ro
door robenzijnvraag May 14, 2016 om 13:27
Huishouden & energie

Keukenblok 17 jaar oud

nieuwe bewoners in de flat krijgen hun keuken gerenoveerd...de mijne is meer dan 17 jaar oud.
Zijn ze verplicht na een bepaalde tijd ook mijn keukenblad en zo te vernieuwen?
Toch belachelijk dat je ieder jaar meer betaal voor iets dat minder waard wordt.
Over d enieuwkomer sin hun mooie woningen niet gesproken..

980 7 Rapporteer

getty
door getty - May 14, 2016 om 13:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarschijnlijk wordt hun huur daardoor ook hoger, zit u daar op te wachten?

Cookies
door Cookies - May 14, 2016 om 13:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nieuwe bewoners betalen sowieso veel meer huur dan bewoners die er al jaren en jaren zitten.

Als het keukenblok nog in goede/redelijke staat verkeerd, is de wbv niet verplicht deze te vervangen. Je mag natuurlijk ook zelf een nieuw keukenblok plaatsen.

reflecs
door reflecs - May 14, 2016 om 13:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U zou bij de verhuurder kunnen informeren wanneer de keuken vervangen wordt en wat het u zou kosten om dit eerder te laten doen.

gerbera
door gerbera - May 14, 2016 om 13:57
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom zou de WBV de boel moeten vervangen als het nog in goede staat is. Dat woningen gerenoveerd worden als ze leeg komen is een normale gang van zake als dat nodig is. Als ze bij u ook aan de gang gaan loopt u te klagen over de rommel die gemaakt wordt. En hoezo meer betalen voor iets wat minder waard wordt. Als u zo aan het rekenen bent zal ik u ff uit de droom helpen, uw totale woning wordt steeds meer waard. En dan natuurlijk ook nog even afgeven op "de nieuwkomers". Wees blij met wat u heeft en pas als de boel uit elkaar valt is de WBV verplicht dit te herstellen.

tijger1
door tijger1 - May 14, 2016 om 15:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is er iets kapot dan?u kunt natuurlijk ook nog altijd zelf gaan verhuizen en dan maar hopen dat er een nieuwe keuken in staat.

sy
door sylvia_71 - May 14, 2016 om 15:29
288 Antwoorden / 0 Vragen

Het gras is niet altijd groener bij de buren. Jij betaalt dan misschien een lagere huur dan je nieuwe buren mét een nieuwe keuken. Maar dat wil je dan ook niet, want stel dat jij meer moet gaan betalen. Zucht...

Zolang het niet kapot is, zal de woningstichting het niet vervangen. En waarom zouden ze ook. Ze zijn dan ook niets verplicht.

tenormin
door tenormin - May 14, 2016 om 19:39
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor @getty, als de WBV keukens vernieuwd wordt de huur hierdoor niet hoger.
Maar @ robenzijnvraag, uw 17-jaar oude keuken ziet er kennelijk nog te goed uit dus dan krijgt u hem niet. Zo simpel is het. Meestal staat er 20/25 jaar voordat ze vernieuwen.