ro
door robbielin1 Jan 20, 2006 om 16:47
Huishouden & energie

Trekkoord straalkachel

Hallo allemaal. Na 9 jaar trouwe dienst had ik afgelopen week ineens in de badkamer het trekkoordje voor de aan-en uitschakelaar van de wandstraalkachel van Bestron in mijn hand. Het koord was helemaal uitgerafeld en ook het rode schakelwiel (dat stand 1,2 of 3 aangeeft) is doormidden gescheurd.  Ik heb bij Bestron zelf nagevraagd maar die hebben dat onderdeel niet meer en iedere doehetzelf zaak en Handyman hier in de buurt hebben van dat onderdeel nog nooit iets gehad.  Wie kan mij helpen aan zo'n trekkoord met schakelwieletje en zo niet, weet iemand dan wat ik er voor in de plaats op die kunstof halvemaanas kan zetten zodat ik hem op een veilige manier aan en uit kan zetten en niet iedere keer met een tang hoef te staan hengsten. Bij voorbaat bedankt! Groetjes Rob

1019 3 Rapporteer

hutch
door hutch - Jan 20, 2006 om 17:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Rob,

als u toch kosten moet maken (en moeite), wat dacht u hiervan (als voorbeeld):

(doehetzelf.2dehands.nl/markt/witgoed_install/electr-badkamer-stralers/)

2dehands.nl / electr-badkamer-stralers

Gr. Hutch

ro
door robbielin1 - Jan 21, 2006 om 09:59
8 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Hutch, allereerst hartelijk dank voor de reactie en de link.  Daar heb ik al gekeken en er zijn alleen 2de hands apparaten te koop. Maar ik hoef alleen een nieuw trekkoord want de drie stralers zijn nog goed. Bovendien als ik naar de prijzen op die site kijk kan ik net zo goed een nieuwe in de winkel gaan kopen. Maar het gaat mij voornamelijk om het feit dat ik niet snap dat er nergens een nieuw trekkoord te krijgen is. En alleen daarvoor zou ik dan een nieuwe straler moeten kopen en installeren terwijl het apparaat dat ik nu heb zelf nog zeer goed werkt! Over stimuleren van de economie gesproken!

hutch
door hutch - Jan 21, 2006 om 10:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Rob,

inderdaad leven wij tegenwoordig in een "weg-gooi-maatschappij". Dat is met bijna alles te merken en te zot voor woorden.

Als Bestron het zelf al niet meer heeft, wordt zoeken inderdaad zo goed als onmogelijk. Wat over blijft is zelf repareren (of door een handige bekende) of... kijk eens bij een Kringloopwinkel o.i.d.

Succes verder, Hutch