ma
door marwin Aug 25, 2009 om 19:36
Huishouden & energie

Houten trap SPOED!!!

Mijn man heeft vanochtend het onderstel van het babybadje opgeruimd. Niet gezien dat er zwart water uit liep en nu zitten op onze houten trap overal zwarte vlekken. Nu bijna 12 uur later komen we er pas achter. Hoe gaan die vlekken er uit?? Het is zo´n overzet trap dus niet gelakt. Help!!! De trap zit er pas een jaar op

5836 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

in ongelakt hout trekt dat erin dus dat gaat er nooit meer uit. het enige dat ik weet te bedenken is de trap lakken met een transparante kleurbeits in een wat donkere tint, bijv. palissander of mahonie zodat je de vlekken niet meer ziet. (of een nieuwe trap....). heel misschien is nog een proefstuk te proberen met chloor maar dat bijt uit en dan krijg je een lichte verkleuring wat daarna misschien bij te schilderen is.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

als ik u was zou ik contact opnemen met de firma die de trap heeft gelegd (als u tenminste een firma heeft ingehuurd destijds en niet zelf heeft gemonteerd)

die kan u denk ik het beste advies geven wat te doen.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die heeft mijn man net al gebeld (een vriend van hem die bij dat bedrijf werkt). Die had het over schuren.

Als we ergens geen tijd voor hebben (werken iedere avond tot laat) is het schuren, maar het moet schijnbaar. Zucht. Wat kan ik hier boos over worden. Bedankt voor jullie antwoorden

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marwin,

Met twee inkomens moet een nieuwe trap toch geen bezwaar zijn?

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

jammer dat u niet aangeeft uit welk soort hout de traptrede bestaat.
Schuren is een gedeeltekijke oplossing, want u zal denk ik veel moeten schuren om tot de vezels te komen. Beter is het hout zien te reij=nigen met st. Marc of ontweringswater. S. nachts in de traptrede laten intrekken en daarna naspoelen met schoon water. let op bepaa;de houtsoorten zoijn niet geschikt om met water te reinigen zoals kersenhout of merbau. Bij merbau activeert u hiermee de rode inhoudstoffen van dit hout en het wordt niet fraai. Daarna na droging aflakken met 1 -3 lagen parketlak bij voorkeur in de kleur van de houtsoort. Liefst geen verf op waterbasis maar bv. Polyurethaanlak van Thimbercote / Avis of voorlakken met een kleurbeits in de kleur van het hout en daarna aflakken met 2 lagen parketlak. Denk bij het lakken van traptreden dat u het "om en om" doet (steeds een trede niet schilderen) zodat u 's avonds nog naar bed kan gaan.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is dit nou weer voor een idiote opmerking?
Luister maar liever naar Ridder.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw

Als u een verzekering heeft, kunt u deze waterschade meten melden.
Centraal beheer bv stuurt dan zelf een bedrijf en lost dit voor u op.
Misschien dat uw verzekeringsmaatschappij, dat ook doet, informeer direct als ik u was.
vg mevr.bouman

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een verzekering inschakelen voor door jezelf veroorzaakte schade aan een eigen object? Wat voor een polis dan?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het eiken is? zou je het met oxaalzuur kunnen proberen? dit werd vroeger in de houtenscheepsbouw gebruikt om hout waar het weer in zat er uit te halen. dit is bij een goede drogist verkrijgbaar

groetjes john

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ edwardus

Een verzekering inschakelen voor door jezelf veroorzaakte schade aan een eigen object? Wat voor een polis dan?

Ja ja meneer, die bestaan.................. als je een goede verzekering hebt kan dit inderdaad, zo ook met brandschade dus ook met waterschade!!

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, zon'n verzekering bestaat ECHT en die kan je afsluiten bij Centraal Beheer.

Veel succes!!!!

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad Mr/Mevr Edwardus,schade door eigen toedoen is verzekerd,lees eens uw polissen eens nader door U betaald er tenslotte voor en de meeste mensen weten dat absoluut niet!Kost wat moeite en weet dat men altijd de orginele aankoopbonnen wilt hebben en meniggeen gooit dit weg!Nooit doen dus aub geld voor de reisverzekering en alle andere verzekeringen bewaar het gewoon 10 jaar minimaal,spreek uit eigen ervaring,Verzekeringen willen innnen niet uitkeren!

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over wat voor polis hebben jullie het nou? Inboedelverzekering?

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verzekering, nooit aan gedacht. Dat kan ik proberen.

Volgens mij is het een eikenhouten trap. (noord-amerikaans oid)

En 2 inkomens houdt niet in dat ik dikke spaarrekening heb....

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Read, valt me van je tegen dat je in dit geval toch wat kortzichtig bent. Een trap die pas één jaar oud is en waar je blij mee bent, dat voelt in zo'n geval erg spijtig!!                                       En dan jouw opmerking over twee inkomens. Twee inkomens kunnen in een aantal gevallen tesamen, evenveel opbrengen als één inkomen. Daarnaast hebben veel menssen krediet of hypotheek op moeten nemen zodat vaak de tweede verdiener die lasten moet dekken, zodat men van één inkomen moet leven. Het is eigenlijk iets wat iedereen wel weet, maar ik wilde het toch nog weer eens even gezegd hebben.

W.b. de verzekering: je rijdt met je auto tegen een paal. De hierdoor ontstane schade is ook door eigen toedoen aan eigen objekt. Bij "allrisk"dekt de verzekering toch ook de schade? Lees de voorwaarden van je eigen polis eens goed door!

W.b. de houten trap: indien de verzekering de schade niet dekt, als het hardhout is kan een klein beetje verdunde chloor wonderen doen is mijn ervaring. daarna inkleuren met een viltstift voor meubels (te koop in meubelzaken) in de oorspronkelijke kleur. Als de trap niet gelakt is zou ik persoonlijk na dit incident kiezen er alsnog door een professional  een laklaag overheen te laten brengen.

Als het geen hardhoud is wordt het wel moeilijker de vlekken helemaal weg te krijgen. Misschien toch ook eens proberen met een beetje loog "of verdunde chloor"op een doek, heel voorzichtig op een minder zichtbare kleinere plek.