pe
door pegasuss Sep 25, 2012 om 11:35
Huishouden & energie

Hoe verwijder je geurtjes uit een leren tas

Beste Kassa- forumleden,

Ik heb en leren tas en daar zat parfum in. Deze is stuk gegaan in de tas en de gehele tas ruikt naar parfum.
Wat kan ik doen om deze parfum geur te verminderen dan wel geheel uit de tas te halen?

Alvast bedankt voor de reacties.

11506 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2012 om 14:05
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Grof geschut, tri, tetra of spiritus. Is lastig daar leren tassen meestal ook nog eens gevoerd zijn. En daarenboven duurt het ook nog lang om de geur kwijt te raken.

poltol
door poltol - Sep 25, 2012 om 14:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Hang de tas buiten, geopend maar zo dat die niet inrgend, als het regent.
Dan de tas laten drogen, natuurlijk ook buiten.

Een groot deel van de parfum lucht zal dan verdwenen zijn.
De tas aan het eind van deze werkwijze eventueel weer eens fijn in de [blanke] "schoen"smeer zetten.

Succes, poltol

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2012 om 15:06
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@poltol, van binnen in de blanke schoensmeer? Buitenkant kan ik nog volgen......

empyria
door empyria - Sep 25, 2012 om 15:48
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 25 sep 2012, 15:06]@poltol, van binnen in de blanke schoensmeer? Buitenkant kan ik nog volgen......

Waar lees jij dan dat ze de tas van binnen met schoensmeer moeten insmeren?

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2012 om 16:06
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=empyria schreef op dinsdag 25 sep 2012, 15:48][quote=tenormin schreef op dinsdag 25 sep 2012, 15:06]@poltol, van binnen in de blanke schoensmeer? Buitenkant kan ik nog volgen......

Waar lees jij dan dat ze de tas van binnen met schoensmeer moeten insmeren?

Het parfum zit, zoals ik het lees, in de tas dus lijkt het me dat je dan van binnen gaat schoonmaken. Maar goed, dan poets de TS ook van buiten.

pe
door pegasuss - Sep 25, 2012 om 16:13
36 Antwoorden / 12 Vragen

Het is inderdaad de binnenzijde die het sterkst ruikt, door de parfum. Gelukkig zit er geen voering in, anders was ik volgens mij nog verder van huis. Ik ga eerst proberen hem een aantal dagen te luchten. Mocht dat niets worden dan maar grof geschut van Tenomin :-)

=tenormin schreef op dinsdag 25 sep 2012, 14:05: Grof geschut, tri, tetra of spiritus. Is lastig daar leren tassen meestal ook nog eens gevoerd zijn. En daarenboven duurt het ook nog lang om de geur kwijt te raken.

Geurvreter is misschien ook een idee..

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2012 om 16:39
16847 Antwoorden / 108 Vragen

pegasuss, goed idee, een stel schoenen geurvreters! Los je je eigen vraag ook nog eens op zonder "mijn" agressieve methode.

pe
door pegasuss - Sep 25, 2012 om 16:47
36 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 25 sep 2012, 16:39]pegasuss, goed idee, een stel schoenen geurvreters! Los je je eigen vraag ook nog eens op zonder "mijn" agressieve methode.

Haha, Ternomin inderdaad, kwam als donderslahg bij heldere hemel.:-)
Nu eens kijken waar geurvreters te koop zijn.
Ik laat iedereen wel even weten of dat is gelukt

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2012 om 17:02
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pegasuss schreef op dinsdag 25 sep 2012, 16:47][quote=tenormin schreef op dinsdag 25 sep 2012, 16:39]pegasuss, goed idee, een stel schoenen geurvreters! Los je je eigen vraag ook nog eens op zonder "mijn" agressieve methode.

Haha, Ternomin inderdaad, kwam als donderslahg bij heldere hemel.:-)
Nu eens kijken waar geurvreters te koop zijn.
Ik laat iedereen wel even weten of dat is gelukt

Gewoon bij de hakkenbars in het land! Succes.

snah
door snah - Sep 25, 2012 om 17:26
654 Antwoorden / 61 Vragen

Het beste is om de tas buiten te hangen als de buitenlucht erg vochtig is ( ochtenddauw , mist )
Eventueel de binnenkant buiten , niet bij regen .

Ga met de tas naar de schoenmaker , hij heeft wellicht iets om de geur weer neutraal te krijgen .

dearagain
door dearagain - Sep 25, 2012 om 18:12
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*informeer eens bij een tassen(speciaal)zaak welke mogelijkheden er zijn*

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2012 om 22:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Spuitbus gebruiken die ook geuren neutraliseert?