jo
door johannes1 Apr 1, 2015 om 14:30
Huishouden & energie

Woninggebruik door ouderen

0uderen hebben het RECHT om te wonen; dat is een van de privileges, die uit onze Grondwet voortvloeien. Daar zal niemand moeite mee hebben, lijkt me zo.
Zelfs zg vluchtelingen en avonturiers uit verre landen worden aan 'passende' woonruimte geholpen.
Als de marktontwikkeling goed is, zal er een natuurlijke doorstroming en gebruik van de woning-voorraad plaats vinden.
Doordat er een overheids-ingrijpen heeft plaats gevonden, is die markt verstoord geraakt en hebben o.a. de ouderen geen mogelijkheid meer tot doorstroming, ergo ze blijven hun huidige woning tot 'aan lengte van dagen' gebruiken, vaker tegen hun zin, maar er wordt hun geen alternatief geboden.
0nze huidige regering heeft er nog een extra schepje bovenop gedaan door zowel de bejaarden/verzorgings/verpleeg- en ziekenhuizen in te laten krimpen en anderzijds de financiële, individuele, ondersteuningspot leeg te maken.
Nu 'Leiden in last ' is, begint iedereen te schreeuwen dat het zo niet langer kàn.
Dat laatste is inderdaad al het geval en het balletje rolt helaas ook nog verder, zeker zolang de huidige regering aan het bewind is.
Het is die groep van : alles voor mij en niks voor een andere, die dit alles bekokstoofd heeft en U hebt er allen met de ogen open bij zitten te slapen; hebt er soms zelfs mee ingestemd in Uw dommigheid.
Jammer dan anderen nu met de gebakken peren zitten.
0verigens houden ook nog veel kapitaalkrachtigen woningen [met subsidies ] bezet waar niet of voldoende tegen ingegrepen wordt; dat geldt idem dito voor hoger betaalde twee-verdieners.

299 4 Rapporteer

ge
door gerboe - Apr 1, 2015 om 15:13
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johannes1 schreef op woensdag 1 apr 2015, 14:30]Zelfs zg vluchtelingen en avonturiers uit verre landen worden aan 'passende' woonruimte geholpen.

Wat een vreselijk zinnetje.

Voor de rest kan ik er geen touw aan vast knopen.

Cookies
door Cookies - Apr 1, 2015 om 15:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Johannes, er is al een topic over.

edrick3
door edrick3 - Apr 1, 2015 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Nu 'Leiden in last ' is, begint iedereen te schreeuwen dat het zo niet langer kàn. ....
Nou, ik schreeuw niet hoor.

.....U hebt er allen met de ogen open bij zitten te slapen; hebt er soms zelfs mee ingestemd in Uw dommigheid......
Je generaliseert!

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2015 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die hoger-betaalde tweeverdieners, kunnen binnen de kortste keren allebei hun baan kwijt zijn. En wat dan? Weer verhuizen naar een goedkopere woning? Die zijn er dan niet meer.

Niet iedereen over één kam scheren.