annawerners
door annawerners Mar 21, 2021 om 10:27
Huishouden & energie

Ook artrose- en reumapatiënten kunnen verpakkingen niet openen.

Fijn dat er in Kassa aandacht werd besteed aan het moeilijk of niet kunnen openen van medicijnverpakkingen. Het is mij zelfs een keer overkomen dat ik terug naar de apotheek moest omdat ik de verpakking niet anders dan met een scherp mes kon openen. Met alle risico's vandien....

Ik heb o.a. artrose in mijn rechterpols. Niet alleen medicijnverpakkingen zijn een probleem, maar ook het openen van tubes, potten en bijvoorbeeld melkpakken zijn problematisch. Voor potten heb ik een hulpmiddel, voor de andere voorwerpen ook: mijn man!

Tubes tot op het laatst uitknijpen kan ik wel vergeten.  Het dopje van melk- en vlapakken zit voor mij te vast, laat staan het laatste restje eruit te krijgen door het opvouwen van het pak. Zonde toch?! En naar mijn mening onnodig geldverslindend.

Als mijn man er niet meer zou zijn, zou ik naar de buren moeten om iets open te krijgen. Ik blijf toch echt liever zo lang mogelijk zelfstandig!

Mijn oproep is: Fabrikanten doe er iets aan en test nieuwe artikelen eerst op mensen met een 'handicap'!

Het zou mooi zijn als er nog een vervolg komt op het programma van 20 maart 2021 om nóg meer druk op de fabrikanten te leggen...uiteindelijk hebben zij daar zélf ook belang bij.

Hartelijke groet, Anna Werners
annawerners@hotmail.com

2383 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Mar 21, 2021 om 10:33
7382 Antwoorden / 14 Vragen

U bent op een openbaar forum dus haal uw e-mail adres even weg zo u niet overspoeld wilt raken met spam.

marita5
door marita5 - Mar 21, 2021 om 10:40
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anna ,

Ik krijg de melk en vla pakken ook niet open , Tip : haal aan de zijkant ( bovenaan ) het karton iets omhoog , knip iets schuin af met de schaar , laat de dop zitten , voila problem solved .
Of notenkraker gebruiken .

Tubes tot op het laatst uitknijpen kan ik wel vergeten

Lees ook hier ,

https://www.google.com/search?q=hulpmiddel+om+tubes+leeg+te+maken&client=opera&hs=lXd&ei=-RRXYIi1E7ODhbIPnKW5uAM&oq=hulpmiddelTubes&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAEYADIGCAAQBxAeOgcIABBHELADOggIABAIEAcQHlCJKljtQ2DJWWgBcAJ4AIABWIgB1AWSAQIxMZgBAKABAaoBB2d3cy13aXrIAQjAAQE&sclient=gws-wiz

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 21, 2021 om 10:51
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat uw melding bedoeld is voor de redactie van Kassa en niet voor ons als vrijwillige vraagbeantwoorders. Het adres van de redactie is kassa@bnnvara.nl

I
k zie dat u uw e-mail adres nog niet heeft verwijderd. Dit is als al gezegd een openbaar forum en kan feitelijk iedereen in ongeveer de gehele wereld dit zien en kunnen er ook lieden zijn die misbruik kunnen maken en u ongeweenste berichten zenden.

(In het programma werd overigens ook o.a. problemen voor reumapatienten genoemd.)

Donuts
door Donuts - Mar 21, 2021 om 11:27
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Voor het openen van tubes, potten en pakken en allerlei andere zaken in en om het huis, zijn - online - meer dan genoeg adl hulpmiddelen te koop, zelfs bij de Blokker. Een tube die persé tot de laatste ml leeg moet, daarvoor kunt u ook een gesloten! schaar gebruiken.

rj
door rjw Mar 21, 2021 om 15:16
3293 Antwoorden / 5 Vragen

Of zo'n "sleuteltje" waarmee je de inhoud naar buiten draait uit de tube. Weet even niet hoe het beter te beschrijven maar ik hoop dat je het begrijpt. Ik weet niet of die vroeger bij tubes werden geleverd of dat we die gewoon in de keukenla hadden liggen.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 21, 2021 om 11:30
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heb u iets aan deze link tot de fabrikanten met een oplossing komen.

panter22
door panter22 - Mar 21, 2021 om 15:37
6599 Antwoorden / Vragen

De laatste restjes uit een tube halen is gemakkelijk.
Je knipt de tube doormidden en gebruikt het bovendeel als deksel.
Dan kun je het restje er zo uithalen.
Als je een blik open wilt maken met een lipje en het deksel blijft steken, even een stomp mes er tussen en het blikje gaat zo open.
Kijk eens hier voor een hulpmiddel voor het openen van een schroefdop op een melkpak:
https://www.medipreventie.nl/schroefdop-opener-turnkey-brix?gclid=Cj0KCQjw3duCBhCAARIsAJeFyPXjIllqhJfuB9sJzSjUJn0KkenB59fKJVfgMSpDG4WOcTSYLur0--caAnJtEALw_wcB
E
r is zelfs een tabletuitdrukker:
https://hulpmiddelenwijzer.nl/hulpmiddelen/tabletdoordrukkers

of een pilpen
https://www.medicurazorgwinkel.nl/webshop/dagelijks-leven/medicatie-hulpmiddelen/pilpen/

sira
door sira - Mar 21, 2021 om 15:52
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ga langs bij een zorgwinkel. Die hebben diverse hulpmiddelen voor allerlei moeilijk te openen pakken, potten, blikken, flessen, tubes, doordrukstrips etc.
Zelfs voor mensen die bijv. maar 1 arm hebben.
Ga eens naar de website van www.able2.nl (producten)
Brix Brix Turnkey Schroefdop Opener
Pakopener TipTop | Eten en drinken, Eten, Melkpakken

Vruchtensappak houder
Tube knijper - wit

aurora1
door aurora1 - Mar 23, 2021 om 04:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

https://www.bijniernet.nl/medicatie-themapagina/de-medicijnrol-ofwel-de-baxterrol-verdiepingsartikel/

https://www.scouters.nl/hulpmiddelen/medicijnuitdrukker-pillen-of-tabletten-uitdrukker-pill-popper/

Verder stikt het van nog veel meer handige hulpmiddelen voor allerhande. Eventjes  op internet zoeken. Tenslotte heeft niet iedereen een partner thuis die dat alles kan doen. Naar de buren gaan lijkt me daarom nogal overdreven en dramatisch....