macalla
door macalla Jun 9, 2009 om 14:27
Huishouden & energie

Geen betalingsregeling bij gebruik van acceptgiro

Mijn moeder moet bij Nuon 1100 euro bijbetalen wat een fiks bedrag is; nu heeft ze gevraagt om een regeling telefonisch; Tot mijn verbijstering kreeg ze te horen omdat ze haar betalingen (die ze elke maand netjes doet ) per acceptgiro doet ... mag ze geen regeling treffen en heeft ze die 1100 maar gelijk te betalen. Zij betaald al jaren dr rekeningen op die manier ..en men heeft daar nooit problemen om gemaakt. Kijk dat men zegt bij een rekening van 50euro dat moet u gewoon gelijk betalen ..oke...maar 1100 euro...???? Ik vind dit geen positieve manier van omgaan met klanten door NUON...mag NUON zo omgaan met zijn/haar klanten ????? Graag reacties van u...

292 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Jun 9, 2009 om 14:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Heb je het wel goed begrepen ? Volgens mij maakt het feit dat ze altijd per acceptgiro betaalde niet uit, maar Voor/Tijdens een betalingsregeling accepteren ze dit niet en als je nu accoord gaat met automatisch incasso kan het volgens mij alsnog geregeld worden.


--Voor een betalingsregeling stellen wij onder andere als voorwaarde dat u, minimaal gedurende de looptijd van de betalingsregeling, akkoord gaat met betaling via automatische incasso. betalingsregeling   --------


Dus bel ze nog even.


Succes,

kiran
door kiran - Jun 9, 2009 om 14:45
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@macalla


Zou het niet zo kunnen zijn dat Nuon bedoelt: u betaalt niet per automatische incasso?


Bij mijn weten is doorgaans wel een afbetalings-regeling te bedingen, maar de leverancier moet er dan wel van op aan kunnen dat het bedrag binnen komt!


Vandaar: zelf per accept betalen / automatische afschrijving.


Misschien nog eens contact zoeken met Nuon en vragen om een (tijdelijke) automatische afschrijving.


Let wel: dat gaat niet met een bedragje van €50,00 per maand. Mijn ervaring met afbetalings-regelingen energie leveranciers, is achterstand betalen binnen de 6 a 7 maanden. Dus in uw moeders geval, reken dan op zo'n €200,00 per maand. Exclusief het te betalen maandbedrag.


Kom je er niet uit, overweeg dan een kleine lening af te sluiten om het bedrag in zijn geheel af te betalen. Afbetalen lening heeft dan een lager afbetalingsbedrag per maand.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer