mv
door mverveer May 12, 2009 om 20:27
Huishouden & energie

Overstappen van Eneco

naar een andere (zoals bv. energie direct of nem...)

Enecokosten per jaar 2500,-

gas 2300, stroom 2150 hoog en 2150 hoog)

Als ik op de vergelijkingssite's mijn gegevens invul bespaar ik minimaal 300 euro per jaar...

Nu heb ik begrepen dat de gasprijzen momenteel erg laag zijn....en dat ze eigenlijk alleen maar kunnen stijgen....dus de noodzaak stijgt om over te stappen..

Ik zit te denken aan 3 jaar vast, zowel gas en stroom, en zelfs dan bespaar ik nog 200 euro per jaar...

Zit iemand in het zelfde schuitje??

837 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 12, 2009 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Alle Enecoklanten zitten in hetzelfde schuitje. Maar het is wél een schuitje zonder een administratieve puinhoop en ook een schuitje waarin je het 2de en derde jaar niet kaal geript wordt met torenhoge onverwachte rekeningen.

Pedro

ve
door verwijderd - May 12, 2009 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

de prijzen gaan niet omhoog maar omlaag per 1 juli.
dit omdat ze de vorige periode omhoog gingen vanwege de hoge olieprijs.
die is nu weer veel lager.

en inderdaad pas op: dat bedrag waarvan jij denkt dat het "per jaar" is bij die nieuwe aanbieder dat is alleen het eerste jaar!
daarna ga je veel meer betalen want dan krijg je je welkomstpremie niet meer.

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je wordt inderdaad flink bestookt via TV, Radio en internet wie er allemaal wel niet het beste is, de groenste energie heeft en bovenal de scherpste prijzen. Denk je nu echt dat websites als gasenlicht.com en energieprijzen.nl onafhankelijk zijn? Als er staat dat je een x bedrag krijgt " alleen bij overstappen via deze website" en zie wat je daadwerkelijk gaat betalen dan lijkt me dit niet echt onafhankelijk. Maar goed, Ben Woldering komt blijkbaar vertrouwt over lees ik zo hier en daar op de forums.

Ik heb via de website www.allesoverbesparen.nl de top 10 vergeleken en het scheelt inderdaad zo'n 300 euro als ik bij de Nuon vertrek en overstap.

Overigens zal de vooraankondiging de 4 grootste energieleveranciers (Noun, Essent, RWE en Eneco) dat de per 1 juli de prijzen gaan verlagen, een sigaar uit eigen doos zijn. Dit zeggen ze volgens mij alleen maar om te voorkomen dat je overstapt naar de concurrent. Denk je nu echt dat de andere aanbieders waar je nu flink kunt besparen niet mee gaan verlagen in juli?

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je wordt inderdaad flink bestookt via TV, Radio en internet wie er allemaal wel niet het beste is, de groenste energie heeft en bovenal de scherpste prijzen. Denk je nu echt dat websites als gasenlicht.com en energieprijzen.nl onafhankelijk zijn? Als er staat dat je een x bedrag krijgt " alleen bij overstappen via deze website" en zie wat je daadwerkelijk gaat betalen dan lijkt me dit niet echt onafhankelijk. Maar goed, Ben Woldering komt blijkbaar vertrouwt over lees ik zo hier en daar op de forums.

Ik heb via de website www.allesoverbesparen.nl de top 10 vergeleken en het scheelt inderdaad zo'n 300 euro als ik bij de Nuon vertrek en overstap.

Overigens zal de vooraankondiging de 4 grootste energieleveranciers (Noun, Essent, RWE en Eneco) dat de per 1 juli de prijzen gaan verlagen, een sigaar uit eigen doos zijn. Dit zeggen ze volgens mij alleen maar om te voorkomen dat je overstapt naar de concurrent. Denk je nu echt dat de andere aanbieders waar je nu flink kunt besparen niet mee gaan verlagen in juli?

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat je niet belazeren.

Ze doen dit niet voor niets. Moeten jullie bijv. ook meterstandopnamekosten betalen? Vind je dat op enig vergelijkingsoverzicht terug?

Zo kunnen we nog wel een aantal zaken noemen, kijk maar eens goed op je oude eindafrekening wat er allemaal in rekening wordt gebracht en kijk maar eens of je die in het vergelijkingsoverzicht terug kunt vinden

ve
door verwijderd - Jun 29, 2009 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Ik krijg de laatste dagen veel telefoontjes van eneco ben daar ook al klant, nu willen ze dat ik een vast ipv variable contract neemt?

Is dat wel verstandig? Ben niet zo thuis in dit soort dingen?

Wie kan me raad of advies geven, ben een alleenstaande moeder met een dochtertje van 2jr

ve
door verwijderd - Jul 4, 2009 om 02:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

wil hierbij iedereen waarschuwen voor Energie Direct als je overstapt naar een andere , je krijgt een enorme eindafrekening waar je geen touw aan vast kan knopen, als je de nota te hoog vindt , meteen blokkeren! De beste oplossing , per slot moeten ze maar eens bewijzen of het klopt, ik heb het nagelaten, dus fout , geld kwijt , frustratie, woede enz , om maar niet te spreken de financiele conceqenties , als je een klein pensioen hebt enz, Het zijn simpelweg gewoon legale dieven, vooral de aan de deurenergieleurders van Nuon, ik ben er ook ingetrapt !Ik ben er in ieder geval goed ziek van , geen vakantie (al 15 jaar niet meer ) was dit jaar m`n plan kan dus niet. en door allelei omstandigheden dit ook nog eens op de koop toe krijg , dan is voor mij de deur dicht, hoop daarom op kassa en radar en het forum, maar ga er wel werk van maken , zoveel is zeker! Dus ik roep jullie op om te reageren!!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2009 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

een vast contract heeft als nadeel dat als de energie prijzen verder dalen u niet de voordelen daarvan ondervindt.
het voordeel is als de energieprijzen stijgen u daar niet de nadelen van ondervindt.

Nu zijn de prijzen gedaald en daar had u niet van geprofiteerd.

Mijn tip: sluit een dergelijk contract niet af via telemarketing maar verdiep u eerst door daar eerst op internet flink over te googelen en prijs vergelijking te doen bij andere energie leveranciers!
TdeHond

ve
door verwijderd - Jul 10, 2009 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde met Eneco. Ik betaal al jaren hetzelfde bedrag en nu ik wil overstappen krijg ik een eindafrekening die onoverzichtelijk is. Of ik even 1400 euro bij wil betalen. Ik ben doordeweeks nooit thuis en in het weekend verbruik ik wel stroom. Maar altijd ga ik zeer bewust met energie om. In de winter heb ik ook nooit een kachel aan. Ik heb veel ramen in huis en een beetje zon is al genoeg voor 22 graden in de winter. Ik vind dit absoluut niet kunnen en sowieso ga ik een klacht indienen bij de geschillencommissie. Ik heb het idee dat ik afgestraft word omdat ik overstap naar een ander energiemaatschappij. Kassa, doe er AUB wat aan. Dit loopt de spuigaten uit.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2009 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

u betaalt al jaren hetzelfde bedrag. en daar ga je op mank. ik ben al jaren klant bij eneco, en krijg ieder jaar weer geld terug. omdat ik zelf m'n zaakjes in de gaten hou en mn bedrag aanpas als nodig is.
eindafrekening overzichtelijk: mee eens, maar met een beetje moeite kun je het wel berekenen hoor.
had vorig jaar m'n teruggave al aardig voorberekend.
wat ik nog steeds ondoorzichtig vind, is dat men nog steeds niet een all-prijs kan geven voor 1KW stroomverbruik of 1 kuub gas. Hetzelfde als dat u een pak melk koopt in de supermarkt dus.
Dàt moet eens veranderen. want bij die pak melk krijg ik toch ook niet die transportkosten e.d. er nog eens bij? dat is incl. alles.
Gas en elektriciteit per eenheid dus ook gewoon de eeenheidsprijs leren geven.....
Taak voor de OPTA dacht ik zo

ve
door verwijderd - Jul 11, 2009 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag marty1958,

Dat is dus een pure leugen.

Pedro

ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sedert jaren zit ik nu bij Centrica voorheen Cogas.
En al die jaren ben ik goedkoper uit dan alle zogenaamde grotere goedkope aanbieders. Het scheelt mij op jaar basis ten opzichte van alle merken die zogenaamd geld terug geven, nu al €2500,00.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2009 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een hufters zijn die mensen van eneco, bellen bellen bellen geen gehoor.. je ziet door de bomen het bos niet meer, schandalig stelletje maniakken. Via via ben ik bij energiegeschil.nl gekomen en die hebben mij weten te bedaren en mij geschil netjes opgelost, proficiat!

P. Toriese, Ede