mickie
door mickie Dec 1, 2010 om 14:31
Huishouden & energie

Hoe kom ik van die hele kleine vliegjes af?

Wij hebben al maanden last van hele kleine vliegjes. Volgens mij zijn het geen fruitvliegjes want ik heb geen fruit in de keuken of huiskamer liggen en ik houd mijn aanrecht de hele dag door schoon. Nergens etensresten dus. Het zijn hele irritante beestjes, ze vliegen eigenlijk overal rond, behalve - tot nu toe- op de bovenverdieping, wat ik wel vreemd vind. t Zijn hele brutale beestjes, ik heb er al een keer of twee, drie, een in mijn neus voelen vliegen (en ik ben toch echt wel schoon) en als je niet uitkijkt vliegen ze zelfs met een hap eten mee je mond in! Navraag leerde mij dat hier wel meer mensen last van hebben, zelfs in deze gure tijd van het jaar. Ik heb al geprobeerd met azijn met een druppeltje afwasmiddel en met die strips die je tegen je ramen plakt om vliegen om zeep te helpen, dat helpt wel wát want ik zie een aantal dode vliegjes op de vensterbank liggen maar t helpt niet afdoende, er blijven er nog veel te veel over. Wie weet hoe ik hier van af kom?

369749 5 Rapporteer

pino123
door pino123 - Dec 1, 2010 om 14:38
2760 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk hier eens

Link

kiran
door kiran - Dec 1, 2010 om 15:33
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@mickie

Ook ik heb momenteel de nodige kleine monstertjes in de buurt van een vensterbank ..... Twee weken terug een Amaryllis knol gekocht en hier komt het uit de aarde.

Heb je toevallig ook pot[jes] met bollen/knollen staan?
Toch eens even nakijken dan / evt. nieuwe aarde erin.
Moet wel zeggen: komen eruit, vliegen wat rond en leggen vrij snel het loodje.

Sterkte met 't gekriebel in neus en keel! :(
Knijper erop? / mond dicht houden. :)
Dat je maar snel de oorzaak mag vinden.

Ko
door Konopelskis Aug 28, 2021 om 10:20
Antwoorden / Vragen

I feel bad about killing them. I got one of those sticky fly trap things, and now I feel worse since they will slowly die (even though it's barley working). I sprayed some toxic bug spray and they all left my bedroom, but now they are just hanging out in the kitchen and I am just sitting here breathing in fumes. A few of them even got in the fridge and it is so disgusting it killed my appetite for days. I had a old salad in my room that I didn't notice for ages and it allowed them to breed. I removed the source and took out most food in my house, but many of them still remain. I just want them to leave :( https://www.myloweslife.run/

mickie
door mickie - Dec 1, 2010 om 15:44
111 Antwoorden / 33 Vragen

=kiran schreef op woensdag 1 dec 2010, 15:33: @mickie

Ook ik heb momenteel de nodige kleine monstertjes in de buurt van een vensterbank ..... Twee weken terug een Amaryllis knol gekocht en hier komt het uit de aarde.

Heb je toevallig ook pot[jes] met bollen/knollen staan?
Toch eens even nakijken dan / evt. nieuwe aarde erin.
Moet wel zeggen: komen eruit, vliegen wat rond en leggen vrij snel het loodje.

Sterkte met 't gekriebel in neus en keel! :(
Knijper erop? / mond dicht houden. :)
Dat je maar snel de oorzaak mag vinden.

Nee hoor, geen potjes met knolletjes of zo, ook de kamerplanten heb ik al nagekeken, daar lijkt t ook niet aan te liggen aangezien die zelden of nooit te nat worden gezien t feit dat ik niet zo scheutig ben met water geven. Ze staan dus regelmatig droog.

li
door lizmol - Dec 1, 2010 om 15:49
61 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mickie schreef op woensdag 1 dec 2010, 14:31]Wij hebben al maanden last van hele kleine vliegjes. Volgens mij zijn het geen fruitvliegjes want ik heb geen fruit in de keuken of huiskamer liggen en ik houd mijn aanrecht de hele dag door schoon. Nergens etensresten dus. Het zijn hele irritante beestjes, ze vliegen eigenlijk overal rond, behalve - tot nu toe- op de bovenverdieping, wat ik wel vreemd vind. t Zijn hele brutale beestjes, ik heb er al een keer of twee, drie, een in mijn neus voelen vliegen (en ik ben toch echt wel schoon) en als je niet uitkijkt vliegen ze zelfs met een hap eten mee je mond in! Navraag leerde mij dat hier wel meer mensen last van hebben, zelfs in deze gure tijd van het jaar. Ik heb al geprobeerd met azijn met een druppeltje afwasmiddel en met die strips die je tegen je ramen plakt om vliegen om zeep te helpen, dat helpt wel wát want ik zie een aantal dode vliegjes op de vensterbank liggen maar t helpt niet afdoende, er blijven er nog veel te veel over. Wie weet hoe ik hier van af kom?

Hallo, ik heb dat ook gehad terwijl er nergens fruit of iets dergelijks lag.
Wat er wel lag, waren de gebruikte koffiepads van 1 dag. Dat bleek dus de oorzaak te zijn. Vanaf nu kiep ik ze meteen in de vuilnisbak, probleem opgelost.

mickie
door mickie - Dec 1, 2010 om 16:05
111 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=lizmol schreef op woensdag 1 dec 2010, 15:49][quote=mickie schreef op woensdag 1 dec 2010, 14:31]Wij hebben al maanden last van hele kleine vliegjes. Volgens mij zijn het geen fruitvliegjes want ik heb geen fruit in de keuken of huiskamer liggen en ik houd mijn aanrecht de hele dag door schoon. Nergens etensresten dus. Het zijn hele irritante beestjes, ze vliegen eigenlijk overal rond, behalve - tot nu toe- op de bovenverdieping, wat ik wel vreemd vind. t Zijn hele brutale beestjes, ik heb er al een keer of twee, drie, een in mijn neus voelen vliegen (en ik ben toch echt wel schoon) en als je niet uitkijkt vliegen ze zelfs met een hap eten mee je mond in! Navraag leerde mij dat hier wel meer mensen last van hebben, zelfs in deze gure tijd van het jaar. Ik heb al geprobeerd met azijn met een druppeltje afwasmiddel en met die strips die je tegen je ramen plakt om vliegen om zeep te helpen, dat helpt wel wát want ik zie een aantal dode vliegjes op de vensterbank liggen maar t helpt niet afdoende, er blijven er nog veel te veel over. Wie weet hoe ik hier van af kom?

Hallo, ik heb dat ook gehad terwijl er nergens fruit of iets dergelijks lag.
Wat er wel lag, waren de gebruikte koffiepads van 1 dag. Dat bleek dus de oorzaak te zijn. Vanaf nu kiep ik ze meteen in de vuilnisbak, probleem opgelost.

Ik heb geen Senseo oid dus ook geen pads...