makreel18
door makreel18 Dec 9, 2016 om 13:22
Huishouden & energie

Hoe deurslot van bovenlader wasmachine te vervangen?

M'n wirlpool bovenlader wasmachine AWE 6722 start hapert.
Maakt wat brommend geluid en stopt
Dat ligt aan het deurslot omdat na harder sluiten hij soms wel werkt.
Deze kan ik vervangen maar heb geen idee hoe te demonteren om er bij te komen, geen schroefje te zien.
De "service" van wirlpool geeft geen telefonisch advies!
Heeft iemand n idee?

3074 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 9, 2016 om 13:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tip!!!: Stel deze vraag op http://www.klusidee.nl/Forum/

makreel18
door makreel18 - Dec 9, 2016 om 13:33
15 Antwoorden / 7 Vragen

Uw vriendelijk verzoek zal ik onmiddelijk ten uitvoer brengen!

Cookies
door Cookies Dec 9, 2016 om 13:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is slechts een tip, omdat daar meer vakmensen aanwezig zijn. Ik zal er braaf het woordje 'tip' voor zetten.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 9, 2016 om 13:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Of laat een monteur komen dan heeft u ook nog garantie op onderdelen en reparatie.
Dit zal echt geen vermogen kosten.

Cookies
door Cookies Dec 9, 2016 om 14:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vlg mij de investering niet meer waard. Als zelfs Google niks meer over dit model vindt (behalve gebruiksaanw.) dan is hij al heel wat jaartjes oud.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2016 om 14:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Oeps, is dat ding zo oud dan?

makreel18
door makreel18 - Dec 9, 2016 om 14:02
15 Antwoorden / 7 Vragen

Kost n monteur geen vermogen?
Het voorrijden van n monteur zou me 69e kosten.
Incl. reparatie als hij over het desbetreffende onderdeel beschikt, wat niet waarschijnlijk is, 125e.
Als hij daarvoor terug moet moet komen nog n ietsje meer.
Me dunkt.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2016 om 14:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een professional duur? Wacht maar tot een amateur het verkloot.
Als u hetzelf niet kunt wat wilt u dan.
Onze lokale witgoedman rekent binnen het dorp 25 euro voorrijden, 69 is de prijs van een Whirlpool monteur.

Cookies
door Cookies Dec 9, 2016 om 14:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan natuurlijk hier op antwoorden gaan zitten wachten, maar de vakmensen zitten op een ander forum. VOORAL daar geen advies vragen.

hansje klein
door hansje klein - Dec 9, 2016 om 14:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik vind niet het juiste instructiefilmpje voor uw vraag, maar zèlfs wanneer ik het slot er gratis bij zou krijgen, is voor mij het zelf-uitwisselen géén optie:  waar begin je aan?

ma
door maarten heest - Dec 9, 2016 om 14:47
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, hier vindt u een service manual. Links onder de preview staat de downloadling 'get manual'. Succes.

ph
door philip36 - Dec 9, 2016 om 15:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een filmpje gevonden, niet de 6722 maar de schroefjes voor het verwijderen van de vulopening zullen wel op dezelfde plaats zitten.
https://youtu.be/fQAGLMSVH1A

hansje klein
door hansje klein Dec 9, 2016 om 16:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Goed filmpje. Misschien een goed idee om deze badkamer meteen ietwat uit te breiden?

tijger1
door tijger1 Dec 9, 2016 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Perfecte ruimte om een wasmachine te repareren. En ook een echt veilig stopcontact voor dat ding. :-((

audb
door audb Dec 9, 2016 om 17:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Is de zelfde machiene als deze is gekocht bij BCC :)

En het is hongarije en daar is het normaal om een normale stopcontact te gebruiken in een badkamer.

audb
door audb - Dec 9, 2016 om 17:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk op google wat zo schakkelaar gaat kosten en ik vermoed dat het deze moet zijn http://www.electrogold.nl/481010474505-whirlpool-wasmachine-deurslot.html?gclid=CJDcpKa_59ACFekp0wodkRoLsg
O
f de kabels er bij zitten weet ik niet maar het is altijd nog goedkoper dan laten doen.

Maar het brommend geluid kan betekenen dat er ergens een contact niet aansluit en dat is heel makkelijk te verhelpen met een combinatie tang gewoon de kabel klemmen wat aandruken en vast zetten met isolatie tape zodat ze niet weer los komen.

ro
door ronny530 - Dec 9, 2016 om 17:38
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Aan de achterzijde zijn drie schroeven zichtbaar als u die verwijdert kunt u de gehele bovenplaat naar achteren schuiven en uit de voorste klemmen halen. De klep van de wasmachine moet wel omhoog staan. Als dat is gedaan wordt het deurslot zichtbaar en kunt u die vervangen maar een leuke klus is het niet.

makreel18
door makreel18 - Dec 10, 2016 om 12:37
15 Antwoorden / 7 Vragen

Tot zover hartelijk dank voor de nuttige tips.
Na wat druk en beweging uitoefenen met n schroevendraaier in het slot gingen de ledjes weer
branden en kon de machine weer starten.
Het palletje met sluitthaak gaat  waarschijnlijk niet diep genoeg in de slot-schakelaar die dus niet defect lijkt te zijn.
Moeilijk demonteren en vervangen van onderdelen lijkt vooralsnog overbodig.
Eens kijken wat ik extern met palletje en slotje kan aanvangen.