di
door dikkiedik33 Nov 2, 2005 om 17:24
Huishouden & energie

Welke C.V. ketel moet ik kiezen?

Mijn C.V.-ketel is aan vervanging toe. Ik wil graag een H.R. ketel laten plaatsen. Al 3 instalateurs zijn over de vloer geweest en allen geven een ander advies. Welke ketel moet het nu worden? Nefit, Vaillant, Intergas? Of nog iets anders. Wie weet raad?

Dikkiedik33

4838 7 Rapporteer

is
door isidor - Nov 2, 2005 om 18:06
42 Antwoorden / 7 Vragen

Remeha Quinta HR Combi-ketel

hutch
door hutch - Nov 3, 2005 om 01:53
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik zelf heb helaas slechte ervaringen met het merk: Radson.

U bent gewaarschuwd.....  Hier onder nog een paar links m.b.t. HR-ketels.

vrom.nl

milieucentraal.nl

en

kieskeurig.nl   hier in de zoekfunctie "cv ketel" of "hr ketel" invullen

Gr. Hutch

es
door eschoute - Nov 9, 2005 om 21:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

De keuze van uw CV ketel is sterk afhankelijk van de isolatie van uw huis en de hoeveelheid warm water, aantal gezinsleden, etc... Wanneer uw huis goed geisoleerd is maakt het CV vermogen niet zoveel uit. Het warmwaterverbruik is wel belangrijk. CV ketels hebben een zgn. CW klasse die de warmwatercapaciteit aangeeft. Laat u hierover eerst informeren en kijk welke ketels hier het meest geschikt zijn voor uw behoefte. Onze ervaring met Bosch Thermotechniek is zeer goed en zeker niet duur.

dr
door dreamworks - Nov 13, 2005 om 09:17
22 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo

als installatie monteur raad ik u aan de nefit te nemen.

Er zijn al 3 installateurs geweest die zullen de situatie zeker goed bekeken hebben en naar uw wensen gevraagd .de nieuwste intergas is nog te jong en heeft misschien nog kinderziektes ,vaillant is wat ons bedrijf betreft altijd een mindere en nefit (indien financielmogelijk) is de mercedes onder de ketels.

twijfelt u nog te zeer dan zou ik zeggen wilt u een combi met kleine warmwatervoorraad neem dan de remeha quinta wilt u meer warm water dan de nefit met apparte (click) boiler of de daalderop (5 jaar garantie).ons bedrijf werkt alleen met deze 3ketels en alleen maar goede ervaringen ook met service en garantie.

groeten en sucses ml

se
door service - Nov 13, 2005 om 15:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel Nefit als Vaillant is prima ketels. Vaillant is een Duits fabrikaat en de huidige VHR Solide lijn is een goede en betrouwbare ketel. Nefit is een Nederlands fabrikaat en over de gehele lijn zonder meer een heel goede ketel. Ook qua service en garantie! Uit eigen ervaring zou ik niet voor Intergas kiezen (vaak problemen en slechte service).

U zegt dat er al drie installateurs bij u over de vloer zijn geweest. Hebben zij ook met u gesproken over uw wensen? Of gaat het er om dat men zo snel mogelijk u een ketel wil verkopen (uw wensen zijn van groot belang, u moet er immers weer vele jaren mee doen. Denk aan warm water comfort, combi of met boiler). Laat u goed voorlichten en vergelijk de offertes goed, appels met appels vergelijken. Vaak zijn er meerprijzen van toepassing indien niet alle aansluitingen binnen een bepaalde afstand van de huidige ketel zitten. Als de rekening komt wordt u onaangenaam verrast! Denk ook aan de service en onderhoud van de installateur. Heeft deze een eigen storingsdienst en wanneer is deze bereikbaar???

Naast de eerder genoemde Vaillant en Nefit is Remeha (de Quinta lijn) ook een kwalitatief goede ketel met een prima service afdeling. Naast de Quinta lijn heeft Remeha ook de Avanta, een klein toestel met grote prestaties. Relatief goedkoop maar bij storingen/problemen erg arbeidsintensief!

Succes met het maken van uw keuze

gi
door giraf_1 - Nov 14, 2005 om 19:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nefit en dan het type Ecomline. ik ben nu 4 jaar werkzaam als service monteur bij een gasservice bedrijf en bij de nefit ecomline zijn verhouding gewijs de minste problemen. (alle genoemde merken heb ik onderhoud)

fo
door fokker25 - Nov 14, 2005 om 20:19
6 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben zelf ervaring met de Nefit Ecomline. Prima ketel, niet de goedkoopste maar wel de beste referenties. Nefit is één der beste en betrouwbaarste merken.