jsec
door jsec Mar 6, 2012 om 05:55
Huishouden & energie

Poes met letsel aan haar pootje

Beste Kassa,

Onze poes is woensdagochtend vertrokken om vervolgens pas donderdagavond hinkend thuis te komen.
Vrijdagochtend naar de dierenarts want de poes was echt niet lekker. De dierenarts vond een wondje aan haar pootje en gaf aan dat het om een flinke ontsteking ging na een katten-ruzie. Hij gaf een antibiotica kuur van een week mee en zij zou weer gaan steunen op haar pootje
Inmiddels is het dinsdag en zij steunt nog niet op het pootje. Zou het toch gebroken zijn?
Ik heb op internet gelezen dat katten niet gecharmeerd zijn van een spalk als zij een gebroken poot hebben en er ook alles aan doen om deze los te krijgen. Ook lees ik dat een kat met rust vanzelf geneest van een gebroken poot.
Een dierenarts zal altijd adviseren om een behandeling via hem te doen, immers verdient hij er genoeg aan.
Ik wil graag advies van mensen die dit al mee hebben gemaakt, wat moet ik doen?

7521 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Mar 6, 2012 om 07:22
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De da.nog eens naar het pootje laten kijken en als deze ook denkt aan een breuk een rontgen foto laten maken.
BTW
Een da stuurt tegenwoordig door als een specialist ergens naar moet kijken.

freya
door freya - Mar 6, 2012 om 10:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jsec,

Als ik het goed begrijp is het nog maar pas vier dagen sinds je bij de dierenarts bent geweest. Persoonlijk zou ik het nog een paar dagen aankijken vóór ik weer naar de dierenarts ging. Zulke dingen kosten nu eenmaal tijd.

m.vr.gr. Freya

loreleigil
door loreleigil - Mar 6, 2012 om 11:18
678 Antwoorden / 3 Vragen

Niet zelf gaan rommelen, als u het niet vertrouwt, teruggaan naar de dierenarts. Die man/vrouw is er niet om per sé aan u te verdienen, de meeste dierenartsen houden van dieren en zijn uit roeping dierenarts geworden. Op internet rondneuzen kan een hele verkeerde conclusie opleveren, dus altijd door een dierenarts laten beoordelen! Succes met de kat!

ja
door jans2 - Mar 7, 2012 om 11:08
311 Antwoorden / 4 Vragen

Eerst maar een die antibioticakuur afmaken. De kuur heeft tijd nodig om de ontsteking te bestrijden. Wacht even af tot vrijdag (laatste dag kuur?), bel anders nog even met de dierenarts voor advies.

ja
door jans2 - Mar 7, 2012 om 11:10
311 Antwoorden / 4 Vragen

een=eens

ru
door ruitenheer - Mar 7, 2012 om 21:10
120 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben een kat gehad met een gebroken voorpoot. Hij was niet blij met het gips om zijn poot, maar kon er weinig tegen doen. Het was wel een vreemd gezicht. Het voordeel was dat je hem overal kon horen lopen.