la
door laura1802 Jul 24, 2009 om 21:34
Vakantie & reizen

Andere voorwaarden als alg. voorw. ook bindend?

Hallo,

ik heb de volgende vraag; wij gaan binnenkort naar Center parcs en nemen 2 honden mee. In de algemene voorwaarden staat er alleen een verhaal over de extra schoonmaak kosten, dus die waren bekend. Nu blijkt er ergens anders op de site te staan dat de honden ingeent moeten zijn tegen hondsdolheid. (De kosten hiervan zijn 100 euro) Vandaag het formulier gehad met de bevestiging van de boeking en achterop staat er weer hetzelfde verhaal over de schoonmaakkosten in de alg. voorwaarden. Nu wil ik weten of ik in mijn recht sta als ik ze niet zou laten inenten. Er staat tenslotte niks over in de alg. voorw. Zijn alleen die bindend of ook wat ze elders op de site plaatsen? Bij de telefonische boeking ben ik hier ook niet op gewezen.

Wie kan mij helpen? Groetjes, lau

1341 9 Rapporteer

am
door amelissen - Jul 24, 2009 om 21:45
77 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien een domme vraag hoor, want ik heb geen huisdieren. Maar moeten niet alle honden ingeent zijn tegen hondsdolheid?

la
door laura1802 - Jul 24, 2009 om 21:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ze krijgen elk jaar de standaard inenting. Hondsdolheid zit daar niet bij.

mi
door miraltje - Jul 24, 2009 om 22:05
462 Antwoorden / 0 Vragen

u staat niet in u recht om ze niet te laten inenten,het beleid van centerparks is daar helder in.

tevens staat het duidelijk op hun website vermeld welke extra voorwaarden ervoor gelden.

1 daarvan is inenting tegen rabies, dit had ik binnen notime gevonden op de website.

je weet dat huisdieren tijdens vakantie problemen kunnen opleveren tijdens het boeken van een vakantie bestemming.

het is dan ook logisch dan ook in de faq of de vragen rubriek van de website zoekt op dit onderwerp.

de consument is vandaag de dag mondig genoeg, echter wanneer het in hun nadeel werkt zijn ze ineens kleine kinderen en moet alles voorgekauwt zijn want dan is het ineens niet eerlijk.

laat je honden gewoon inenten, dat is voor de welzijn van de dieren ook alleen maar beter.

dit zijn de aanvullende voorwaarden voor huisdieren bij centerparks

Voorwaarden

  • U kunt maximaal 2 huisdieren per cottage meebrengen. Dit moet u zowel bij het boeken als bij aankomst vermelden.

  • Voor huisdieren in een kooi rekenen we geen extra kosten.

  • Honden moeten in het park aangelijnd zijn en het hondentoilet gebruiken.

  • Honden en katten moeten een vlooienband dragen en ingeënt zijn tegen rabiës (hondsdolheid).

  • Het inentingenboekje moet op verzoek getoond kunnen worden.

  • De huisdieren moeten een chip of tatoege hebben.

  • In de hotelkamers, de Hotel-Appartementen, in bepaalde cottages en in openbare gelegenheden (bijv. Market Dome, Aqua Mundo) zijn huisdieren niet toegelaten.

bron website centerparks.

ik hoop dus dat je ook een vlooienband en de honden gechipt of een tatoe hebben anders ben je nog meer geld kwijt(:

la
door laura1802 - Jul 24, 2009 om 22:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet precies wat er staat, de vraag is alleen of beiden(voorwaarden en alg. voorw.) net zo bindend zijn. En hoezo leveren huisdieren problemen tijdens vakantie? Ik heb hier vast te maken met iemand zonder huisdieren.Lekker wijs ook wel, om iemand die gewoon een vraag stelt uit te maken voor klein kind???

Jammer dacht dat dit een site was waar vragen gesteld konden worden en men daar normaal op kon reageren.

stacey
door stacey - Jul 24, 2009 om 22:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--de consument is vandaag de dag mondig genoeg, echter wanneer het in hun nadeel werkt zijn ze ineens kleine kinderen en moet alles voorgekauwt zijn want dan is het ineens niet eerlijk.--

Helemaal mee eens ;-)

Ze kennen allemaal Hun Rechten, maar de daarbij horende plichten/voorwaarden - de rechten van andere partij - daar willen ze niets van weten........

stacey
door stacey - Jul 24, 2009 om 22:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Ik weet precies wat er staat, de vraag is alleen of beiden(voorwaarden en alg. voorw.) net zo bindend zijn--

Ja, het zijn aanvullende voorwaarden (over een specifiek iets - dieren in dit geval) van de algemene voorwaarden.

En het park beslist wat wel of niet toegestaan is, het is hun terrein, geen openbare gelegenheid en jij bent te gast en enkel als je je aanpast aan hun regels dus.

Ze hoeven je niet eens toegang tot hun park te verlenen, dus kies jij te gaan dan is dat volgens hun voorwaarden/regels, staan die je niet aan dan moet je er niet boeken........ simpel

matusso
door matusso - Jul 24, 2009 om 22:49
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo lau,

Afgezien van de vraag of CenterParcs dit van u mag verlangen, als het bungalowpark waar u heen gaat in het buitenland ligt dan bent u wettelijk verplicht uw dieren tegen rabiës in te enten.
Daarnaast is het niet ondenkbeeldig dat uw honden op het bungalowpark in aanraking komen met dieren uit landen waar rabiës heerst en dan levert niet-inenting een potentiëel risico voor de gezondheid van uw hond en uzelf.

Overigens zijn de door genoemde kosten aan de hoge kant. Ik ben jaarlijks ongeveer €20 per hond kwijt.

la
door laura1802 - Jul 24, 2009 om 22:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Matusso,

we gaan naar een park in NL. Ik weet inderdaad dat het in het buitenland verplicht is. Ik heb de dierenarts gebeld en die vertelde mij dat het 50 euro per hond kost. Vond het ook knap aan de prijs, aangezien de cocktail inenting ook al 60 euro kostte. Dus zou je ze tegelijk voor beiden laten inenten, kost het je 110 euro per hond!     Op het park mogen ze nergens los, dus vandaar ook dat er volgens mij geen besmetting gevaar is, ze kunnen niet lekker met elkaar spelen ofzo. In elk geval bedankt voor je vriendelijke antwoord! (ps, waar zit je dierenarts?

Groetjes, Lau

cassandra_1
door cassandra_1 - Jul 25, 2009 om 01:34
117 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even een korte aanvulling. In Nederland komt rabies slechts sporadisch voor, met name onder de vossen en vleermuizen.

Inenting tegen rabies is in Nederland dan ook niet noodzakelijk. Als het park het echter als voorwaarde stelt, kunt u hier niet onderuit. Mocht een van uw honden besmet raken, dan kan hij ook andere honden en/of mensen besmetten.

Ik kan me voorstellen dat u het een hele uitgave vindt voor iets waar u waarschijnlijk toch niet mee te maken krijgt.

Zoals eerder hier vermeld, kunt u in uw omgeving informeren of er goedkopere dierenartsen zijn. Bovendien blijft de inenting 3 jaar geldig, dus de volgende twee jaren hoeft u hier geen kosten meer voor te maken. En misschien valt het dan allemaal nog mee.

Groeten, Cassandra