NLE contract boete per product ipv contract
Dag Kassa,
Na vele telefoontjes eindelijk mijn contract kunnen opzeggen bij NLE omdat ze via de mail niet antwoorden.
Mijn contract is vroegtijdig opgezegd en ik zou daar een boete voor krijgen van €50,-. (logisch en prima)
Nu blijkt dat "per product" te zijn en formuleren ze Gas en Elektra als een apart product. (zeggen ze)
Wanneer ik een nieuw product wil bestellen op de website van NLE staat beide duidelijk onder één "product".
Ook op mijn facturen staat het als Gas & Electra ipv beide op een eigen regel, dan kan ik er toch vanuit gaan dat ik één product heb?
Zelf reageren ze niet op mijn mail en telefoonisch kom ik geen stap verder.
Via facebook en andere media krijg je ze ook niet te pakken en ik zie dat vrijwel idereen problemen heeft met de NLE klantenservice.
Wat kan ik doen? Ik zit hier nu met een in mijn ogen onterechte boete van € 100,- en het gevoel dat ze de regels naar eigen hand draaien om nog wat wintst te maken.
Groet, jesse
Ik kan gas en electra niet als één product zien, ik zie het als één contract met 2 producten gas en electra.
Maar hoe het ook genoemd wordt, de energieleverancier mag de opzegvergoeding voor gas en electra vragen.
Lees eens
https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/energie/alles-over-opzeggen
NLE heeft gelijk. Het zijn twee producten, dus u moet twee keer boete betalen bij voortijdig opzeggen van het contract.
U kunt eventueel uw klacht hier kenbaar maken: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/
Ik vind het erg merkwaardig dat NLE een spliting maakt in producten die zij leveren. Ik heb daar nooit eerder van gehoord en normaliter is er sprake van één overeenkomst m.bt. dienstverlening betreffende energie. Ik ben wel erg benieuwd hoe de geschillencie hierop reageert.
(Van NLE zijn helaas meer 'fratsen' bekend m.b.t. hun verdienmodel.
U heeft als al gezegd één overeenkomst maar ga voor alle zekerheid toch eerst na of er in die ene leveringsovereenkomst letterlijk twee producten zijn genoemd en ook voorwaardelijk dan bij opzeggen 2 x een boete zou kunnen zijn.
Wat een onzin. Men neemt twee producten af. Stroom en gas. Heel simpel.
U hebt nooit uw jaarnota bekeken? Of heeft u een gasloos huis? Als ik appels en peren ga kopen bij de groenteboer ligt dat in dezelfde winkel en het gaat via dezelfde kassa naar buiten in dezelfde tas. En toch zijn het 2 verschillende producten.
@heremietkreeft: dan toch maar eens goed op je (jaar)nota kijken. ;-) Verwijzing naar de geschillencommissie heeft hier geen enkele zin.
Voor alle duidelijkheid: ik heb één overeenkomst voor het leveren van energie en als ik die overeenkomst voortijdig zou opzeggen wordt ik voor het opzeggen van die overeenkomst 'beboet', geheel confom de inhoud van die overeenkomst. Op mijn nota's staan zoals ook bij overeenkomst geregeld de kosten voor de levering van gas, electra en netwerkbeheer. Dat men bij NLE dat kennelijk anders doet en/of er anders over denkt is m.i. zeker een kwestie die het voorleggen aan de geschillencie. waard is.
En ook voor alle duidelijkheid, ik heb de afgelopen jaren meerdere leveranciers gehad en soms ook voortijdig gewisseld en dan was er sprake van één boete bedinfg dat overigens door de nieuwe leverancier werd voldaan.
En dan dus voor alle duidelijkheid: dit is mijn ervaring.
Dat verhaal van u klopt dus niet. Er zijn gewoon twee boetes. Geschillencommissie is weggegooid geld.
Overigens net zo dom als overstappen voordat het contract afgelopen is. Ook zondegeld.
Nogmaals Gas en stroom mag je gewoon inkopen bij de provider die jij wilt.
Wil je gas van NLE en Stroom bij de Nuon? dan mag je dat gewoon afsluiten.
Echter doen de meeste mensen dat niet omdat je dan meer romslomp hebt dan als je alles tegelijk doet en de meeste providers biedden dan ook alleen all in one aan.
P.s
Gas en stroom worden door de netwerk beheerder geleverd niet door de provider omdat de Energie wet er voor heeft gezorgt dat partijen zoals de Nuon geen machts positie meer heeft en er markt werking er voor moest zorgen dat de prijzen omlaag zouden gaan maar dank zij rutte en zijn vrienden juist omhoog ging.
Kijk het nog eens na:
https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/energie/alles-over-opzeggen
Hallo Jxerot ,
Nu blijkt dat "per product" te zijn en formuleren ze Gas en Elektra als een apart product. (zeggen ze)
En dat is juist .
Lees ook hier , klik op de rode regel .
https://www.gaslicht.com/overstappen/hoogte-opzegvergoeding
Nu blijkt dat "per product" te zijn en formuleren ze Gas en Elektra als een apart product. (zeggen ze)
Ja, dat klopt.
U neemt gas en elektra af en NLE noemt het product in zekere zin heeft u wel gelijk want het meervoud van product is producten. Edoch bij het aangaan van het contract heeft u ook de voorwaarden ontvangen en als u die had doorgelezen had u kunnen weten dat er per product een boete bij voortijdige opzeggen opgelegd zou worden. Het product dat u afgenomen heeft bestond uit gas en elektra die in één energiecontract zijn opgenomen dus heeft u volgens het contract 2 producten afgenomen die onderdeel zijn van het contract en als zodanig één product omdat u niet per product een factuur krijgt toegestuurt.
Thanks voor alle reacties, blijkbaar staan ze in hun recht!
Ik zal er voor zorgen dat de betaling netjes gedaan wordt. Blijf het wel een vreemde zaak vinden
Staat toch duidelijk vermeld in de contractgegevens.
Is ook logisch, hoewel lang niet iedereen gasloos is, als het één product zou zijn zou je in geval van gasloos toch vast recht moeten betalen voor gas wat je niet afneemt .............
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer