mi
door mix Jan 13, 2008 om 02:25
Huishouden & energie

Schanier ligt eruit van een keukenkastdeur

schanier van mijn keukenkastdeur is  met schroeven en al van zijn plaats geraakt . kastdeur is van dat goedkoop zacht materiaal.mijn vraag is of iemand weet hoe ik de schanier kan terug plaatsen.Wat voor soort lijm of iets dergelijks kan ik gebruiken?

13444 6 Rapporteer

labswans
door labswans - Jan 13, 2008 om 08:53
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Een oplossing is om aan de andere kant van de scharnier een blokje ter grootte van de schroeven te maken en daarin de schroeven te zetten.

Het is een minder fraaie oplossing maar u kan wel weer het deurtje laten functioneren zoals het moet

Gebruik dan wel langere schroeven omdat u niet in het orginele materiaal kan schroeven

Het is de goedkoopste oplossing voor u op dit moment

groetjes ,labswans

ja
door jacbigboss - Jan 13, 2008 om 09:37
44 Antwoorden / 15 Vragen

Als uw konstructie lijm  gebruikt kan het ook

Eerst moet u  de delen die niet geraakt mogen worden netjes afplaken  want de lijm zwelt op

De lijm aanbrengen  op de juiste plaatsen [let op knoei niet !vlekt erg]  het scharnier  aanbrengen  en vast zetten met een lijmtang.

Daarna  24 uur laten drogen   de restanten daarna verwijderen  en klaar

hell-rider
door hell-rider - Jan 13, 2008 om 10:40
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Verplaats het scharnier een stukje naar boven of beneden.
Gaat dit om één of andere reden niet lukken zet er dan b.v. een pianoscharnier op.

Groet en succes,
Hell-Rider

door 4711 - Jan 13, 2008 om 18:17
885 Antwoorden / 2 Vragen

Je kinderen mogen niet meer het deurtje als stoel gebruiken...
Of hang je zelf tijdens het bukken op het deurtje?

Met lijm vullen in dunne lagen is sterker dan ik een keer...

Als het een huurhuis is eerst toestemming aan woningbouw vragen!
Hun eigendom dus zomaar raak schroeven kan later kosten veroorzaken!

Niet te hard aandraaien want dan draai je het spaanplaat naar buiten in plaats van vast te zetten dus nooit een accu boor gebruiken want die gaan er dwars doorheen!

mi
door mix - Jan 14, 2008 om 00:50
5 Antwoorden / 3 Vragen

bedankt voor de tips allemaal en ik zal maar een extra stoel kopen en niet meer op het deurtje zitten.haha

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 15, 2008 om 15:28
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Deze week heb ik nog een gebroken scharnier in een keukenkastdeurtje vervangen. De korte plugjes waren uit het spaanplaat gebroken.

De te grote pluggaten opgevuld met Bison montagekit, plugjes erin gedrukt, overtollig kit weggepoetst, paar uur laten zitten. Scharnier gesmeerd met siliconenspray en 't spul weer vastgeschroefd.

Deurtje draait weer als nieuw en je ziet er niets van.

Hardware ERror MAN.