ma
door matthijss Dec 11, 2009 om 13:55
Vakantie & reizen

Aldi tent die lekt en kapot is

Wij hebben in mei bij de Aldi in Ede een 6-persoons tent gekocht. In augustus zijn wij met deze tent op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk.
De eerste week Zuid-Frankrijk ging prima; warm weer zonder regen. In de tweede week zijn wij naar Zuid-West Frankrijk getrokken waar we wat hoger in de bergen een leuke plek op een leuke camping hebben gevonden.
In de 3e nacht van die tweede week begon het hard te regenen. Niks aan de hand dachten we nog, we hebben immers een nieuwe tent. 's Morgens werd ik wakker van mijn zoontje (4) die schreeuwde dat zijn kamer (compartiment) ingestort was. Inderdaad was de tent in het midden helemaal omlaag geklapt. We hebben ons toen snel aangekleedt en zijn uit de tent gegaan.

Buiten bleek waardoor onze tent ingeklapt was: het water wat 's nachts gevallen was kon niet weglopen van het middelste vlak bovenop de tent. Omdat dat vlak onder het gewicht van het water inzakte is daar steeds meer water ingestroomd, totdat de stokken het niet meer hielden en allemaal zijn gespleten. We hebben het water van de tent laten lopen en 'm weer geprobeerd wat rechter op te zetten. Dit mislukte door de 4 gespleten stokken.

Van de campingeigenaar hebben we toen metalen tentstokken gekregen waarmee we de gespleten stokken 'gespalkt' hebben, waardoor we konden blijven staan en niet vroegtijdig terug hoefden te keren naar Nederland.

De volgende avond begon het weer te regenen en ben ik de halve nacht bezig geweest om het water van de tent af te halen. Op dat moment kwam ik er ook achter dat alle naden water doorlaten en de rits als een soort rails al het water netjes de tent in geleidt. Na de tweede week zijn we, zoals gepland, teruggekeerd naar Nederland.

In Nederland aangekomen ben ik na 3 weken naar de Aldi gegaan om het verhaal uit te leggen en te vragen wat te doen. Daar werd mij op hoogst onfatsoenlijke wijze verteld dat ik voor klachten over producten niet bij de Aldi moest zijn, maar dat ik contact op moest nemen met de fabrikant. Er werd me niet verteld hoe ik dat moest doen, er werd me wel verteld dat zij (de Aldi-chef denk ik) niks voor me kon doen. Ze was alweer vertrokken voor ik er erg in had. Ik heb niet eens de gelegenheid gehad uit te leggen wat er precies is gebeurd.

Ik was op dat moment zo pissig dat ik thuis aangekomen de tent in de schuur heb gegooid en er sinsdien eigenlijk niet maar aan gedacht heb.
Nu, 3 maanden later, ben ik de tent weer tegengekomen en wil ik dit probleem oplossen. Ik heb geen gegevens van de fabrikant, en stom genoeg ben ik de bon en het garantiebewijs kwijt geraakt. Wel heb ik een rekeningafschrift waarop het bedrag staat dat ik in mei voor deze tent gepind heb (109,00 euro).
Nou wil ik graag contact opnemen met een klantenservice van Aldi om het verhaal uit te leggen, maar kan daar geen contactinformatie over vinden. Bij het verkooppunt in Ede willen ze me ook niet verder helpen.

Heeft iemand een idee wat ik nu kan gaan doen om mijn doel te bereiken (nieuwe tent of mijn geld terug)?

Alvast bedankt voor de reacties.

11306 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit is een lastige kwestie. U dient als koper aan te tonen dat er sprake is van een ondeugdelijk product. U had bijvoorbeeld, kort na de koop, de tent kunnen testen, hoe lastig dat ook is maar het had u wel veel problemen kunnen besparen.
Vervolgens gaat u, maanden na aankoop, op vakantie en merkt dat de tent ondeugdelijk is. (daar kom ik zo nog op terug).
Ik ga ervan uit dat u dent tent volgens voorschrift hebt opgebouwd. U roept zelfs de hulp in v.d. campingeigenaar. Achteraf gezien (maar dat is altijd zo) had u aan campingeigenaar een schriftelijke verklaring kunnen vragen waarbij hij zijn mening (constatering) geeft. Dan gaat u pas 3 weken na terugkeer van vakantie naar de verkoper (Aldi) en op dat moment gaat er iets fout. U wordt door het personeelslid geheel ten onrecht het bos ingestuurd.
Ik zou nog terugkomen op ondeugdelijkheid. U kunt dat vertalen als een product dat niet aan uw verwachting voldoet. U ging er terecht van uit dat de tent deugdelijk en waterdicht is. Dat betekent dat de verkoper (Aldi dus) u iets heeft verkocht dat niet aan uw verwachting voldeed. De wetgever heeft in zo'n geval bepaald dat de verkoper ( jawel Aldi dus) aansprakelijk is voor de levering van een niet deugdelijk product. Het is niet toegestaan dat Aldi u naar de leveranciert verwijst.

Echter, door de voorgeschiedenis zal het niet eenvoudig zijn om bij Aldi nog verhaal te halen.
Vraag: Was bij de tent een garantiebewijs aanwezig?
Zo ja, kijk dan eens goed bij de voorwaarden. Misschien kunt u daar iets mee richting fabricant, maar dat is pas van latere orde.

Heeft u de aankoopbon nog?
Zo ja, dan zou ik in ieder geval hoofdkantoor Aldi een brief schrijven met daarin uw grieven. Stel hun ook aansprakelijk voor het ondeugdelijk product. Laat u niet (weer) afschepen met het argument dat u bij de fabricant moet zijn.

Nog een advies: Ga een neuzen op google en tik daar naam en type v.d. tent in. Misschien is er wel een forum waar meer klachten over die tent staan. Dan heeft u wat meer bewijs in handen.


Succes

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@raadgever
"Was bij de tent een garantiebewijs aanwezig".
"Heeft u de aankoopbon nog".
Antwoord: 'stom genoeg ben ik de bon en het garantiebewijs kwijtgeraakt'.
Er is alleen sprake van een rekeningafschrift met pinbedrag.

@matthijss
Zal heel lastig worden zo niet mogelijk, om hier nog iets mee te kunnen, zeker als er op het afschrift geen vermelding staat van het artikel. €109,00 / Aldi?? En dan .... kan dus een heel ander artikel betreffen dan de tent.
U moet eerst keihard bewijs hebben, is nu geen sprake van.
M.i. kunt u niets op dit moment. Ziet ernaar uit dat de vakantie €109,00 duurder is geworden.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Matthijss, hoewel het niet eenvoudig zal zijn moet je nooit de moed verliezen.

Je kunt in iedergal aantonen dat je de aankoop bij Aldi hebt gedaan.
Bovendien is Aldi uiteraard op de hoogte van de artikelen die men in die periode in de verkoop had. Bovendien heb je het "corpus delicti" nog in je bezit (hoop ik).

Trek de stoute schoenen aan en schrijf Aldi een brief.
Geef daarbij aan in chronologische volgorde hetgeen van belang is.
Sluit de brief af met het verzoek om schadeloosstelling uit coulance.

Heeft u al op google gekeken?

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag matthijs,

Probeer het eens langs deze weg:

Aldi Holding B.V.
Postbus 304
5780 AH BEST.

of

Aldi Best BV Supermarkten
De Maas 14
5684 PL Best

Tel.: 0499-36700

Dit zijn volgens mij de adressen van het hoofdkantoor van Aldi in Nederland.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik weet het niet zeker maar is er geen plicht om een defect o.i.d. binnen twee maanden te melden?

ve
door verwijderd - Dec 12, 2009 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat me er niet om dat ik juridisch gezien in mijn recht sta. Ook hoef ik niet per se al mijn geld terug, ik wil gewoon graag erkenning van Aldi dat zij in deze zaak niet goed gehandelt hebben, en daarbij excuses voor het bijna verknallen van mijn vakantie.

Nu ik de adressen heb van het hoofdkantoor (waarschijnlijk) kan ik in ieder geval mijn gevoel van ongenoegen uiten naar Aldi Nederland en afwachten wat hun antwoord zal zijn.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2010 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dag,

Als u het product heeft gekocht bij de Aldi in Ede, moet u ook bij dit hoofdkantoor zijn d.w.z. Aldi Culemborg!

Op de deur van de aldi staat ook het nummer van de districtsleider: Dhr. Doekbrijder

een aldi medewerkster uit Ede

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
Kassaben - Apr 21, 2024 om 16:35
Winkels & webshops

Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek

Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer

anita555
anita555 - Apr 29, 2024 om 21:46
Vrije tijd & tuin

Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?

Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer

Fr
Fred Kuperus - Apr 29, 2024 om 18:18
Huishouden & energie

Instelling WTW unit

De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer