me
door mevr. v ham Feb 6, 2014 om 19:31
Huishouden & energie

Heijen naast gebouw uit 1900

Ze gaan binnenkort op 2 meter afstand van ons gebouw ,dat uit 1900 komt, heijen.
Wat moeten we doen om schade aan het gebouw te voorkomen en of later te verhalen.

2401 11 Rapporteer

de motormuis
door de motormuis - Feb 6, 2014 om 19:42
598 Antwoorden / 13 Vragen

Om schade te voorkomen zal moeilijk worden.
Ik zou wel van alle kanten van Uw woning foto's
maken. Zodat U altijd kunt aantonen als er schade
zou ontstaan hoe Uw woning er voor het heijen uitzag
en dat er toen geen schade was. En natuurlijk meteen
als U iets zou zien van scheuren ofzo aan de bel trekken
bij degenen die daar bezig zijn.

Groeten,
De Motormuis.

mahadma
door mahadma - Feb 6, 2014 om 19:45
11574 Antwoorden / 51 Vragen

Als het een eigen huis is en een hoge waarde heeft door 1900 als bouwjaar, is het wellicht zelfs verstandig om op voorhand door een prof bureau dit in handen te geven, onder andere de fotografie. Je weet maar nooit.

de motormuis
door de motormuis - Feb 6, 2014 om 19:46
598 Antwoorden / 13 Vragen

Om de schade te voorkomen zal moeilijk worden en ik denk dat u er
ook niets aan kan doen. Wel zou ik u adviseren om veel foto's van Uw
huis te maken. En dan van alle zijden. Mochten er dan toch problemen onstaan,
denk aan scheuren in de muren of zo, dan kunt u bewijzen hoe Uw woning
er voordat ze begonnen met heijen uit zag. En natuurlijk meteen bij hen aan
de bel trekken als U ook maar iets ontdekt.

Groeten,
De Motormuis.

de motormuis
door de motormuis - Feb 6, 2014 om 19:48
598 Antwoorden / 13 Vragen

Zie nu dat er de eerste keer toch nog mijn reactie is geplaatst.
Was eerst niet zo, vandaar dat er nu twee maal mijn reactie
staat. Dit was niet de bedoeling, sorry.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 20:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Neem contact op het aannemersbedrijf dat gaat heien en tevens met de opdrachtgevers. U kunt nu al een brief sturen dat u eventuele schade op de opdrachtgevers en aannemers gaat verhalen. U heeft dan goede kans dat de verzekering van de tegenpartij langs komt om foto's te maken, omdat die moet uitkeren bij schade.
Zelf ook foto's maken.
Als u zich nu al goed voorbereid (en de andere partij) dan staat u veel sterker bij eventuele schade.

klik HIER en u vindt daar een voorbeeldbrief over aanspakelijkheidstelling bij voorbaat.

Onder de voorbeeldbrief op de door mij aangegeven link vindt u verdere zeer nuttige informatie.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 20:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Toevoeging:

Stuur uw brieven aangetekend en tevens per mail.

me
door mevr. v ham - Feb 7, 2014 om 08:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 6 feb 2014, 20:01]Neem contact op het aannemersbedrijf dat gaat heien en tevens met de opdrachtgevers. U kunt nu al een brief sturen dat u eventuele schade op de opdrachtgevers en aannemers gaat verhalen. U heeft dan goede kans dat de verzekering van de tegenpartij langs komt om foto's te maken, omdat die moet uitkeren bij schade.
Zelf ook foto's maken.
Als u zich nu al goed voorbereid (en de andere partij) dan staat u veel sterker bij eventuele schade.

klik HIER en u vindt daar een voorbeeldbrief over aanspakelijkheidstelling bij voorbaat.

Onder de voorbeeldbrief op de door mij aangegeven link vindt u verdere zeer nuttige informatie.

me
door mevr. v ham - Feb 7, 2014 om 08:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 6 feb 2014, 20:01]Neem contact op het aannemersbedrijf dat gaat heien en tevens met de opdrachtgevers. U kunt nu al een brief sturen dat u eventuele schade op de opdrachtgevers en aannemers gaat verhalen. U heeft dan goede kans dat de verzekering van de tegenpartij langs komt om foto's te maken, omdat die moet uitkeren bij schade.
Zelf ook foto's maken.
Als u zich nu al goed voorbereid (en de andere partij) dan staat u veel sterker bij eventuele schade.

klik HIER en u vindt daar een voorbeeldbrief over aanspakelijkheidstelling bij voorbaat.

Onder de voorbeeldbrief op de door mij aangegeven link vindt u verdere zeer nuttige informatie.
Bedankt voor u reactie!
Hier hebben we zeker wat aan!!

me
door mevr. v ham - Feb 7, 2014 om 08:56
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=de motormuis schreef op donderdag 6 feb 2014, 19:42]Om schade te voorkomen zal moeilijk worden.
Ik zou wel van alle kanten van Uw woning foto's
maken. Zodat U altijd kunt aantonen als er schade
zou ontstaan hoe Uw woning er voor het heijen uitzag
en dat er toen geen schade was. En natuurlijk meteen
als U iets zou zien van scheuren ofzo aan de bel trekken
bij degenen die daar bezig zijn.

Groeten,
De Motormuis.

Bedankt voor u reactie!!!

me
door mevr. v ham - Feb 7, 2014 om 08:56
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 6 feb 2014, 19:45]Als het een eigen huis is en een hoge waarde heeft door 1900 als bouwjaar, is het wellicht zelfs verstandig om op voorhand door een prof bureau dit in handen te geven, onder andere de fotografie. Je weet maar nooit.

Bedankt voor de reactie!!

aurora1
door aurora1 - Feb 7, 2014 om 19:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het gebouw op de/een monumentenlijst staat zou ik ook nog bij de Gemeente inlichtingen inwinnen.