da
door daniel1974 Sep 30, 2013 om 15:18
Huishouden & energie

Jaarafrekening

Afgelopen jaar ben ik 1 maand overgestapt naar een andere energiemaatschappij en later toch bij essent gebleven. Nu kreeg ik de afrekening van Essent en deze ging over 8 maanden. Tot mijn verbazing moest ik 347,50 euro bij betalen. Ik betaal per maand al 210 euro, dit zou inhouden dat ik eigelijk ongeveer 250 euro per maand moet betalen. Als ik een medewerker van essent aan de lijn heb toen ik begon bij hun vertelde zei mijn dat 210 euro voldoende zou zijn. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Doe ik de berekening op internet dan kom ik ook rond dit bedrag van 210 euro uit. Hierbij geef ik de gewone verbruiken op om niet tot een verrassing te komen. Maar wat je ook doet het lijkt wel of je altijd moet bijbetalen. Als leek geloof je wat een medewerker verteld of wat internet je aanbied. Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben?

1750 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2013 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wat u moet bijbetalen of terugkrijgt is niet relevant. Ook het maandelijkse voorschot is niet bepalend. Ook was de winter erg koud.

Het gaat om uw verbruiken. Kloppen de standen op de afrekening met de standen die u hebt opgegeven? Klopt de contractsvorm die u hebt afgesloten? Dan is de nota correct.

U zult in die ene maand bij die andere leverancier ook wel meer betaald hebben dan € 210,00.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 30, 2013 om 16:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Zijn misschien de netwerkkosten van transport enz niet mee gerekent bij de voorschot nota's?

ma
door manonveldkamp - Oct 7, 2013 om 10:05
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als ik uw vraag lees denk ik dat u in eerste instantie bent overgestapt naar een andere leverancier. Vervolgens heeft Essent contact met u gezocht, waarschijnlijk via de telefoon en bent u ingegaan op het "geweldige aanbod" dat u via de telefoon is gedaan. Dit aanbod is hoogst waarschijnlijk niet zo geweldig als de medewerker van Essent u heeft doen geloven.

Vul uw verbruik eens in op een vergelijkingssite en kijk naar het jaarbedrag van het goedkoopste product. Deel dit door 12. Dat is het maandbedrag dat u betaalt voor het goedkoopste energiecontract dat er te krijgen is. Als uw eindafrekening over de afgelopen acht maanden gaat zou het bedrag dat u moet afrekenen zelfs lager zijn omdat de afrekening hoofdzakelijk over de zomerperiode gaat. (minder stookkosten)

Veruit de goedkoopste energiecontracten die u zelf kunt afsluiten vindt u op de grotere vergelijkingssites. Energieleveranciers richten zich vooral op het krijgen van nieuwe klanten en bieden dan hoge kortingen. Vervolgens hopen ze dat u vergeet over te stappen wanneer het jaarcontract afloopt. Daarna komt u namelijk in een zogenaamd variabel product terecht wat veel duurder is dan de het eerste jaarcontract.

De site die ik gebruik stuurt elk jaar een mailtje wanneer mijn contract bijna afloopt en dan stap ik weer over naar het goedkoopste contract. Dit gaat al jaren goed. Zelf gebruik ik deze site:



Alle prijzen op deze site zijn inclusief alle opslagen en belastingen. Echt het netto bedrag dat u moet betalen.

ma
door manonveldkamp - Oct 7, 2013 om 10:17
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Om de een of andere reden wordt de link niet getoond. Ik bedoelde www.energieleveranciers.nl
www.energieleveranciers.nl/energie-vergelijken

ma
door marcel1965 - Feb 26, 2014 om 17:14
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=daniel1974 schreef op maandag 30 sep 2013, 15:18]Afgelopen jaar ben ik 1 maand overgestapt naar een andere energiemaatschappij en later toch bij essent gebleven. Nu kreeg ik de afrekening van Essent en deze ging over 8 maanden. Tot mijn verbazing moest ik 347,50 euro bij betalen. Ik betaal per maand al 210 euro, dit zou inhouden dat ik eigelijk ongeveer 250 euro per maand moet betalen. Als ik een medewerker van essent aan de lijn heb toen ik begon bij hun vertelde zei mijn dat 210 euro voldoende zou zijn. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Doe ik de berekening op internet dan kom ik ook rond dit bedrag van 210 euro uit. Hierbij geef ik de gewone verbruiken op om niet tot een verrassing te komen. Maar wat je ook doet het lijkt wel of je altijd moet bijbetalen. Als leek geloof je wat een medewerker verteld of wat internet je aanbied. Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben?

ma
door marcel1965 - Feb 26, 2014 om 17:20
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

jazeker dat doet essent al een hele tijd ook met extra kosten rekenen per maand ik betaal €226.00 per maand voor twee personen en ik word nu al gezet naar €275.00 terwijl de jaarafrekening er nog niet is maar de opgave rekent al uit dat ik +/-€585.00 moet bij betalen ik vind dit ook zeer schandalig maar het lijkt zeker dat iedereen moet bijbetalen ondanks de zachte winter essent is ook zeer slecht met de klantenservice ze staan je nog niet eens behoorlijk te woord dat is ook al slecht van ze zo zijn er nog veel meer dingen over essent

mvg marcel gebuis

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2014 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@marcel1965

U betaalt een fiks maandbedrag, dus dan zult u ook wel veel verbruiken en het overal warmstoken. Essent rekent NIET meer dan dat u verbruikt.

Dus zuiniger aandoen. Schrijf elke week de standen eens op, dan ziet u wat u verbruikt.

fo
door forumessent - Feb 27, 2014 om 10:15
117 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Daniel,

Ik vind het vervelend om te lezen, dat u ontevreden bent over de afrekening die u van ons hebt ontvangen.

Ik wil graag voor u nakijken of dat wij de betreffende afrekening correct voor u hebben opgemaakt. Wilt u dit ook? Stuur dan in een e-mail naar webcare@essent.nl uw klantnummer, postcode/huisnummer, telefoonnummer en een kopie van je klacht. Wij zullen na ontvangst zo snel mogelijk een terugkoppeling aan je geven of contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Richard
Essent Klantenservice
Webcare

fo
door forumessent - Feb 27, 2014 om 10:20
117 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Marcel,

Jammer dat u ontevreden bent over onze klantenservice.

Ik wil in onze administratie nagaan of dat ons advies om het voorschot te verhogen klopt. Stuur hiervoor in een e-mail naar webcare@essent.nl uw klantnummer, postcode/huisnummer, telefoonnummer en een kopie van deze klacht. Ik zal zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Richard
Essent Klantenservice
Webcare

ro
door rontayson - May 11, 2015 om 17:32
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

goede dag

ik had ook een vraag
ik kreeg mijn jaaropgaven van Essent moest 96 euro bij betalen, ik kreeg ook de wml aanslag ook 93 euro bijbetalen.

nu wil ik alles netjes regelen en betalen ,bel klantenservice van Essent om het in 2x te betalen omdat ik het niet ineens kon betalen omdat ik uitkering heb.

het antwoord was nee dat kon niet, ik zou dan maar zonder geld de maand rond komen of naar de wsp gaan zijden ze mij.

nu heb ik netjes het eerste deel meteen betaald met het voorschot van de maand
nu krijg ik een boete omdat het totale bedrag nog niet binnen is

mijn vraag is ...is het wettelijk dat zij je mogen dwingen om alles ineens te voldoen terwijl jij wil betalen ik dacht dat dit in Nederland niet mag Dwang sommen opleggen als zij Willen betalen

ik vind het triest dat de mensen gedwongen worden door mega bedrijven als zij willen betalen het leven is al niet meer zoo goedkoop

Afz RonvD

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@rontayson,

.....mijn vraag is ...is het wettelijk dat zij je mogen dwingen om alles ineens te voldoen terwijl jij wil betalen .....
Ja, je dient aan je betalingsverplichtingen te voldoen.
Alleen bij hoge(re) bedragen willen ze nog wel eens een betalingsregeling treffen.
Zou zorgen dat m'n voorschotbedrag wat hoger is zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Cookies
door Cookies - May 11, 2015 om 18:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Betalingsregeling is er alleen voor hogere bedragen. Kan iemand je niet wat lenen? Je krijgt toch deze maand je vakantiegeld? Daarmee kan je het dan terug betalen.

Dit staat op hun site:

Voorwaarden betalingsregeling

-Een betalingsregeling is aan te vragen voor een jaar- òf eindafrekening.
-Het bedrag is minimaal 150 euro en maximaal 1000 euro.
-Een regeling loopt 3 of 6 maanden.
-U betaalt via automatische incasso. Ook uw voorschot en andere rekeningen worden voortaan automatisch geïncasseerd.
-Uw betalingsregeling vervalt als wij een rekening niet automatisch af kunnen schrijven.
-Aanvragen kan één keer per 365 dagen. Uitstel van betaling is tijdens die 365 dagen niet meer mogelijk.
-Is het bedrag hoger dan 1000 euro? Of wilt u een betalingsregeling, maar bent u geen klant meer bij Essent? Neem dan contact op met onze klantenservice.

fo
door forumessent - May 11, 2015 om 19:32
117 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste rontayson,

In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u een bijbetaling heeft ontvangen op de jaarafrekening en geen betalingsregeling kon treffen.
Ik wil dit graag voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer, geboortedatum en een kopie van uw bericht te mailen naar webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

ro
door rontayson - May 12, 2015 om 15:39
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

bedank voor de snel reactie

ik had al gelezen dat onder een bepaald bedrag niet in termijn kan betalen.
het is alleen jammer ,hierdoor komen mensen in problemen.

het begrip is er niet meer voor de mede mens

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer