La
door LauraSpr Jul 21, 2022 om 08:24
Huishouden & energie
Wat mag ik verwachten van mijn eiken laminaatvloer

Ik heb onlangs een eiken laminaat vloer laten leggen en ben niet tevreden over het resultaat. Ik heb alleen geen idee hoe kritisch ik mag zijn en wat ik nou precies kan verwachten. De mankementen zijn:
- bobbels in de vloer. Op een aantal plekken zit er lucht onder de vloer of staat hij bol, zodat je het voelt als je er op loopt.
- vlekken in de lak op meerdere plekken (zie foto)
- scheve plinten (foto)
- ruimte tussen vloer en plint (foto)
- deur kan niet teruggeplaatst worden in kast door Plint (foto)
- gat tussen vloer en plint zichtbaar naast plint (foto)

het hele proces qua planning en afspraken wat wanneer gedaan zou worden verliep al heel moeizaam en door allerlei uitstel gedrag is de plint nog steeds niet helemaal af ondanks dat we al verhuisd zijn, maar dit laat ik even buiten beschouwing. Ik wil graag weten hoe kritisch ik mag kijken. Hij krijgt nog 20% van het totaal bedrag van mij en ik zit te denken om om korting te vragen… of weet iemand een betere oplossing? Alle input is welkom, ook positieve:)

4449 17 Rapporteer

La
door LauraSpr - Jul 21, 2022 om 08:25
7 Antwoorden / 1 Vragen

Foto

La
door LauraSpr - Jul 21, 2022 om 08:25
7 Antwoorden / 1 Vragen

Foto

La
door LauraSpr - Jul 21, 2022 om 08:26
7 Antwoorden / 1 Vragen

Foto

La
door LauraSpr - Jul 21, 2022 om 08:26
7 Antwoorden / 1 Vragen

Foto

La
door LauraSpr - Jul 21, 2022 om 08:27
7 Antwoorden / 1 Vragen

Foto

La
door LauraSpr - Jul 21, 2022 om 08:28
7 Antwoorden / 1 Vragen

Foto

La
door LauraSpr - Jul 21, 2022 om 08:28
7 Antwoorden / 1 Vragen

Foto

panter22
door panter22 - Jul 21, 2022 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Het gaat er om dat je zelf niet tevreden bent. Dus moet je gaan klagen.

Korting vragen kan altijd, maar ben je daarna wel tevreden met de vloer?

Dat de vloer bol licht komt meestal als de vloer strak tegen de muur is gelegd.
Zijn de plinten na het laminaat geplaatst? Die zitten er niet mooi in. Het lijkt wel een oud huis.
Daar lopen de vloeren vaak niet helemaal recht en dan krijg je van die naden.
Wat mij opvalt is die lelijke gele naad op de eerste foto.

Ja
door JannyBoe - Jul 21, 2022 om 09:04
531 Antwoorden / Vragen

Hallo Laura, inderdaad de leverancier/legger meedelen dat u niet tevreden bent. Hopelijk komt u er dan samen uit.
Als dat niet het geval is zou u kunnen kijken of het bedrijf bij een branchevereniging is aangesloten die een geschillencommissie heeft.
Lukt dat niet dan kunt u kijken op de site van consuwijzer.nl
Succes!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 21, 2022 om 09:12
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Onderstaand ziet u waar u recht op heeft indien een product niet aan de verwachting voldoet die er normaliter aan gesteld kan en mag stellen en ligt het bewijs dat het wel goed zou zijn bij de verkoper. Geket op de foto's die ik zie kan die dat niet . Het kan zinnig zijn om een tweede opinie te vragen en heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in (opdat die o.a. een expert kan inschakelen) en dit voor u kan afwikkelen.

De verwijzingen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 21, 2022 om 10:05
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo LauraSpr ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel . ( zie ook benedenaan onder : Los het nu op , voorbeeldbrieven )

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen

user123
door user123 - Jul 21, 2022 om 10:35
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is een oud huis, met een ondervloer welke niet vlak is. Dan krijg je stijlplinten nooit mooi strak zonder te kitten.
ook zal dat de oorzaak zijn van de bobbels welke u ervaart.

20 procent reductie vragen ljkt mij niet redelijk en lost ook niets op.

vragen of ze willen kitten zou tot meer tevredenheid zorgen. (Mits ze dat netjes kunnen, uitbesteden kost tussen de 2 en 3 euro per strekkende meter)

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 21, 2022 om 11:48
2120 Antwoorden / Vragen

U mag best kritisch zijn en dat zou ik schriftelijk doen naar uw leverancier. Dat is sowieso ook de eerste stap als u later naar iets als geschillencommissie wil.

va
door vanlotjegetikt - Jul 21, 2022 om 12:03
809 Antwoorden / Vragen

Laat ze dit netjes oplossen. Oude huizen zijn scheef ongelijk en dat zijn vloeren ook. Iemand heeft alleen geen rekening gehouden met hoogte vloer/ondervloer. Overigens wil een ringetje op de scharnieren nog wel eens werken.
Ga vooral niet beginnen over schadevergoeding ed dat werk averechts.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 21, 2022 om 18:15
1798 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Laura,

Kunt u ,ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Om welk bedrijf gaat het ?

Is het bedrijf ergens bij aangesloten?

Hoe duur was de vloer?

Is de hele woning gedaan?

La
door LauraSpr Jul 21, 2022 om 21:39
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil liever niet direct de naam van het bedrijf vermelden. Ik ben er nog niet uit of ik te kritisch ben en wil daarom geen namen noemen.

het kosten 7750 euro en de hele woning (minus badkamer en stukje keuken) is gedaan. 87 m2 zijn we van uit gegaan. De vloer heeft 3 mm toplaag. En voor zover ik weet niet aangesloten bij branchevereniging.

gerbera
door gerbera - Jul 21, 2022 om 22:01
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn een paar zaken die mij opvallen nml de vraag of het laminaat van een en dezelfde partij zijn en de juiste ondervloer is gebruikt. Ik zie nogal wat kleurverschil in de panelen waarbij geen rekening is gehouden tijdens het leggen. Laminaat wordt vrij van de wanden gelegd en de naad, op de foto bij de vraag,  is door verschuiving ontstaan. De plint bij de kastdeur is geplakt dus die kan gewoon verwijderd worden. Het hol en bol staan ontstaat door werking als het laminaat te strak tegen de muur is aangebracht of bij gebruik van een verkeerde ondervloer. Scheve plinten heeft niets met het laminaat te maken maar met de vloer waarop dit gelegd is, die was al scheef maar is blijkbaar nooit opgevallen. De gaten bij de cv leiding kan met een stukje laminaat opgevuld worden. Al met al is er bepaald geen "vakman" bezig geweest die had rekening met het grote kleurverschil gehouden, zelf had ik die partij teruggestuurd omdat ik het vermoeden heb dat het hier om restanten gaat.

1paul
door 1paul - Jul 23, 2022 om 08:17
3188 Antwoorden / 0 Vragen

een en ander is uiteraard afhankelijk van de ondergrond, zitten daar "bobbels" in dan kan de gelegde vloer niet anders dan ook bobbels hebben of je moet eerst de hele ondervloer goed uitvlakken. vraag of ze de aansluiting tussen vloer en plint dichtkitten, simpele en effekieve oplossing, zeker bij oudere woningen!

scheve plinten zoals op de foto hierboven krijg je natuurlijk niet "recht" met een vloer, dit is een bestaande situatie die je niet zo even oplost met het leggen van een vloer, het enigste wat je kunt doen is er rondom een plakplint tegen aan leggen.

een deur die niet meer past door het plaatsen van een plint zul je in principe zelf aan moeten passen of de plint weglaten, de vloerenlegger heeft in jouw opdracht gewerkt en is niet verantwoordelijk voor het pas maken van deuren nadat deze zijn werk heeft gedaan!

vlekken in de lak daarentegen is een andere zaak, deze behoren niet voor te komen en dat zal dus opgelost moeten worden door de leverancier van het laminaat!