po
door postduiven Dec 26, 2004 om 17:47
Huishouden & energie

Kattenbelasting

Waarom moeten mensen voor een hond eigenlijk honden belasting betalen?

En waarom is daar de kat van vrij ?

laten we eerlijk wezen sommige hebben wel 5 katten en die overdag op de straat zijn savond ff binnen en dan weer hup op de straat zou je daar geen overlast van hebben??

als men nu voor de katten ook eens ging denken in richting van ferme belasting was het overschot wat word geboren op de straat niet zo groot en kon men het geld goed besteden .

zal dat kunnen??oja ik denk mijte pletter waar wordt hondenbelasing voor besteed?ik weet het ook niet wie heeft er een antwoord??

15175 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 26, 2004 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo postduiven,

Tja, alweer zo'n  vraagje over hondenbelasting alleen dit keer waarom geen kattenbelasting. gebruik eens de zoekfunctie op de site en zoek op hondenbelasting vragen en reacties voldoende

waarom hondenbelasting ooit in een grijs verleden in het leven geroepen om hondsdolheid te bestrijden en verworden tot een leuk spekkertje voor de gemeentekas gemeentes zijn niet verplicht hier ook nog iets mee te doen.

en waarom geen kattenbelasting is er nooit geweest dus lijkt mij ook niet logisch omdat alsnog in te voeren.

grote tuinfreak

ve
door verwijderd - Dec 26, 2004 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan er dan gelijk een forum worden geopend over postduivenbelasting. Zo'n til met 100 duiven levert ook een behoorlijk hinderlijke hoeveelheid onlasting op je wasgoed op, E.

ve
door verwijderd - Dec 26, 2004 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is logisch dat er voor katten geen belasting betaald hoeft te worden, aangezien het merendeel van de katten niet eens het huis verlaten (vanwege bovenwoning, appartement of wonen langs de snelweg) en het zou dan ook wel erg vreemd zijn dat je belasting moet betalen voor je kat die niet in het openbaar te vinden is.

Het merendeel van de honden komt wel buiten en poept ook buiten, zonder dat het 'baasje' dit opruimt. Natuurlijk zijn er mensen die het wel opruimen, maar dit is wel een grote overweging om voor honden wel belasting te heffen en voor katten niet.

ve
door verwijderd - Dec 26, 2004 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@encarta,

is een optie.....;-)

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Dec 26, 2004 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

even stroop wafel beandwoorden

Tja ik zie wel een hoop mensen hun behoefte van de hond optruimen MAAR als er zon 5 a 6 katten in de tuin hun behoefte doen dan  nou ja lekker he  handen vol als je met de tuin bezig bent kunm je dat voor stellen een baasje die het kattenstrond opruimt buiten ????    nooit gezien

ve
door verwijderd - Dec 26, 2004 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

even encarta be antwoorden

Nou meid ik heb 25 jaar duiven gehad en nog nooit iemand geklaag maar ik nodig je uit om hier te komen en dan mag jij het alles opruimen .

en heeft er als eens een postduif bij jou tegen de deur of shuur of fiets geplast of gesproeit nou ruik dat maar eens

 dan ga ik wel naar binnen bij die hondert duiven.,daar kun je merendeels van de vloer eten zo schoon ik zal zeggen ga er eens opuit en bel eens aan bij Eyerkamp en ga eens naar de duiven kijken

ve
door verwijderd - Dec 26, 2004 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Postduiven. Was maar een geintje. Want postduiven zie je hier amper, wel volop spreeuwen en eksters dus als je je auto hier onder een boom parkeert kan die in één naacht volledig van kleur veranderen. Maar je hebt gelijk. Tuinieren met een kattedrol in je hand is niet leuk en van de geur van kattepis in je schuur wordt je echt niet vrolijk. Groeten - Encrt

ve
door verwijderd - Dec 26, 2004 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Postduiven, fijn om te horen dat bij jou alles spik en span is een beetje dierenbezitter ruimt ook zelf de rommel wel op maar je weet natuurlijk net zo goed als ik dat niet iedereen dat doet, maar ja met al die discussies die elke keer weer uitdraaien op waar je dan wel belasting over zou moeten betalen, zitten we nog wel mooi opgescheept met die hondenbelasting, dus wordt het mijn inziens eens tijd dat je zo'n antieke belasting anno (nog even) 2004 maar af moet schaffen of alle huisdieren of zoals ik al eerder heb vermeld niet alleen hondje boe als melkkoe.

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Dec 26, 2004 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat katten in andermans tuin hun behoefte doen is afhankelijk van de opvoeding die zij krijgen van hun eigenaar. Een kitten moet leren zijn/haar behoefte te doen in een kattebak en zal hieropvolgend niet andermans tuin decorereren met uitwerpselen. Daarintegen heeft een hond niet echt de mogelijkheid om binnenshuis zijn/haar behoefte te doen en is de baas verplicht het openbare leven te bederven met hondendrollen. Hier ligt het hondenbelastingbeleid, hondenbezitters moeten gebruik maken van openbaar gebied, kattenbezitters hoeven dit niet.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2004 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf heb 2 katten die absoluut niet buiten komen.
Dit i.v.m. bovenwoning en omdat ik veels te bang ben dat mijn dierbare bezitten niet meer komen thuis wandelen, maar ook omdat ik niet wil dat ze anderen tot last zijn.
Ze weten niet eens wat buiten is, dus weten ze ook niet wat ze missen.

Over de belastingen....
Honden doen hun behoefte overal, dit wil zeggen op gras en op stoepen. Om die stoepen schoon te maken kost het de gemeente geld. Dus denk ik dat ze daarom die belastingen hebben.
Een kat graaft z'n behoefte in de grond en ja helaas voor sommige, ook in tuinen.
Nog even over de duifjes, ik woon in een dorp waar op elke hoek en er tussenin duiventillen staan. We hebben hier ook een stuk of 5 duiven verenigingen enzo.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik meer last heb van de duiven dan van andere dieren.
M'n ramen, m'n terras, m'n auto, altijd onder en ja afkomstig van duiven.

Probeer het eens op het gemeentehuis te vragen wat ze met het geld van die hondenbelasting doen, misschien dat dan alles duidelijk wordt en waarom er alleen hondenbelasting bestaat en niet voor alle andere dieren.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2005 om 01:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou eigenlijk niet meer dan eerlijk zijn om ook kattenbelasting te heffen. Veel tuin eigenaren zien elk jaar er weer tegen op om planten te gaan poten. Dit omdat veel katten hun behoefte doen in de tuin van een ander. maar ook in zandbakken waar kinderen in spelen is vaak veel katten ontlasting te vinden. Deze moeten daarom regelmatig voorzien worden van schoon zand. De gemeente Amstelveen doet veel goed met het geld van de honden belasting, zo staan er op diverse plaatsen langs de honden uitlaatroute vuilnisbakken en een zakjes automaat waar de honden eigenaar de ontlasting mee en in kan opruimen. Als honden eigenaren nu eens p zouden leten dat de hond zijn behoefte niet op de stoep of in de buurt van speelvelden doet (dit is te trainen) en als er dan een ongelukje gebeurd dat ze het met een zelf meegenomen zakje even opruimen zouden er lang niet zoveel klachten zijn over honden. Daarbij is een sociale en gehoorzaamheids training van de hond natuurlijk ook van belang. Over en goede baas en hond komen geen klachten.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2005 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hondenbelasting is in Nederland gekomen voor de hondsdolheid tegen te gaan. dus heeft niks te maken met drollen die ergens terecht komen(overigens op een hondenuitlaatplaats die wij hondenbelastingbetalers hebben betaald) Aangezien er tegen hondsdolheid al van alles word gedaan zoals inentingen bij mens en dier, vind ik het niet nodig dat er nog hondenbelasting word betaald.

Dus bij mij zeker nu de vraag waarom er geen kattenbelasting word betaald.

Want mijn tuin waar IK voor betaal word ook helemaal volgescheten.

Waar is dat dan voor nodig. En er word hier gezegd dat dat komt door de opvoeding, maar mijn hond heb ik opgevoed naar de wijze dat zij dus op het gras poept. Wat ook vrij normaal is lijkt me!

Waarom moet ik dan dubbel betalen en hondenbelasting en huur of hypotheek voor mijn tuin!

Dat is dus de reden waarom ik zou willen dat er kattenbelasting gaat komen.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 01:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 01:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

mariaalbus is sprakeloos....

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 01:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd dat gezeik over kattenbelastng!! Heb altijd honden- belasting betaald en heb zelf aardig wat katten,schijten in hun eigen kattebak en oke ..ook wel eens in de tuin(groeien mijn tulpebolletjes wat harder van)ik erger mij daar niet zo aan (ik kan mij wel voorstellen dat mensen kattepoep tussen hun bloemen vies vinden enz)(planten-spuit helpt! )maar de uiteindelijke ergenis komt niet voort door die katten maar uit de mens zelf! Het is zelfs zo dat katten vergiftigd worden om die ergenis,wat dus bij mij in de wijk echt gebeurd(ben zelf ook katten op mysterieuze wijze "kwijtgeraakt")daarna worden ze gewoon alsof het niets is..gedumpt in een sloot, laat die lui die dat flikken hun sofi-nr eens bekend maken? En ik weet wat mij dan te wachten staat...of liever gezegd ..hun! Honden -belasing of Katte belasting...het is allemaal onzin en om de rijken nog rijker te maken,(het wordt nl niet goed besteed!!),dus geef de schuld maar aan de dieren he?

Dikke shit allemaal,een Honde en Katte vriendin

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 02:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan je te pletter bijven denken het hoe en waarom  er honden-belasting moet worden betaald en waar om voor katten niet,je komt er echt niet uit,zoals met veel dingen waarvoor belasting moet worden betaald ..HALLO WAKKER WORDEN!!  De dieren zijn niet de schuld,maar de overheid zelf en sommige mensen helpen daar lekker aan mee,gewoon verder zeiken helpt geen moer,en het erge is dat er mensen zijn die katten op afschuwlijke wijze vergiftigen vanwege hun tuintje...gatverd...laat ze hun sofi-nr even bekend maken? Ik weet wel raad met die lui..Zelf heb ik ook katten en een hond waar ik belasting voor betaal,ook wordt er zowel als in de kattebak als in mijn tuin gescheten,nou en? groeien mijn bolletjes wat harder van..(oke dat er mensen zijn die zich er aan ergeren >aan die shit<maar de oplossing is eenvoudig een sproeier of plantenspuit,In ieder geval NIET vergiftigen!! Een Katte en honde vriendin

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 02:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar nu, na 2 keer uitleggen is het wel duidelijk. Of niet nstuurlijk....

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 02:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

tja..men kan nooit duidelijk genoeg zijn..

ve
door verwijderd - Feb 1, 2005 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

lees sinds kort de vragen en antwoorden en verbaas mij af en toe over de antwoorden.ze zwabberen alle kanten op..hondepoep bevuilde 10 jaar geleden de stoep en doet dat over 10 jaar nog..reden.,omdat 't niet wordt opgeruimt!! toen niet en in de toekomst niet ..heb 3 katten,heb ze geleerd om in de tuin te blijven..eerst aan een tuigje en nu lopen ze af en toe los in de tuin,alleen als ik thuis ben..'t zijn dus huiskatten en als ik er niet ben hebben ze een buitenverblijf.. ik laat ze niet de tuin uit omdat ik katten heb en niet de buurt........dus hoe bedoelt u kattenbelasting.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2005 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

rabbi- Waarom eigenlijk niet ????

ve
door verwijderd - May 30, 2009 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja waarom geen kattenbelasting moet voor mijn honden betalen en nog opruimen ook .

onze tuin is nu gewoon een grote kattebak en mag er ook nog ff niks van zeggen GEWELDIG.

Maak ik een bak voor mijn honden achterthuis mot ik nog betalen wat is dat voor een onzin.

Ik ben absoluut geen katten hater maar dit vind ik niet kloppen.

Lopen mijn honden achterthuis moet ik ze maar even terugroepen voor kat Word het nog gekker

EN WAAROM WIJ WEL MOETEN BETALEN EN KATTEN BEZITTERS NIET ????????????????????????????????????????????????

ve
door verwijderd - May 30, 2009 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

'Ja waarom geen kattenbelasting moet voor mijn honden betalen en nog opruimen ook .

onze tuin is nu gewoon een grote kattebak en mag er ook nog ff niks van zeggen GEWELDIG.

Maak ik een bak voor mijn honden achterthuis mot ik nog betalen wat is dat voor een onzin.

Ik ben absoluut geen katten hater maar dit vind ik niet kloppen.

Lopen mijn honden achterthuis moet ik ze maar even terugroepen voor kat Word het nog gekker

EN WAAROM WIJ WEL MOETEN BETALEN EN KATTEN BEZITTERS NIET ????????????????????????????????????????????????'

@Kaatje 1963!

Het is bij u 'ouwe koeien uit de sloot halen' en/of 'komkommertijd'? Ik denk van beiden!