan nl het hele jaar 2023 zonder breuk zodat je max kan "spelen" met je energie.
Als je dan in bijv maart23 teveel gebruikt kan je dat in de maanden daarop weer inlopen .

873 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 16, 2022 om 14:47
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Miujn reactie is neen. Ik zou (zal gelet op mijn eigen contract) niet doen. Voortijdigde contractropzegging zal hoe dan ook betekenen dat u een schadeloossteling zult moeten betalen wegens alsdan eenzijdsig niet nakomen (in gebreke blijven). En dat zal u naar mijn mening dan meer kosten dan dat wel opzeggen, voortijdig, zal opleveren. Bpbendien is er nog steeds onduidelijkheid over de plafondregeling.  ,

1paul
door 1paul - Dec 16, 2022 om 14:50
3156 Antwoorden / 0 Vragen

nee zeker niet, kontrakt zal nog een maand door lopen en dan heb je de knip in het begin van het jaar....

ro
door ronny530 - Dec 16, 2022 om 15:42
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Als u een vast tarieven contract heeft afgesloten dan zijn die tarieven lager dan die van het prijsplafond. Voor zover ik weet is het prijsplafond van toepassing voor klanten met een variabel contract die nu al de hoofdprijs betalen. De knip in het prijsplafond heeft van doen met de maand waarin het energiecontract is afgesloten en als dat zeg in juni is geweest dan wordt de gebruikte energie van het plafond in mindering gebracht en het restant geldt dan voor de rest van het jaar. Als u nu het energiecontract met de bijbehorende boete op gaat zeggen bent u sowieso de speekwoordelijke Sjaak want 3 euro voor een kuub gas en dik een euro voor stroom gaan betalen enkel en alleen om van het prijsplafond te profiteren is niet slim.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 16, 2022 om 16:09
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom nog even bij u terug omdat ik zojuist deze info ontvang waarmee ook duidelijkheid wordt gegeven in de plafondberekening en daarin ook de vraag : wat gebeurt eer bij overstappenn naar een ander. https://www.plusonline.nl/geld-recht/de-addertjes-in-het-prijsplafond-voor-energie

panter22
door panter22 - Dec 16, 2022 om 17:01
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt niet spelen met energie. Het prijsplafond wordt per dag afgerekend.