Onterechte afmelding
Hallo ik ben buiten mijn weten onterecht door Oxio afgemeld geweest bij Essent ,en kreeg daardoor een afrekening van Essent voor 7 weken van 617,67 1 telefoontje na OXIO was het duidelijk dat het hun fout was en Essent dit ook wist, kreeg zelfs de naam en huisnummer van het huis waar de meter van was van Oxio heb dit allemaal gemeld bij Essent ,.Nu heb ik een herziening gehad van Essent en moet ik 158,60 betalen voor de gemaakte aansluitkosten dit terwijl ik gewoon mijn voorschotten aan Essent heb betaald ook zijn de meterstand van de buurman met die van mij verrekend ,ik ben hier over zo boos het is niet mijn schuld maar van Oxio niet mijn meter niet mijn meterstand , ook veranderd Essent elke keer mijn voorschotten zonder mijn toestemming ,heeft iemand misschien ook deze ervaring gehad en kan mij verder helpen ben geenszins van plan om de 158,60 te betalen
Beste bram21,
als Oxxio u ten onrechte heeft afgemeld bij Essent en dat voor beiden nu duidelijk is dan klopt er helemaal niets van dat u opnieuw aansluitkosten in rekening worden gebracht door Oxxio.
Als u geen gehoor vind bij Essent dan vindt u hier wat u kunt doen, klik hier.
Aangezien Oxxio de problemen heeft veroorzaakt lijkt het mij dat zij de 158,60 euro aan u vergoeden.Essent is in ieder geval niet de partij die daarvoor moet opdraaien.
Kortom richt u zich weer tot Oxxio.
Ik ben het met Swat1500 eens, als ik u was zou ik nu schriftelijk een vergoeding vragen van Oxxio. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.
Gaan ze daar niet op in, dan naar de Geschillencommissie Energie. Kost maar 27,50, krijgt u terug als u het geschil wint.
ik moet 158,60 aansluitkosten aan Essent betalen
omdat ik onterecht was afgemeld
ik ben nooit overgestapt naar Oxio er is geen contract of iets wat er op wijst
Oxio heeft hun fout toegegeven zowel aan mij als Essent
zou toch normaal zijn dat Essent de kosten zo al ze zeggen voor het opnieuw aansluiten dan op Oxio verhaald en niet aan de klant die door een fout afgemeld is !!
dank voor de reacties hier kan ik verder mee
als Essent niet mee werkt ,.
Het zou mooi voor u zijn als Essent dit bij Oxxio zou doen maar dat hoeven ze niet te doen. Het contract loopt immers met u. U zult daarnaast ook de correspondentie hebben waaruit blijkt dat Oxxio de fout in is gegaan. Kortom verlang de vergoeding van de kosten bij Oxxio en breng ook een bedrag in rekening voor de moeite die u heeft moeten doen.
Beste bram21,
In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u een eindafrekening heeft ontvangen in verband met de onterechte overstap. Ik wil dit graag voor u uitzoeken.
Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Iedereen bedankt voor de reacties ,
de zaak is in behandeling
oplossing is nabij ,..
nogmaals mijn dank !!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer