ma
door malpertus Dec 10, 2016 om 20:32
Huishouden & energie

Kassa Bloedkolen

Het wordt tijd om die hysterica van Kassa van de televisie af te voeren. In intervieuw over bloedkolen ronduit onbeschoft. Laat zij eens die abnormale vergoedingen van de presentatoren bij de VARA aan de kaak stellen.

3473 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2016 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt 200 procent gelijk.. Het interview was ronduit stuitend, heb halverwege overgeschakeld. Kon het niet meer aanzien en aanhoren.

tenormin
door tenormin - Dec 10, 2016 om 22:37
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Helemaal met @malpertus eens. Niet onmiddellijk in vergelijking met salarissen van presentatoren van alleen VaraBNN, AvroTros is/zijn ook niet wat men van NPO mag verwachten: maar uitzending was voor mij een -5. (Doe aan Gfk panel televisie onderzoek mee). Deze uitzending heb ik dus (ook) niet uitgekeken. Wil iemand, Nuon in dit geval, iets proberen uit te leggen: geef het dan een kans i.p.v. blaffen. Verbaas me inmiddels niet meer dat men niet meer wil komen opdraven om iets nader toe te lichten: kans daarop is vrij klein dat men die gelegenheid krijgt.

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2016 om 01:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U krijgt van mij een 10+

richard83
door richard83 - Dec 11, 2016 om 06:45
386 Antwoorden / 28 Vragen

Pff die Man zeg! Kunnen we hem niet een zak bloedkolen sturen  whahaha.

ja
door jackyh Dec 11, 2016 om 08:46
953 Antwoorden / 4 Vragen

Is dit grappig? Leg eens uit want ik snap de clou niet.

ma
door maarten heest - Dec 11, 2016 om 08:59
463 Antwoorden / 0 Vragen

Als je getrainde woordvoerders van grote bedrijven maar door laat oreren dan krijg je een verhaal waar de essentie in mist. En Brecht kreeg de pijnpunten door door doorvragen prima boven water. Tenenkrommend inderdaad, die woordvoerder van NUON. Uitstekend interview.

diumenge
door diumenge Dec 11, 2016 om 09:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij hoor je de geïnterviewde meer te horen dan de interviewer, dat was hier niet het geval. Dus zeker geen uitstekend interview. Ongeacht de boodschap van de woordvoerder en het verhaal wat deze probeert te verkopen, daar moet een goede interviewer doorheen kunnen prikken op een normale manier en niet op de manier hoe Brecht dat probeerde. Het was een aanfluiting.

Ma
door Marimelda Dec 12, 2016 om 03:14
58 Antwoorden / 11 Vragen

Zij kreeg helemaal niets boven water. Deze meneer van NUON bleef de rust zelve. Het was duidelijk dat zij hem bij voorbaat al niet wilde geloven, zij had een vooringenomen standpunt. Ik kreeg juist wel de indruk dat hij echt zijn best deed en nog doet. En bovendien, iets wat jarenlang fout is gegaan krijg je niet binnen paar jaar weer helemaal recht. En bovendien is dat in feite een zaak die vooral de Colombianen zelf aangaan. Zij vroegen hem letterlijk te blijven. Dus waar het aan schort ik weet het niet, maar de mevrouw van Kassa kan zelf absoluut zelf helemaal niet goed luisteren. Als ze dat wel kon, dan zou ze hem niet iedere keer in de rede zijn gevallen. En het werd met de minuut erger.

ro
door ronny530 - Dec 11, 2016 om 09:24
2792 Antwoorden / 41 Vragen

Brecht wordt weleens verweten dat ze te soft is qua intervieuwen maar nu was ze te hard voor een persoon die het beleid van Nuon in dit geval kwam toelichten. De man kwam niet aan een uitleg toe want Brecht viel hem steeds in de rede alsof ze zelf slachtoffer was van het beleid dat Nuon hanteerd en verknalde daarmee het gesprek. Ik had verwacht dat de man de tafel zou verlaten want dat had ik in zijn geval wel gedaan maar hij bleef het standpunt van het bedrijf herhalen en niet toegaf aan de wens van Brecht om maar geen zaken meer te doen met de betreffende kolenmaatschappijen.

tijger1
door tijger1 Dec 11, 2016 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Te soft qua interviewen? Dat valt wel mee. Niet deskundig genoeg, dat zeker. Maar krijsen en iemand steeds in de rede vallen, verhelpt die onkunde echt niet.

joloe
door joloe - Dec 11, 2016 om 10:14
19 Antwoorden / 12 Vragen

En wat die bloedkolen betreft geven die minder warmte ?
Je kan moeilijk Nederland helemaal volplempen met molens.
Het wordt eens hoog tijd dat kassa eens iets meer oog heeft voor de ellende die deze regering teweeg gebracht heeft.
Wat dacht je van het aan tal voetselbanken,
wat dacht je van die oude mensen die thuis zitten te kramperen om dat die bejaarde te huizen zo nodig opgeruid moet worden.
Er zijn problemen genoeg om daar eens naar kijken.

ma
door maarten heest Dec 11, 2016 om 14:22
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u dit wel meegekregen want daar draaide het om: Tussen 1996 en 2006 zijn meer dan 3000 mensen vermoord in Cesar.
Daarmee vergeleken gaat het uitstekend in Nederland.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 11, 2016 om 12:04
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijp niet wat hier mee wordt bedoeld; er is hoe je of wendt of keert sprake van bloedkolen!

Dit lijkt mij overigens een opmerking die voor de kassaredactie bestemd is en niet als discussievoer voor ons! Over de honorering van veel RTV medewerkers (en niet alleen bij de publieke omroep) zouden wij kilometerslang kunnen 'bomen'.

costnix
door costnix - Dec 11, 2016 om 14:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het niet met u eens. De man zat om de hete brij te dansen. Brechtje ging er terecht scherp tegen in!

Cookies
door Cookies Dec 11, 2016 om 14:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Scherp is heel wat anders dan onbeschoft of agressief.

reflecs
door reflecs - Dec 11, 2016 om 14:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat de directeur tevreden is over zijn optreden. Nog even de mediatraining opgefrist. Prima damage control.
Als binnenkomer kunnen vermelden dat de informatie wél op de website staat. Toevallig gisteren enkele uren voor de uitzending geplaatst.
Toevallig deze week afspraken gemaakt met Pax om mee te gaan.

Die man heeft echt zijn verhaal wel kunnen doen. Bekijk de uitzending nog maar eens.http://kassa.vara.nl/media/367741
Beeld dat blijft hangen:rustige, sympathieke man en een felle interviewer die hem maar blijft onderbreken.
Missie geslaagd...

Cookies
door Cookies Dec 11, 2016 om 17:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Missie geslaagd.... Als de missie was/is dat mensen stoppen met kijken naar de Kassa uitzendingen, dan is inderdaad de missie geslaagd. Social media staat vol met klachten over het optreden van Brecht.

reflecs
door reflecs Dec 11, 2016 om 17:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De missie van Nuon was de beeldvorming te verbeteren. Het onderwerp is te complex om het in die paar minuutjes te bespreken. Het is mosterd na de maaltijd om Nuon nu te boycotten (zoals Pax wil) en Nuon speelt nu mooi weer terwijl het jarenlang die kolen daar heeft ingekocht.

Cookies
door Cookies Dec 11, 2016 om 17:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Het onderwerp is te complex om het in die paar minuutjes te bespreken.....Daarom moet Kassa zich ook niet met dergelijke onderwerpen bezig houden. Zijn meer dan genoeg andere programma's, die 1) meer kennis in huis hebben en 2) daar meer zendtijd aan kunnen besteden, bijv. Zembla, 2Doc enz.

tijger1
door tijger1 Dec 11, 2016 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat nou missie van Nuon? Ik neem niet aan dat Nuon iets bij de programmering bij Kassa heeft in te brengen. De andere energieboeren weigerden te komen en gelijk hebben ze. En dan nog, al die "verontwaardiging" over bloedkolen. Als er gevraagd wordt of men meer voor zijn elektra wilt gaan betalen, is die verontwaardiging gauw voorbij. Bijvoorbeeld net als over de kledingfabrieken in Bangladesh en zo. Dan betaalt men ook niet liever twee keer zoveel voor een T-shirt. Maar wel ach en wee roepen.

Ma
door Marimelda Dec 12, 2016 om 03:33
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Carola 83, --- U heeft gelijk, dit onderwerp hoort niet bij Kassa thuis. Toch wel mijn respect voor de meneer van Nuon die er zo rustig onder bleef.
@Tijger1, --- Wie is tevreden met 'genoeg'? Men lijkt altijd meer te willen, aangejaagd vaak door de reclames. We lopen zo vaak in die val, die reclame heet, bewust of onbewust.

Apetjoek
door Apetjoek - Dec 11, 2016 om 16:07
234 Antwoorden / 16 Vragen

Laat die dame , Brecht van Hulten eens openbaar maken welk inkomen zij zelf geniet  , bestaat uit een deel belasting geld en stuur Pax eens naar Turkije om te zien hoe democratisch het daar allemaal toegaat ,volgens WDR- nieuws is daar in Turkije een dictatuur aan het ontstaan !

Op
door Oppi - Dec 11, 2016 om 16:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ben het hier helemaal mee eens,deze dame is de VARA onwaardig.Op zo'n moment schaam ik me,dat ik lid ben van de VARA.

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2016 om 18:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zonde van het geld dat lidmaatschap van de VARA. 25% van de lidmaatschapsgelden gaat naar de salarissen van enkele overbetaalde en over het paard getilde presentatoren.

DOOR OPPI - 11 DEC. 2016 OM 16:41
ANTWOORDEN / VRAGEN

Ben het hier helemaal mee eens,deze dame is de VARA onwaardig.Op zo'n moment schaam ik me,dat ik lid ben van de VARA.

Ma
door Marimelda Dec 12, 2016 om 03:23
58 Antwoorden / 11 Vragen

En dan te bedenken dat ik onlangs (ondersteunend) lid ben geworden van de VARA. Maar goed, ik ben niet iemand die de VARA daar direct op zal afrekenen. Ik neem aan dat niet alle VARA-presentators zo zijn en de leden ook niet.

Ma
door Marimelda - Dec 12, 2016 om 03:20
58 Antwoorden / 11 Vragen

Dit interview ca. 20 minuten geleden voor het eerst gezien. Het was inderdaad stuitend om te zien hoe de mevouw van Kassa de vertegenwoordiger van NUON steeds meer in de rede viel. De meneer van NUON bleef er erg rustig onder. Zij had een vooringenomen standpunt. Ik kreeg de indruk dat hij goed zijn best deed en nog doet. Als hij een slecht geweten zou hebben, zou hij niet eens bij Kassa komen. Het is uiteindelijke een zaak die vooral de Colombianen zelf aangaan. Zij vroegen NUON letterlijk te blijven. Dus waar het aan schort ik weet het niet, maar de mevrouw van Kassa kan zelf niet goed luisteren. Als ze dat wel kon, dan zou ze hem niet iedere keer in de rede zijn gevallen. En ze bleef hem maar in de rede vallen.

Redacteur
door Redacteur - Dec 12, 2016 om 09:41
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Omdat Vraag & Beantwoord primair een rubriek is voor consumentenvragen -en kwesties sluiten we deze discussie. Meepraten over onze tv-items kan op onze Gemist pagina - en doe dat dan s.v.p. respectvolle toon.

De redactie