ro
door rollie Oct 3, 2007 om 16:48
Huishouden & energie

Ervaringen met een stoom / douchecabine

Wij zijn momenteel toe aan het vervangen van onze badkamer. Nadat wij links en rechts informatie (prijzen) aan het inwinnen waren viel ons oog op een stoom Douchecabine. Nu onze vraag: wat is jullie ervaring met een stoom douche cabine? Liefst zo breed mogelijke infomatie aub.

5418 4 Rapporteer

astoria
door astoria - Oct 4, 2007 om 20:56
362 Antwoorden / 55 Vragen

Dag rollie, Al vorens met een uitgebreide info te komen de hamvraag ? Voor een appartement op b.v. een hogere verdieping of de woning (badkamer ) bevind zich gelijkvloers .?

ro
door rollie - Oct 4, 2007 om 20:58
1 Antwoorden / 2 Vragen

dag duimpje, het gaat om een eensgezinswoning waarvan de badkamer op de eerste verdieping is.

astoria
door astoria - Oct 5, 2007 om 12:54
362 Antwoorden / 55 Vragen

Hallo Rollie.Al vorens u een aankoop doet , vraag duidelijk aan de leverancier of de capacitet  in uw woning ( water /gas ) voldoende is om deze stoom douche cabine goed te laten funktioneren. U zal niet de eerste zijn die " Letterlijk en Figuurlijk" van een koude douche thuis komt .Welke u gaat aanschaffen is aan u .Prijs vormgeving  etca.etca.  Wens u succes.

he
door henkieboy46 - Dec 29, 2007 om 22:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Rollie,

Wij hebben in 2005 een douchecabine (merkloos bouwpakket) gekocht bij Formido te Zoetermeer. De cabine moest uit Formido Leiden komen omdat in Zoetermeer de laatste in de winkel stond. Formido Zoetermeeer bestaat inmiddels niet meer. Dit alles terzijde.

Het ding opgebouwd met de zeer summiere foto-instructie van één A4. Ik kan zeggen dat ik best bedreven ben in doe-het-zelf klussen, want compleet huis verbouwd toiletten sanitair e.d.
Desondanks is dit één misère geworden. Alle naden lekten, meegeleverde slangkoppelingen sloten niet af, deuren zijn niet af te stellen de deurrollen zijn inmiddels versleten en nergens te verkrijgen. Garantie? Tuurlijk, of ik maar even terug kom met "het produkt" Onmogelijk bij een douchecabine natuurlijk.
De vakhandelaar (Meeuwisse Voorburg) die ik vroeg om een setje deurrollen kwam met de opmerking "Wij hebben hier alleen duurdere douchecabines, als je het merk niet eens weet kan ik je niet helpen" en "Je kan wel denken dat je voordelig uit bent, maar nou zit je met de brokken". "het is voor ons een serviceartikel, geen handel, maar je dacht elders geld te besparen en komt nu bij ons voor onderdelen."

Kortom manipulatie van een echte "handelaar". Te misselijk voor woorden eigenlijk. Ik moet je adviseren niet aan een douchecabine te beginnen. Wat werkt moet je afblijven is mijn advies. Knap je bestaande spullen lekker op, maar vertrouw niemand die je even zo'n ding aansmeert, het is bagger van A tot Z. Wij hebben voor € 500,- spijt en denken erover om het ding er weer uit te slopen. Normale douchebak er in en klaar is kees.

Ik wens je veel succes toe bij je besluit.

Met vriendelijke groet,

Henk