Hoe kan je je recht halen bij eneco?
Hoe krijg ik mijn geld terug van Eneco?
door een fout van een Eneco telefoniste moet ik nu aan het eind van het jaar bijna 700euro teveel aan mijn afrekening
betalen,in mijn nieuwe woning zit een krachtstroom aansluiting (3X35A) toen wij in 2013 in het huis gingen wonen
hebben wij contact opgenomen met Eneco of de krachtstroom aansluiting extra geld kost,waarop wij als
antwoord kregen "nee hoor zolang u het niet gebruikt zijn er geen extra kosten aan verbonden" nu na een jaar krijgen wij de afrekening met een hoog bedrag aan transport kosten(965euro iplv 245euro) nu is er bij Eneco na vele telefoontjes niemand thuis.
Hoe krijg ik mijn geld terug van Eneco? Zal een probleem worden, zoniet onmogelijk zijn.
antwoord kregen "nee hoor zolang u het niet gebruikt zijn er geen extra kosten aan verbonden"
Vanwege gebrek aan dit reële bewijs zal u bot vangen.
Jammer, volgende keer niet bellen maar E mail sturen, dan heb je bewijs van misleiding en krijg je het via eventueel rechtszaak wel terug.
Elk antwoord wat bewijsbaar fout is is hun verantwoording dus doe meer per E mail want hun antwoord kun je zwart op wit printen!
Nooit zomaar opgeven. Gewoon overal uw klacht neerplempen.
denk aan klacht.nl
klachtenkompas.nl
Radarforum
energieervaringen.nl
Men wil nog wel eens zwichten voor druk via het internet.
En ook de klacht nog eens via het klachtenformulier indienen bij Eneco. U bent misleid.
Misschien is het neerleggen van de klacht bij de Geschillencommissie succesvol.
Ik heb dat destijds ook gedaan (had wel een centimeter dikke stapel papier met alle mails), en mijn geld (ruim € 400,-) teruggekregen.
Aan het traject daarvoor kunnen het beste zo weinig mogelijk woorden worden verspild. De (klanten-) service van Eneco is bar slecht. En aan het geheugen van wat er gezegd is, mankeert van alles oftewel men verdraait de woorden totdat ze het best in het straatje van Eneco passen.
In ieder geval heel veel succes!
@heijden47
De klantenservice is helemaal niet bar slecht. En mocht ik al iets te vragen hebben, dan doe ik dat per mail en krijg keurig antwoord.
Van Eneco kreeg u indertijd misschien ook geen extra kosten in rekening. Toen betaalde u de netwerkbeheerder apart. (Enexis, Stedin, Liander). En de netwerkbeheerder hanteert die verhoogde tarieven, niet de stroomleverancier. Vanaf 1 augustus 2013, wordt de rekening van de netwerkbeheerder wel via Eneco afgewikkeld.
Eneco heeft hier eigenlijk niets mee te maken. De is slechts leverancier van de energie.
Dit zijn zaken die de netbeheerder uitvoert. Eneco krijgt van de netbeheerder alleen een overzicht welke kosten ze bij u in rekening moeten brengen. Zaken als meterhuur en transportkosten.
Overigens loopt deze discussie over de grootte van de aansluiting voor gas en elektra al een paar jaar.
Voor gas is dat G4 of G6 en voor elektra 3 x 25 A.
http://www.gaslicht.com/energie-informatie/aansluiting-stroom-gas
[quote=arie draai schreef op maandag 17 nov 2014, 10:41]Hoe krijg ik mijn geld terug van Eneco?
door een fout van een Eneco telefoniste moet ik nu aan het eind van het jaar bijna 700euro teveel aan mijn afrekening
betalen,in mijn nieuwe woning zit een krachtstroom aansluiting (3X35A) toen wij in 2013 in het huis gingen wonen
hebben wij contact opgenomen met Eneco of de krachtstroom aansluiting extra geld kost,waarop wij als
antwoord kregen "nee hoor zolang u het niet gebruikt zijn er geen extra kosten aan verbonden" nu na een jaar krijgen wij de afrekening met een hoog bedrag aan transport kosten(965euro iplv 245euro) nu is er bij Eneco na vele telefoontjes niemand thuis.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer