funnyk
door funnyk Jan 8, 2012 om 13:08
Huishouden & energie

Regenvia de deurnaar binnen

Hallo

Ik heb al jaren last van mijn voordeur, deze sluit niet goed omdat het kunststof kozijn krom getrokken is door de zon.

Ik heb een aangepaste huurwoning met een deur die via een intercom te openen is. Ik heb de woningstichting er vaak bij gehad maar die zeggen steeds dat er geen oplossing voor is, leef er maar mee !!

Deze week met de storm en regen had ik zelfs water in de gang liggen. Ik heb gebeld met de verhuurder WoonFriesland en binnenkort komt er een inspecteur langs, maar ik ben bang dat ik weer de mededeling krijg dat er niks aan te doen is.

Heeft iemand een tip/oplossing voor dit probleem ??

4369 23 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2012 om 13:13
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Je schrijft dat er binnenkort een inspecteur komt.

Dring nadrukkelijk aan op een oplossing en laat je niet 1,2,3 aan de kant schuiven. Zorg evetueel voor een extra medestander, die je bij kan staan.

funnyk
door funnyk - Jan 8, 2012 om 13:19
18 Antwoorden / 7 Vragen

mahadma

Dat was ik ook zeker van plan, bedankt voor de tip !! Hoe meer tips hoe beter !!

zwemmer
door zwemmer - Jan 8, 2012 om 13:36
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je zou tenminste tegen de volgende huurverhoging kunnen protesteren.

getty
door getty - Jan 8, 2012 om 13:37
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk eens op de site van de huurcommissie, daar staan nuttige tips op (www. huurcommissie.nl). Een klachtbrief naar de directeur van de woningbouw wil ook nog wel eens wat mensen wakker schudden.

ja
door jans2 - Jan 8, 2012 om 13:46
311 Antwoorden / 4 Vragen

Het kan ook helpen het bezoek in gedachten te oefenen. Als het erop uit lijkt te draaien dat de inspecteur weer zegt dat er niks aan te doen is rustig een standaardzinnetje opdreunen, bv.: het spijt me, maar dat kan ik niet accepteren.
En dan terugkomen op uw (bepaald niet buitensporige) wens van een goed functionerende deur.
Dit eventueel herhalen tot de boodschap overgekomen is.

funnyk
door funnyk - Jan 8, 2012 om 14:05
18 Antwoorden / 7 Vragen

jans2, getty & zwemmer

Bedankt voor de tips, mijn nieuwe buurman is een mondige man ik zal hem vragen als "getuige". Zelf ben ik ook mondig maar op een gegeven moment ben je het zo zat dat je murw geslagen bent en zoiets hebt van laat maar.

Ik heb deze week foto's gemaakt waar ik ze mee ga confronteren en als ze dit keer weer zeggen leef er maar mee dan ga ik al jullie tips naar voren brengen, enough is enough !!!

Ik kan ondertussen wel en boek schrijven over ale klachten die ik met de woningstichting heb gehad, het zijn een stel onwillige zuinige Friezen :)
Ik huurde eerder van dezelfde woningstichting maar in een ander rayon (ook Friesland) daar deden ze niet zo moeilijk als in Burgum, totaal andere (betere) mentaliteit !!

ja
door jans2 - Jan 8, 2012 om 14:40
311 Antwoorden / 4 Vragen

Als het ook dit keer niet lukt kunt u hun eigen klachtenprocedure volgen: eerst naar de regiomanager (schriftelijk!), zonodig daarna naar de klachtencommissie.

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2012 om 14:44
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Als er nu weer niets degelijks gebeurd, zou ik het idee van Getty opvolgen en volgend jaar (met de bewijzen) bezwaar maken tegen de huurverhoging per 1-7-2012. Misschien luisteren ze dan naar u ..............

an
door antros28 - Jan 9, 2012 om 11:19
12 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een rechtsbijstand verzekering?
Dan daar eens informeren of je onder de nieuwe huurwet valt. Zo ja dan is het mogelijk dat als de verhuurder de klacht niet wil oplossen je zelf opdracht mag geven en de rekening naar de verhuurder kan sturen.
Het kan ook zijn dat de huurdersvereniging je kan bijstaan in deze rare situatie.Of de Belbus inschakkelen.
Succes

wa
door walter65 - Jan 9, 2012 om 11:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heeft te maken met een goedkope kunstof deur .
Zelf heb ik een koop woning en uitgerust met kunstof deur het is niet goedkoop en de zon staat er altijd op en trek niet krom of zo en sluit goed afen er komt geen regen water naar binnen,en een goede kozijn konstruktie.
De woning stichting heeft geen zin om geld uit trekken om een deur die volgens goed moet zijn .
De deuren moeten opnieuw gesteld worden en dat gaat ijd kosten ,opnieuwd afstellen gaat ongeveer een uurtje kosten of een nieuwe deur plaatsen .
Deze deur is van goedkope materiaal gebruikt en makelijk gaan werken .
Informeer bij een kunstof bedrijf die deuren verkoepen daar krijgt je antwoord op je vraag

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 9, 2012 om 11:38
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je in Mei nogmaals protesteerde en de huur verhoging weigerde blijf je zolang je hier woon als ze niets kunnen of willen uitvoeren minder betalen.
Dat kan als je erg lang bleef wonen zoveel kosten dat een nieuwe deur goedkoper is.

Een kromme deur recht maken, maakt niet uit welk materiaal is zeer moeilijk tot onmogelijk.
En als het lukte kan het weer terug trekken dus nieuwe deur is via de meestal 10 jaar aanwezige garantie gedaan worden.
Naast water ook tocht en een vochtig huis is duurder te verwarmen.
Daarom huurverhoging weigeren en je zult jarenlang achter blijven lopen en voordeel hebben.

Als er schimmel zou komen of enorm hoger energie verbruik is huurverlaging aanvragen ook nog mogelijk maar ik vermoed dat hij daar net niet krom genoeg voor is.

funnyk
door funnyk - Jan 9, 2012 om 13:32
18 Antwoorden / 7 Vragen

walter65

"Dit heeft te maken met een goedkope kunstof deur "

Daar was ik al bang voor, ik heb te maken met zuinige Friezen :)

Tijdens het bouwen van dit project heeft de woningstichting ruzie gehad over het budget met het verpleeghuis en de Gemeente die het project "Tunkersstrjitte" heeft opgezet ze hebben daarom dingen niet uitgevoerd om geld te besparen zoals een hoog/laag keuken, thermostaatkranen, etc.

Eerst mar ff de inspecteur confronteren met jouw conclusie, ben benieuwd hoe hij reageert !! Daarna zien ik wel eens verder, ik heb nog niks gehoord wanneer hij langskomt.

Bedankt voor de info !!

mahadma
door mahadma - Jan 9, 2012 om 13:43
11568 Antwoorden / 51 Vragen

ik heb nog niks gehoord wanneer hij langskomt.

Weer bellen en informeren wanneer hij komt, gewoon deurdonderen. De aanhouder wint, u heeft al lang water problemen en zij hebben tijd? U niet, aktie!

ja
door jans2 - Jan 9, 2012 om 14:52
311 Antwoorden / 4 Vragen

Helemaal eens met mahadma, druk op de ketel! Niet ophangen voor er een afspraak gemaakt is en anders maar direct door naar die klachtenprocedure.

hi
door hipppo - Jan 9, 2012 om 16:01
303 Antwoorden / 2 Vragen

funnyk,

Je geeft aan dat het kozijn kromgetrokken is en niet de deur. Raar kozijn is dat, tenzij het destijds niet goed is gemonteerd. Een kunststofkozijn dient vastgemaakt te worden aan een stelkozijn van hout. Als het stelkozijn goed is vastgemaakt aan de muur en het kunststofkozijn aan het stelkozijn, kan het eenvoudig niet kromtrekken. Ik vermoed dat de woningbouwvereniging een kunststofkozijn heeft laten plaatsen zonder stelkozijn en dat het d.m.v. purschuim is vastgezet. Laat die inspecteur er maar eens goed naar kijken. Als je de deur opendoet moet je de schroeven waarmee het is bevestigd aan het stelkozijn kunnen zien in de sponning, of de zaak is bevestigd met metalen hoekjes die onder aftimmerlatten zijn weggewerkt. (zo heb ik het zelf gedaan) Als het kromtrekken gebeurt door de zon zou niet alleen het kozijn maar ook de deur krom moeten trekken. Bij mijn kunststof deur en kozijn gaat de deur onder invloed van de zon een beetje klemmen, vanwege de uitzetting, maar er trekt niets krom.

te
door terpstra - Jan 9, 2012 om 19:18
174 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft al enige zinnige antwoorden gehad. Ook bouwtechnisch.
Noteer dat. Vraag documentatie aan over kunststof kozijnen.
Daar staat altijd in, dat deze kozijnen niet kromtrekken en ander geklets.
Verwijs daar naar, plus uw aantekeningen.
Zorg voor een goede getuige. Liefst strak in pak. Laat haar of hem zwijgen. Woorden worden omgedraaid. Strak kijken werkt imponerend.
Houd pen en papier bij de hand. Noteer zichtbaar wat de inspecteur u verteld.
Vraag de inspecteur om een schriftelijke bevestiging van zijn uitlating als hij zijn door u opgeschreven antwoorden niet wil ondertekenen.
Dien meteen een klacht in op de weigering van ondertekening.Het werkt.

kathy1978
door kathy1978 - Jan 9, 2012 om 19:39
69 Antwoorden / 4 Vragen

En alles misschien toch niet helpt / men niets doet is er misschien nog een tussen oplossing. Dat water komt van buiten. Is er een opstapje naar uw voordeur om enige verhoging. Dan kunt u ook nog denken aan een afdakje boven de deur. Heb ik nl ook en het vocht komt bij mij nooit tot de voordeur.

mahadma
door mahadma - Jan 9, 2012 om 20:17
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Als ik hieer klik kom ik een veelbelovende sevice tegen, een snelle zelfs. Altijd bereikbaar

"U kunt in alle gevallen een beroep op ons doen. Wij staan dag en nacht voor u klaar."

TS heeft hier nog niets van gemerkt, WoonFriesland, laat uw goede kant nu eens zien.

funnyk
door funnyk - Jan 9, 2012 om 20:43
18 Antwoorden / 7 Vragen

Elke middag om een uur of twee dan ga ik ff op bed omdat dan mijn energie op is (MS) zo ook vanmiddag. Vlak voordat ik naar de slaapkamer ging (de deurbel was al uitgeschakeld) zag ik een man voor het raam staan, het was de inspecteur !!

Daar sta je dan met al je tips maar wel met een vermoeid lichaam en geen getuige (Tandarts) bij de hand, geen afspraak hij komt gewoon langs omdat hij in de buurt was !!

Van het verhaal dat het kwam door goedkope kozijnen wou hij niets horen walter65, onzin volgens hem !!

Wel heeft hij het slot iets veranderd (zat scheef) de deur tocht nu iets minder, pluspunt !!

Ook zag hij dat er scheuren in de deur zelf zaten, hier komt Polyprofiel (na failliesement overgenomen door Gevelbouwgroep) binnenkort voor langs.

Kortom de deur tocht nu minder en binnenkort komt er een kunststof kozijnen expert langs. Ben benieuwd hoe het slot zich houd want meestal komen er problemen na een verandering, hij is vaker versteld.

kathy1978, de deur staat onder een erker dus hij staat al onder een afdak, het water kwam binnen door de storm op de deur.

mahadma, tsja in det heorie klinkt het leuk maar de praktijk is dus anders, werk je soms bij Woonfriesland hahaha

mahadma
door mahadma - Jan 9, 2012 om 21:14
11568 Antwoorden / 51 Vragen

@Funnyk,

nee, ik werk niet voor WoonFriesland. Ze willen mij waarschijnlijk de reiskosten en reisuren niet betalen. Ik woon een paar uur reizen van Fryskelôn Us Heitelôn.

Maar er zit nu schot in de zaak, begrijp ik.

" experen binnenkort komt er een kunststof exepert langs"

Ik zou morgen meteen bellen WANNEER "binnenkort" heet te zijn. En laat ze vooraf effe een telefoontje geven. Ze moeten toch minimaal rekening houden met jou en je situatie.

Het bèste, Je.

funnyk
door funnyk - Jan 12, 2012 om 09:21
18 Antwoorden / 7 Vragen

mahadma

Morgen is het zover dan komt de kunstof kozijnen expert langs, ze stonden gisteren op de voicemail. Het zit nu allemaal wel in een stromversneling, ik hoop wel dat er met deze man wel te praten is, inspecteur (Clouseau) was en is niet een spraakzaam persoon.

Ik heb wel goede ervaringen met hun ze zijn ook al eens bij mijn achterdeur geweest om die te "plakken".

Dat huisje van mij lijkt wel gebouwd door Hans & Grietje ......... het is een 10 jaar oude bouwval hahaha !!

mahadma
door mahadma - Jan 12, 2012 om 09:26
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Leuk en goed dat je de druk op de ketel hebt gehouden. Zorg ervoor dat je buurman erbij is! Succes en het beste je. Wij lezen hier het vervolg?

funnyk
door funnyk - Jan 13, 2012 om 14:12
18 Antwoorden / 7 Vragen

Update :

Kunstof kozijnen expert is langs geweest en zijn conclusie is dat de deur idd iets krom is (niet het kozijn) maar het probleem is de automatische deuropener.

Omdat het slot ruimte nodig heeft om het slot te openen en te sluiten sluit de deur niet helemaal.

Hij heeft de 4 scheurtjes gesoldeerd (oorzaak onbekend) en een tekening en foto gemaakt en geeft zijn baas opdracht om contact op te nemen met Woonfriesland om een nieuwe deur te plaatsen.

Hij (of zijn baas) gaat ook op zoek naar een oplossing voor een betere manier voor de automatische deuropener.

V&A

Het kozijn cq deur is geen goedkope kwaliteit, goedkope kozijnen komen uit Polen niet uit Drachten.

De meeste deuren zijn een beetje krom of het nu hout, kunststof of staal is.

Er zit een stelkozijn in het kozijn.

Dikkere tochtstrippen kan niet omdat de deur dan niet goe in het slot valt

Ik heb een positief gevoel over gehouden aan het bezoek, nu maar afwachten wat de Gevelbouwgroep en Woonfriesland met elkaar gaan bekokstoven. Ik ga volgende week in ieder geval bellen met WoonFriesland om te informeren.

Ook ga ik zelf ff op zoek naar een andere "automatische deuropeners" zoals deze. Mij buurman heeft ook een dergelijk systeem om zijn deur (met afstandsbediening) te openen. Dan moet de Gemeente (WMO) ook maar in de strijd meegenomen worden op zoek naar een tochtvrije deur.