he
door hemala Jun 13, 2014 om 17:43
Huishouden & energie

Veiligheidssleutel bestellen

Stel ik ben mijn sleutel (veiligheidssleutel ) kwijt van de toegangsdeur van het flatgebouw
waarin ik een woning via een woningbouwvereniging
heb gehuurd (elke bewoner heeft dus dezelfde sleutel),
Wat komt er ALLEMAAL bij kijken om een dergelijke sleutel te verkrijgen ???? !!!!!!
Neem aan, dat de eigenaar (woningbouwvereniging) van dit pand een sleutel heeft, dus het
nummer, van deze sleutel, daar zal mij niet om gevraagd worden, wanneer ik deze sleutel bestel offff …..
Zal er mij worden gevraagd of ik dit nummer van deze sleutel dan maar aan een van mijn buren moeten vragen ???
Ennnn
Zal de woningbouw mij kunnen vertellen hoeveel het JUISTE bedrag is, dat ik voor deze sleutel zal gaan betalen offff
zal ik rekening moeten gaan houden met een antwoord als een zogenaamd ONGEVEER bedrag
(tussen de …. Eruo en …. Euro ???, Bijv. tussen de 25 en 50 euro ?

1774 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 13, 2014 om 17:57
7215 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Hemala,
een veiligheidssleutel verliezen kan tot gevolg hebben dat het slot vervangen moet worden en dat de bewoners een nieuwe sleutel krijgen, Dat brengt kosten met zich mee maar hoe dat wordt opgelost zou u de huismeester moeten vragen.

Vr. Gr.
.

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2014 om 18:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom vraagt u dat niet gewoon even na bij de huisbaas? Wellicht wilt u ook een sleutel geven aan de kinderen, of uw ouders, of de thuiszorg.

Dat slot van de algemene buitendeur wordt natuurlijk niet vervangen.

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2014 om 18:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En u hebt toch meer dan één sleutel van de buitendeur?

forever-nl
door forever-nl - Jun 13, 2014 om 18:47
400 Antwoorden / 11 Vragen

Het kan ook nog om een elektronisch slot gaan, dan kun je een individuele sleutel ongeldig maken en vervangen. Zie je steeds meer tegenwoordig en er zitten zeker voordelen aan.

Zoals al door twee anderen aangegeven kan de verhuurder u informeren over het verkrijgen van een nieuwe. Als het om een klassieke sleutel gaat kun je vervolgens extra sleutels bij laten maken voor een paar euro per stuk.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 13, 2014 om 19:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U hoeft niet te zeggen dat u hem kwijt bent. U kan gewoon een extra sleutel aanvragen bij de verhuurder, kosten daar van waren hier toen 25 euro per sleutel. Er werden er 2 verstrekt en meerder moesten betaald worden.

de eelco
door de eelco - Jun 14, 2014 om 10:21
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 13 jun 2014, 19:13]U hoeft niet te zeggen dat u hem kwijt bent. U kan gewoon een extra sleutel aanvragen bij de verhuurder, kosten daar van waren hier toen 25 euro per sleutel. Er werden er 2 verstrekt en meerder moesten betaald worden.

ok....maar zal de woningbouw het niet bij houden hoeveel sleutels aan een bepaalde persoon zijn uitgedeeld ???.
dus 1 sleutel verloren en 1 sleutel extra aangevraagd.
lijkt mijn dat wanneer ts de woning verlaat alsnog 2 sleutels zal moeten kunnen inleveren.
lijkt mijn op deze manier het probleem alleen maar uitstellen maar ik kan het mis hebben..

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2014 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij vetrek uit de woning moeten uiteraard de in eerste instantie verstrekte sleutels worden ingeleverd. Dus als dat er twee waren, weer twee inleveren. Extra sleutels hoeven natuurlijk niet te worden ingeleverd.

forever-nl
door forever-nl - Jun 14, 2014 om 11:55
400 Antwoorden / 11 Vragen

Gewoon eerlijk zijn over het gebeuren, je bent echt niet de enige die een sleutel kwijt raakt en zolang het niet wekelijks gaat gebeuren val je gewoon onder de standaard procedure en krijg je een nieuwe sleutel. Het kan zijn dat men geen reden vraagt voor de reden om een nieuwe sleutel aan te vragen, dan kun je het eventueel achterwege laten, maar doet men dat wel is mijn advies er eerlijk over zijn want anders kun je wel in de problemen komen.

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2014 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

At een spookverhalen allemaal. Het gaat over een sleutel van buitendeur van een flat.

Daarvan krijg er er meestal twee of drie,

Toen mijn moeder een nieuwe flat betrok, heb ik en meteen drie bijgehaald, uiteraard tegen betaling, voor de kinderen en de thuiszorg. En daar hoef je helemaal geen verklaring, eerlijk of gelogen, voor te geven.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 14, 2014 om 12:44
7215 Antwoorden / 3 Vragen

@ Hemala,
als de sleutel bij een slotenmaker kan worden bijgemaakt dan kost het niet niet zoveel.
U had het over een veiligheidssleutel dus ging ik er vanuit dat dit niet zomaar verstrekt wordt.
Ben benieuwd hoe een en ander door de verhuurder geregeld wordt.als u er naar gevraagd hebt.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 14, 2014 om 18:39
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Meestal.......

Is de gezamenlijke voordeur maar met 1 of 2 palletjes van de normaal 5 of 6 in gebruik.
Dus de 1e of 1e en 2e pal zijn overal hetzelfde.

Dan houd je er nog 4 of 5 over voor jou privé vonordeur.
Dus een Kopie van je buren lijkt mij niet slim...

Verder zijn er normale sleutels die overal bij te maken zijn maar ook afwijkende.
Zowel de normaal lijkende maar met afwijkend profiel dat vrijwel nergens in paste...

Maar ook mijn huidige Kuiltjes sleutel die dwars in het slot gaat dus geen tanden als zaag maar deukjes op diverse dieptes geboord!
Die zijn duurder en lastiger na te maken.

Tevens loop je bij namaak sleutel het risico dat iemand de oude vind en zomaar je huis kan leeg halen.
Daarom word de Cilinder bij verhuizen meestal gewisseld en kan de oude bewoner er geen misbruik van maken...

Naast het voordeel van maar 1 sleutel zit je bij verlies dus op extra kosten.
Het goedkoopste is dus 1 afwijkende gezamenlijke voordeur en voor je huis en berging een andere zelf regelen....

Maar dat beslis niet jij maar de eigenaar van het pand die het verhuurde....

he
door hemala - Aug 18, 2014 om 13:26
34 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=hemala schreef op vrijdag 13 jun 2014, 17:43]Stel ik ben mijn sleutel (veiligheidssleutel ) kwijt van de toegangsdeur van het flatgebouw
waarin ik een woning via een woningbouwvereniging
heb gehuurd (elke bewoner heeft dus dezelfde sleutel),
Wat komt er ALLEMAAL bij kijken om een dergelijke sleutel te verkrijgen ???? !!!!!!
Neem aan, dat de eigenaar (woningbouwvereniging) van dit pand een sleutel heeft, dus het
nummer, van deze sleutel, daar zal mij niet om gevraagd worden, wanneer ik deze sleutel bestel offff …..
Zal er mij worden gevraagd of ik dit nummer van deze sleutel dan maar aan een van mijn buren moeten vragen ???
Ennnn
Zal de woningbouw mij kunnen vertellen hoeveel het JUISTE bedrag is, dat ik voor deze sleutel zal gaan betalen offff
zal ik rekening moeten gaan houden met een antwoord als een zogenaamd ONGEVEER bedrag
(tussen de …. Eruo en …. Euro ???, Bijv. tussen de 25 en 50 euro ?

Het was geen vraag, maar een klacht. Wordt vervolgd. Natuurlijk heb ik de woningbouw gebeld, daar gaat het nou juist om. Halloooo !!!!! ??????

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 13:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hemala

Waarom dan uw topic op Vraag en Antwoord, als het geen vraag is.

En nu al twee maanden verder, nog geen nieuwe sleutel?