ni
door nicky1 Oct 18, 2005 om 14:06
Huishouden & energie

Hoe kom ik van oxxio af

Beste Kassa,

Ik ben al een jaar bezig om allerlei zaken bij oxxio te veranderen maar het wil maar niet lukken.Ik heb daar al 30 keer bandjes ingsproken maar zij willen mij niet helpen.Het probleem is te lang om nu te vertellen maar het komt erop neer dat essent mij van het electrisch af wil sluiten terwijl ik het electrisch bij oxxio heb. Hoe kun je deze instanties het beste benaderen. ik heb een rechtsbijstand verzekering en heb al gedreigd met een advocaat.

AUB HELP.

Vriendelijke groeten

Geke van 't Hof

702 6 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Oct 20, 2005 om 10:28
460 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Geke/ nicky1

Ik begrijp dat u problemen heeft met oxxio en met essent, waarbij ik er van uit ga dat Essent uw netbeheerder is ( voor dat netbeheer moet ook worden betaald) en Oxxio de stroom-leverancier is.

Ook de netbeheerder kan tot afsluiting overgaan...(de energiemeter is bv van de netbeheerder)

Hoe is in uw situatie de betaling voor het netbeheer geregeld? Betaalt u dit rechtstreeks aan Essent, of aan Oxxio -die deze bedragen dan weer aan Essent hoort af te dragen-?

In het laatste geval zou u buiten uw schuld om problemen met Essent hebben kunnen krijgen doordat Oxxio in gebreke zou kunnen zijn gebleven.

In dat geval adviseer ik u deze situatie op schrift te stellen en aan Essent te sturen, waarbij u kunt aangeven dat u uw betalingsverplichtingen bent nagekomen en dat de fout door Oxxio is gemaakt.

In dat geval raad ik u aan eea zodanig met Essent te regelen dat u de kosten netbeheer zelf aan Essent gaat betalen en dus niet meer via Oxxio...(Dan kan deze situatie zich niet herhalen)

Ook in geval u een achterstand bij Essent heeft raad ik u aan hierover contact (weer: schriftelijk) met Essent op te nemen met het doel tot een oplossing van die achterstand te komen. (Doe bv zelf een afbetalingsvoorstel, maar zorg er voor dat u zich aan uw eigen voorstel kunt houden)

En: even "kortsluiten" met uw rechtsbijstandverzekeraar kan zeker geen kwaad. Mogelijk dient u bepaalde acties te ondernemen -of juist niet- om op deze verzekering terug te kunnen vallen... (De kleine lettertjes).

IJzerbroot

ni
door nicky1 - Oct 20, 2005 om 15:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik ben een stuk wijzer geworden van uw antwoorden. Heel erg bedankt.

Groetjes Geke

ijzerbroot
door ijzerbroot - Oct 21, 2005 om 10:03
460 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan!

Succes & bedankt voor uw reactie.

de
door dedrijver - Oct 24, 2005 om 22:54
8 Antwoorden / 0 Vragen

Mail naar de directeur van Oxxio. Zijn naam is Erik de Heus(Ja heus)

Zijn emailadres is E.deHeus@oxxio.nl

Erik lost alle problemen op.

Succes

Henk de Drijver

vh
door vhemert - Mar 21, 2006 om 09:26
7 Antwoorden / 0 Vragen

zoek www.boycot.nu op leg daar je klacht neer,die hebben mij ook geholpen met oxxio het was zo opgelost.afz peter

vladja
door vladja - Mar 21, 2006 om 09:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

4 maanden oud draadje.