pavoordf
door pavoordf Sep 1, 2013 om 10:58
Huishouden & energie

Prutswerk van Hijmans bouw

Onlangs ben ik er achter gekomen dat Hijmans bouw zo'n 12 jaar terug een wanprestatie heeft geleverd. Juridisch gezien kan ik hier niks meer mee. Hoe zouden jullie hier mee omgaan, behalve gefrustreerd zijn.

In 1994 kopen we een huis bij Hijmans bouw. Na een aantal jaar hebben we lekkage via het platte dak van de erker op de tweede etage. Hijmans laat dit "repareren". Na een jaar hebben we weer lekkage, en zo gaat dat een paar jaar door. Lekkage ontstaat alleen bij extreem weer met een bepaalde windrichting. Uiteindelijk wordt er een nader onderzoek ingesteld en blijkt een loodschort niet goed in de spouw te zitten. Er zal nu echt gerepareerd worden. Bij deze reparatie ontstaat brand op het platte dakje maar dat is volgens Hijmans verder naar behoren opgelost. Lekkage doet zich daarna niet meer voor tot vijf jaar later, de garantieperiode van het garantiefonds is inmiddels voorbij, er lekkage ontstaat op de hoek van de erker, op een andere plaats als de oorspronkelijke lekkage plaatsvond. Er gaat daarna weer een paar jaar voorbij zonder problemen. Ook nu lekt het alleen bij extreem weer en harde wind uit een bepaalde richting. Onlangs iemand bij laten komen om te kijken waar de lekkage vandaan kwam. Ik was er namelijk niet zeker van of het van het dek kwam of aan de voorkant naar binnen kwam. Inspectie op het dak gaf direct duidelijkheid. De laatste reparatie onder verantwoordelijkheid van Hijmans was prutswerk. Bij de brand was een deel van de dakisolatie verdwenen en niet vervangen. Hierdoor was een verzakking in de bitumen ontstaan. Verder zat de rand van bitumen niet ver genoeg naar boven en had men geprobeerd dat met een loodrand en een hoop kit te compenseren. In de hoek was het bitumen niet netjes aangesloten en bij zware regen liep het water over het bitumen naar beneden. Dit lekte soms wel en soms niet de slaapkamer in (het water had kennelijk verschillende mogelijkheden om naar beneden te gaan). De timmerman en dakdekker die het nu hebben opgelost hebben fotoos gemaakt van de situatie die ze aantroffen. Zelf kom ik niet op het dak ivm hoogtevrees.

Wat kan ik doen om van mijn frustratie af te komen?

1273 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2013 om 11:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is het geen Heijmans?

Een uurtje hard gaan hollen in het bos, af en toe stoppen en Heijmans uitschelden. Dan klaar. Naar huis gaan en blij zijn dat de problemen definitief zijn opgelost.

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2013 om 13:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pavoordf,

Gelukkig is het opgelost.

Probeer het van je af te zetten; je daar nu nog druk overmaken is alleen maar frustrerend.
Neem een stressballetje.....zen, zen, zen!

Met vr.gr.

dearagain
door dearagain - Sep 1, 2013 om 18:42
2462 Antwoorden / 7 Vragen

Onlangs ben ik er achter gekomen dat Hijmans bouw zo'n 12 jaar terug een wanprestatie heeft geleverd. Juridisch gezien kan ik hier niks meer mee. Hoe zouden jullie hier mee omgaan, behalve gefrustreerd zijn.

*waarom denk je dat je juridisch gezien hier niks meer mee kunt?