ja
door jan6255 Feb 5, 2006 om 21:05
Huishouden & energie

Hoge rekening

Wij hebben een cv ketel van het merk "Nefit Ecomline HRC 30H". Om narigheid te voorkomen laten wij deze ketel ieder jaar door de firma Klimakon (Lekkerkerk) schoonmaken. In december werden wij geconfronteerd met een defecte ketel, Er werd een gloeiplug vervangen(arbeidsloon €85,-) de monteur wist te vermelden dat ook de boiler vervangen diende te worden., dit is dan ook begin januari gebeurd. Tot onze grote schrik kregen wij een totaalrekening van €1030, euro!! dit voor een dure HR ketel van nog geen 9 jaar oud. de rekening vermeld diverse niet te controleren bedragen. Ik vraag mé af of een dergelijk ketel niet wat langer zonder al te hoge kosten mee zou moeten kunnen? Daarnaast heb ik sterk het idee dat de rekening veel te hoog is (totaal arbeidsloon bijna €300,-!). Gaarne reactie's, vriendelijke groet J van Lienden

4035 5 Rapporteer

opaleo
door opaleo - Feb 5, 2006 om 21:20
67 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi J van Lienden.

Deze rekening voor het repareren van uw CV-ketel lijkt mij wel erg hoog. Ik betwijfel of de bewuste firma wel overeenkomstig de algemene voorwaarden heeft gefactureerd. Ik zou u adviseren om eens contact op te nemen met de UNETO-VNI,adres en contact gegevens kun je op de site van hun zien op internet. Als de firma Klimakon is aangesloten kun je met je meningsverschillen bij deze organisatie aankloppen. Mocht blijken dat deze firma fouten heeft gemaakt, kun je door tussenkomst van de UNETO-VNI, waarschijnlijk wel tot een schikkings voorstel komen, die voor jouw bevredigend is.Ik zelf ben nu ruim 7 jaar uit deze branche, maar een boiler plus gloeipen, kosten in die tijd ruw weg € 200,00 excl. 19% BTW. heeft deze monteur dan 15 a 16uur werk gehad om deze twee dingetjes te vervangen, en de ketel schoon te maken. Lijkt mij meer op een spooknota, zodat er bij jouw uren staan gedeclareerd, die hij bij waarschijnlijk heeft doorgebracht in een een of ander relaxcentrum, op jouw kosten.

Ik zou zeer zeker even contact met UNETO-VNI opnemen, en desnoods ook nog met Nefit in Deventer.

Succes.Opaleo.

te
door techneut_1 - Feb 5, 2006 om 21:29
83 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou contact opnemen met  Nefit consumentenzaken. Een gloeiplug vervangen duurt maximaal 10 minuten, en een boiler vervangen maximaal een uur. De boiler wordt nog gedeeltelijk vergoed door Nefit, dus ik heb het idee dat uw installateur een prima melkkoe heeft gevonden. Waarom moest die boiler trouwens vervangen worden? Als uw boiler 9 jaar oud is, dan berekent Nefit 9/12 deel van de nieuwwaarde door aan de installateur, er zijn echter ook installateurs die dat vervolgens niét doorberekenen aan hun eigen klant.

Vr Gr een goede Nefit dealer

te
door techneut_1 - Feb 27, 2006 om 22:17
83 Antwoorden / 15 Vragen

En beste Jan,

Hoe gaat het nu verder? Hoe loopt het af? Als je jezelf de vingers blauwgetypt hebt aan adviezen, wil je ook graag weten hoe e.e.a. afloopt.

ja
door jan6255 - Feb 27, 2006 om 22:21
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ik wil u allen danken voor de adviesen, tot mijn enorme verassing heeft de firma Klimakon na slechts een briefwisseling een bedrag van bijna €300 in mindering gebracht op de rekening. Voor mij is dit een zeer belangrijke les!!. Groeten, J van Lienden

te
door techneut_1 - Feb 28, 2006 om 20:31
83 Antwoorden / 15 Vragen

Beste heer, hartelijk gefeliciteerd met het behaalde succes. € 300 is ook nog niet niks.