qf
door qf Feb 9, 2007 om 16:55
Huishouden & energie

RWE? Energie Maffia?

Vandaag kreeg ik een acceptgiro in de bus van RWE, Energie leverancier, om mijn termijn bedrag te betalen

Voor zo ver ik wist, zat ik nog bij Eneco Energie, dus ik bel RWE op om ze duidelijk te maken dat het hier om een foutje ging, volgens hun dus niet, het blijkt dat ik een overeenkomst heb getekend voor de levering van energie van RWE ( nou ik weet niet eens of ik getekend heb, maar mocht ik toch getekend hebben, dan is het voor het info pakket geweest wat ik nog steeds moet ontvangen ( dom achteraf ))

nou is er ooit een keer een "deurverkoper" aan de deur geweest en heeft met mij over RWE gepraat, en ik kan me WEL herrineren dat ik graag eerst informatie wilde hebben voordat ik met een andere leveracier in zee wil gaan. dat was allemaal geen probleem ik zou een brochure krijgen met alles er op en er aan, het zou zo snel mogelijk worden toegestuurd, en als ik dan accoord ging dan had ik altijd nog 8 dagen om van gedachten te veranderen

nou een brochure is er nooit gekomen, en heb me ook nooit aangemeld om electra te ontvangen via RWE, de acceptgiro is het EERSTE van RWE heb ontvangen

en 8 dagen opzegtermijn, doe eens een gok die zijn natuurlijk al geruime tijd verstreken, ik heb het papierte waar mijn handtekening op zou staan opgevraagd en ze zouden me een kopie sturen.

wat als het inderdaad mijn handtekening is, kan ik dan iets ondernemen dat ik er vanaf kom en bij de leverancier kan gaan waar ik zelf voor kies???

met vriendelijke groet

Werner

758 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag werner,

Je schrijft: wat als het inderdaad mijn handtekening is, kan ik dan iets ondernemen dat ik er vanaf kom en bij de leverancier kan gaan waar ik zelf voor kies???

Als je destijds aan de deur niets getekend hebt, dan is er geen man overboord. Heb je destijds aan de deur wel getekend, dan heb je ongemerkt je handtekening gezet op een overeenkomst en ben je dus misleid. Je zit er dan in principe voor de kontraktperiode aan vast tenzij je bijvoorbeeld jouw rechtsbijstandverzekering inschakelt. Zij kunnen je wel verder helpen met het tekenen onder valse voorwenselen. In het eerste geval dient RWE te bewijzen dat er een getekende overeenkomst is en dat kunnen ze niet. Je dient dan wél kontakt op te nemen met je huidige leverancier en aan hen uit te leggen dat je onterecht geswitch bent door RWE.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

RWE is een aantalmaanden ook bij ons aan de deur geweest met als argument dat zij in opdracht van essent alle kontrakten moesten kontroleren en op nieuw laten onder tekenen, om dat vaak de handtekening werd vergeten.

Helaas voor hem zijn wij geen klant bij essent zij mijn vrouw ,maar meneer had een lijst met adressen die toch echt van essent kwam dus als wij ergens anders bij zaten moesten we dat maar bij deze op het formulier invullen dan kom hij het laten nakijken..

Niet gedaan natuurlijk wel essent gemaild, maar nooit iets over terug gehoord.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kun je dus "rijk" worden van oplichting. Jammer alleen dat deze mensen geen waardigheid meer hebben.

Mark

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste: ga naar www.consuwijzer.nl, leg daar deze klacht neer en ik neem aan dat u van hen niet alleen antwoord krijgt maar als er al een dossier is dit doorgeven aan DTE van Economische Zaken om op te treden.

www.consuwijzer.nl