Jaarafrekening
Afgelopen jaar ben ik 1 maand overgestapt naar een andere energiemaatschappij en later toch bij essent gebleven. Nu kreeg ik de afrekening van Essent en deze ging over 8 maanden. Tot mijn verbazing moest ik 347,50 euro bij betalen. Ik betaal per maand al 210 euro, dit zou inhouden dat ik eigelijk ongeveer 250 euro per maand moet betalen. Als ik een medewerker van essent aan de lijn heb toen ik begon bij hun vertelde zei mijn dat 210 euro voldoende zou zijn. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Doe ik de berekening op internet dan kom ik ook rond dit bedrag van 210 euro uit. Hierbij geef ik de gewone verbruiken op om niet tot een verrassing te komen. Maar wat je ook doet het lijkt wel of je altijd moet bijbetalen. Als leek geloof je wat een medewerker verteld of wat internet je aanbied. Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben?
Wat u moet bijbetalen of terugkrijgt is niet relevant. Ook het maandelijkse voorschot is niet bepalend. Ook was de winter erg koud.
Het gaat om uw verbruiken. Kloppen de standen op de afrekening met de standen die u hebt opgegeven? Klopt de contractsvorm die u hebt afgesloten? Dan is de nota correct.
U zult in die ene maand bij die andere leverancier ook wel meer betaald hebben dan € 210,00.
Als ik uw vraag lees denk ik dat u in eerste instantie bent overgestapt naar een andere leverancier. Vervolgens heeft Essent contact met u gezocht, waarschijnlijk via de telefoon en bent u ingegaan op het "geweldige aanbod" dat u via de telefoon is gedaan. Dit aanbod is hoogst waarschijnlijk niet zo geweldig als de medewerker van Essent u heeft doen geloven.
Vul uw verbruik eens in op een vergelijkingssite en kijk naar het jaarbedrag van het goedkoopste product. Deel dit door 12. Dat is het maandbedrag dat u betaalt voor het goedkoopste energiecontract dat er te krijgen is. Als uw eindafrekening over de afgelopen acht maanden gaat zou het bedrag dat u moet afrekenen zelfs lager zijn omdat de afrekening hoofdzakelijk over de zomerperiode gaat. (minder stookkosten)
Veruit de goedkoopste energiecontracten die u zelf kunt afsluiten vindt u op de grotere vergelijkingssites. Energieleveranciers richten zich vooral op het krijgen van nieuwe klanten en bieden dan hoge kortingen. Vervolgens hopen ze dat u vergeet over te stappen wanneer het jaarcontract afloopt. Daarna komt u namelijk in een zogenaamd variabel product terecht wat veel duurder is dan de het eerste jaarcontract.
De site die ik gebruik stuurt elk jaar een mailtje wanneer mijn contract bijna afloopt en dan stap ik weer over naar het goedkoopste contract. Dit gaat al jaren goed. Zelf gebruik ik deze site:
Alle prijzen op deze site zijn inclusief alle opslagen en belastingen. Echt het netto bedrag dat u moet betalen.
Om de een of andere reden wordt de link niet getoond. Ik bedoelde www.energieleveranciers.nl
www.energieleveranciers.nl/energie-vergelijken
[quote=daniel1974 schreef op maandag 30 sep 2013, 15:18]Afgelopen jaar ben ik 1 maand overgestapt naar een andere energiemaatschappij en later toch bij essent gebleven. Nu kreeg ik de afrekening van Essent en deze ging over 8 maanden. Tot mijn verbazing moest ik 347,50 euro bij betalen. Ik betaal per maand al 210 euro, dit zou inhouden dat ik eigelijk ongeveer 250 euro per maand moet betalen. Als ik een medewerker van essent aan de lijn heb toen ik begon bij hun vertelde zei mijn dat 210 euro voldoende zou zijn. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Doe ik de berekening op internet dan kom ik ook rond dit bedrag van 210 euro uit. Hierbij geef ik de gewone verbruiken op om niet tot een verrassing te komen. Maar wat je ook doet het lijkt wel of je altijd moet bijbetalen. Als leek geloof je wat een medewerker verteld of wat internet je aanbied. Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben?
jazeker dat doet essent al een hele tijd ook met extra kosten rekenen per maand ik betaal €226.00 per maand voor twee personen en ik word nu al gezet naar €275.00 terwijl de jaarafrekening er nog niet is maar de opgave rekent al uit dat ik +/-€585.00 moet bij betalen ik vind dit ook zeer schandalig maar het lijkt zeker dat iedereen moet bijbetalen ondanks de zachte winter essent is ook zeer slecht met de klantenservice ze staan je nog niet eens behoorlijk te woord dat is ook al slecht van ze zo zijn er nog veel meer dingen over essent
mvg marcel gebuis
@marcel1965
U betaalt een fiks maandbedrag, dus dan zult u ook wel veel verbruiken en het overal warmstoken. Essent rekent NIET meer dan dat u verbruikt.
Dus zuiniger aandoen. Schrijf elke week de standen eens op, dan ziet u wat u verbruikt.
Beste Daniel,
Ik vind het vervelend om te lezen, dat u ontevreden bent over de afrekening die u van ons hebt ontvangen.
Ik wil graag voor u nakijken of dat wij de betreffende afrekening correct voor u hebben opgemaakt. Wilt u dit ook? Stuur dan in een e-mail naar webcare@essent.nl uw klantnummer, postcode/huisnummer, telefoonnummer en een kopie van je klacht. Wij zullen na ontvangst zo snel mogelijk een terugkoppeling aan je geven of contact met je opnemen.
Met vriendelijke groet,
Richard
Essent Klantenservice
Webcare
Beste Marcel,
Jammer dat u ontevreden bent over onze klantenservice.
Ik wil in onze administratie nagaan of dat ons advies om het voorschot te verhogen klopt. Stuur hiervoor in een e-mail naar webcare@essent.nl uw klantnummer, postcode/huisnummer, telefoonnummer en een kopie van deze klacht. Ik zal zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.
Met vriendelijke groet,
Richard
Essent Klantenservice
Webcare
goede dag
ik had ook een vraag
ik kreeg mijn jaaropgaven van Essent moest 96 euro bij betalen, ik kreeg ook de wml aanslag ook 93 euro bijbetalen.
nu wil ik alles netjes regelen en betalen ,bel klantenservice van Essent om het in 2x te betalen omdat ik het niet ineens kon betalen omdat ik uitkering heb.
het antwoord was nee dat kon niet, ik zou dan maar zonder geld de maand rond komen of naar de wsp gaan zijden ze mij.
nu heb ik netjes het eerste deel meteen betaald met het voorschot van de maand
nu krijg ik een boete omdat het totale bedrag nog niet binnen is
mijn vraag is ...is het wettelijk dat zij je mogen dwingen om alles ineens te voldoen terwijl jij wil betalen ik dacht dat dit in Nederland niet mag Dwang sommen opleggen als zij Willen betalen
ik vind het triest dat de mensen gedwongen worden door mega bedrijven als zij willen betalen het leven is al niet meer zoo goedkoop
Afz RonvD
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer