sokodi
door sokodi Dec 20, 2010 om 10:58
Huishouden & energie

Meterstanden Enexis

De meterstanden opnemer kwam bij mij aan de deur terwijl ik niet thuis was. Mijn kinderen heb ik altijd gezegd dat ze niemand binnen mogen laten als ik niet thuis ben, dus mijn zoon deed dat ook niet.
Nu bel ik net Enexis waarom er niemand meer komt, zeggen ze, "U heeft de opnemer geweigerd en nu wordt u geschat".
Ik kan dus de standen niet meer doorgeven.
Omdat je je kinderen de dingen leert zoals ze horen, in mijn ogen, wordt je er op deze manier voor gestraft.

Het is toch te gek dat omdat je kind de man niet binnen laat je bij Enexis te boek staat als "weigeraar".
Ze kunnen dit toch zomaar niet doen, ik ben echt boos!

2577 7 Rapporteer

fa
door fa - Dec 20, 2010 om 11:07
107 Antwoorden / 53 Vragen

Via hun website kunt u de meterstanden door geven.

sokodi
door sokodi - Dec 20, 2010 om 11:13
15 Antwoorden / 5 Vragen

Nee, dat gaat niet, want doordat er een meteropnemer zou komen heb ik geen referentienummer.

en
door enexiswebcare - Dec 28, 2010 om 13:57
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte sokodi,

Uit uw bericht van 20 december begrijp ik dat u de meterstanden niet meer kan doorgeven. Graag zou ik voor u willen nakijken wat er is gebeurd.

Hiervoor heb ik wel uw persoonlijke gegevens nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar webcare@enexis.nl, met daar in uw telefoonnummer, postcode, huisnummer en uw recente meterstanden. Ik zal dan op korte termijn telefonisch contact met u opnemen.

Ik zie u gegevens graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Sarena
Enexis Webcare

is
door isidor - Dec 28, 2010 om 14:54
42 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=sokodi schreef op maandag 20 dec 2010, 10:58]
........, ik ben echt boos!

Ik kan mij uw boosheid heel goed voorstellen.

Stedin Meetbedrijf B.V. (v/h Eneco MDDS) stuurt alle klanten een brief hoe te handelen m.b.t. meteropnemers.
In deze brief staat letterlijk:
"Let op! De meteropnemer mag uw woning niet betreden wanneer er alleen een minderjarige aanwezig is."

sokodi
door sokodi - Dec 29, 2010 om 12:33
15 Antwoorden / 5 Vragen

@ Isidor, dat is een goed idee, moet Enexis ook doen!

Ik heb per mail een referentienummer gehad, dus kan de meterstanden doorgeven :-)

ye
door yeshaya - Mar 23, 2012 om 13:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

Grappig om te lezen dat bij enexis alles langs elkaar heen loopt. Ik word ook van kaste van de muur gestuurd en je moet om de 8 dagen weer bellen of een bericht sturen van word er wat aan gedaan. maar krijg altijd te horen, uw bericht word naar de juiste afdeling gestuurd en zij nemen contact met je op.of u word terug gebeld als je een medewerker aan de lijn hebt. ik zit nu al 3 weken zonder stroom, omdat ik over was gestapt naar een ander energie bedrijf waar zei alles met de net beheerder regelde. zodat dus ik niks aan enexis hoefde te betalen daar zorgde zij dan voor. maar kreeg een aanslag van 1000 euro en werd afgesloten. papieren van mijn leverancier gestuurd als bewijs dat zij dus daar voor zorgde zodat ik aan 1 leverancier moest betalen. omdat zij een contract hadden met enexis zodat zij het onderling met elkaar regelde. ik alles betaald en nog steeds niet aangesloten. Heb een advocaat in geschakkeld en alle bewijs dat ik heb verzameld en we klagen enexis aan omdat nog steeds niet aangesloten ben en B iet eens aan hun hoefde te betalen want dat deed ik immers al via de energie leverancier. belachelijk dit bedrijf!!!

ooparry
door ooparry - Mar 23, 2012 om 19:40
80 Antwoorden / 3 Vragen

Toch netjes dat Enexis via dit forum reageert!