ja
door jan6255 Feb 5, 2006 om 21:24
Huishouden & energie

Hoge rekening

Wij hebben een cv ketel van het merk "Nefit Ecomline HRC 30H". Om narigheid te voorkomen laten wij deze ketel ieder jaar door de firma Klimakon (Lekkerkerk) schoonmaken. In december werden wij geconfronteerd met een defecte ketel, Er werd een gloeiplug vervangen(arbeidsloon €85,-) de monteur wist te vermelden dat ook de boiler vervangen diende te worden., dit is dan ook begin januari gebeurd. Tot onze grote schrik kregen wij een totaalrekening van €1030, euro!! dit voor een dure HR ketel van nog geen 9 jaar oud. de rekening vermeld diverse niet te controleren bedragen. Ik vraag mé af of een dergelijk ketel niet wat langer zonder al te hoge kosten mee zou moeten kunnen? Daarnaast heb ik sterk het idee dat de rekening veel te hoog is (totaal arbeidsloon bijna €300,-!). Gaarne reactie's, vriendelijke groet J van Lienden

835 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote : "dit voor een dure HR ketel van nog geen 9 jaar oud."

Na 9 jaar is het wel redelijkerwijs te verwachten dat er iets kapot kan gaan dunkt mij.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste User, het ging er de vragensteller ook niet om dat er iets stuk was, maar meer die ongelofelijke hoge prijzen die men hem liet betalen.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2006 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Vreemde"opmerking, zeker gezien het feit dat een nieuwe ketel slechts €300 meer kost! Ondertussen hebben wij een fors bedrag terug mogen ontvangen!!! dit geeft mijns inziens duidelijk aan dat er wel degelijk iets mis was met de rekening. Wat mij betreft onthoudt u zich van dergelijk nietszeggend commentaar, daar worden mensen per defenitie niet mee geholpen!

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik wil u eerst eventjes zeggen dat onder normale omstandigheden een cv-ketel vanaf ong. 10 jaar geld gaat kosten aan onderdelen!

verder zou ik wel eens willen weten waarom de monteur het nodig vond om de boiler te vervangen als u zelf geen klagen heeft over warmwater gebruik. ook de kosten vind ik zeker nogal aan de hoge kant, want een losse boiler kost nooit geen 600 euro.

wat ikzelf zou gaan doen, is een uitgebreide rekening van het bedrijf vragen en dan is er meer uit te halen als dat u nu weet.

zeker als ze geld terug storten zou ik het zeker willen weten wat er nu wel betaald moet worden.

gr uit brabant

ve
door verwijderd - Mar 27, 2006 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo nefit geeft vrij lang garantie op boilers en wat was er niet goed aan? lek of verstopt of wat???? en het vervangen van de Boiler kost ongeveer 1 tot 2 uur werk dus kan nooit zoveel kosten is Uw instalateur wel tevertrouwen??

ve
door verwijderd - Nov 5, 2006 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Arbeidsloon van 300,- lijkt mij wel wat aan dehoge kant, gerekend met 50,- per uur zal het 6 uur geduurt hebben, wel erg lang.

Of er is een fout gemaakt, of de installateur was een beginner.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jan6255,

Je schrijft: Ondertussen hebben wij een fors bedrag terug mogen ontvangen!!!

Wél een reden om een meer betrouwbare firma te zoeken. Tenzij de eerste rekening een kennelijke (aannemelijke) fout is.

Groeten, read.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 02:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Van Lienden,

Voor ca. € 1750,00 hebt u al een nieuwe (kwalitatieve) hr-ketel!

Half mei jl. werd bij mij na zeven jaar een 'voeler' (€ 18,97 ex btw) vervangen, 2 uren arbeidstijd inclusief voorrijkosten à € 36,50 p.u., daar de monteur bij het eerste uur het probleem constateerde, het onderdeel moest bestellen, een week later weer kwam met het onderdeel installeerde en het controleerde. De hr-ketel werkt nog perfect, beter dan daarvoor! Ik heb (nog) geen onderhoudscontract bij Niessink, Capelle aan den IJssel, afgesloten. Met btw was mijn rekening iets boven de honderd Euro. Terwijl ik op zevenhonderd Euro had gerekend.

Een hr-ketel gaat toch tussen de 15 - 20 jaar aan levensduur mee. Het ligt ook aan de hardheid van het (drink)water in uw woonplaats, die mede de levensduur bepalen. Aangezien u in of in de omgeving van Lekkerkerk (gem. Nederlek) 'Krimpenerwaard' woont is de waterhardheid niet hoog.

Ik zou overwegen uw huidige onderhoudscontract op te zeggen en naar een andere over te stappen, zoals Niessink o.a.?