bj
door bjsmid Apr 8, 2022 om 16:41
Huishouden & energie

Infrarood paneel

welke merken infrarood panelen zijn goed?

38835 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2022 om 16:43
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Om uw vraag te kunnen beantwoorden is het toch nodig dat u aangeeft wat u meer precies bedoelt. Bij even kijken op het -net zie ik nog al wat variaties en in ieder geval wel ook deze https://www.testresults.nl/2021/10/beste-infrarood-verwarming.html en ook deze tips: https://community.consumentenbond.nl/energie-11/waar-moet-je-op-letten-bij-de-aanschaf-van-infrarood-panelen-17568

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 8, 2022 om 16:48
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien staat hier iets voor u bij.

https://www.kieskeurig.nl/bijverwarming/infrarood

bj
door bjsmid - Apr 8, 2022 om 17:04
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo, dank voor jullie reacties, ik ben op zoek naar een infrarood paneel om de woonkamer te (bij-) verwarmen zodat de cv minder aan hoeft. We hebben voldoende zonnepanelen dus overdag genoeg stroom. Maar er zijn nogal wat prijsverschillen. Een paneel van 600 Watt is te vinden voor 200 tot 1000 euro. Ik hoef niet de duurste, maar wil wel een degelijke IRpaneel. Reviews via shop-websites zijn soms wel en soms niet betrouwbaar. Kieskeurig maar even checken.
Ben ook benieuwd naar ervaringen met infrarood paneel, welk merk dat is en hoevel Watt in welke ruimte gebruikt wordt.

tdmduc
door tdmduc Apr 8, 2022 om 18:50
704 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn ervaring:

Bij Hornbach een paneel gekocht voor 173,95 voor mijn moeder in de badkamer.

Erg prettig ding inclusief wifi verbinding en een app voor programering.

Mooie fijne warmte maar niet gloeiend heet.(max 39 graden geloof ik)

Zeer laag verbruik maar snel warm voor het doel(kleine ruimte)

Deze dus.....

tenormin
door tenormin Apr 8, 2022 om 19:41
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@TDMDUC, mooie informatie, voor mij dan. Wist niet dat dit er was. Ga hem gelijk bestellen. Mijn badkamer is, zomer en winter, hartstikke koud.

justmeagain
door justmeagain - Apr 8, 2022 om 22:51
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb in drie kleinere ruimtes panelen van konigshauss uit Duitsland. We zijn daar bijzonder tevreden over.
Mijn dochter heeft zelf een afbeelding op één laten printen die is 800W  En we hebben een spiegel van 600W en op een hobby kamer een 80x80 paneel van 400W.
Inmiddels al jaren in gebruik en precies goed voor waar ze voor nodig zijn.
Verwacht geen warme woonkamer met een Ir paneel, dat zullen er een aantal moeten zijn om dat warm te krijgen.

ro
door ronny530 - Apr 9, 2022 om 10:06
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Een gemiddeld infrarood paneel doet 600 watt als het paneel in gebruik is en kan afhankelijk van de grootte tot 23 m3 oppervlake verwarmen. Gemiddeld 300 euro per paneel maar kan ook goedkoper dat is uw keuze. Nu de stook periode ten einde loopt heeft u ruim de tijd om ook eens na te denken of overgaan tot elektrisch verwarmen van alle ruimtes een optie is want enkel de woonkamer voorzien van een infrarood paneel maakt dat de cv ketel de andere ruimtes niet gaat verwarmen omdat de thermostaat de huiskamer temperatuur als meetpunt aanhoud. M.i. doen alle infrarood panelen dat wat ze moeten doen maar het beste merk kiezen blijft koffiedik kijken en kan er eigenlijk geen goed advies over gegeven worden.