Booking.com prijs wijziging na reservering/bevestiging
Afgelopen 21 mei boekten wij via Booking.com een vakantie villa voor 16 nachten op Fuerteventura. Totale verblijfskosten € 1440,00. Wij ontvingen een reserveringsbevestiging van Booking.com alsmede via hen een bericht van de accomodatie met het verzoek onze vluchtgegevens, aankomsttijd etc. aan hen door te geven en waarin gegevens stonden over waar de sleutel van de villa op te halen etc. Tot zo ver alles in orde, dachten wij!
Gisteren ontvingen wij een email van Booking.com met daarin de mededeling dat de eigenaar van de woning contact had opgenomen met ze om door te geven dat de prijzen niet goed in het systeem stonden. De villa kostte geen € 90,00 per nacht waarvoor wij gereserveerd hadden maar € 110,00 per nacht. Om tot een "oplossing" te komen hiervoor werd ons, door de eigenaar, aangeboden € 100,00 per nacht te betalen maar dan wordt het voor € 1600,00 alsnog veel duurder dan aanvankelijk aangeboden. Wij hebben dan ook aangegeven dat wij niet akkoord gaan en gewoon de afgesproken prijs van € 1440,00 willen aanhouden. Hierop (nog) geen reactie gehad van Booking.com.
Naar wat wij lezen op de website van Booking.com zijn eigenaren/hoteliers zelf verantwoordelijk voor het juist invoeren van hun prijzen. Daarnaast vinden wij het ook geen gevalletje "overduidelijke vergissing/(druk)fout" want dat zou eerder betekenen dat wij voor een onaannemelijke prijs geboekt zouden hebben en dat hebben we niet. Andere accommodaties in dezelfde regio hebben vergelijkbare prijzen in dezelfde periode.
Wij zijn benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaring (met name vakantie villa huur) en of dit een slikken of stikken verhaal wordt of dat wij alsnog ons poot stijf kunnen houden v.w.b. de aangeboden prijs.
U heeft zelf al het nodige zoekwerk verricht, waarom confronteert u hier Booking.com niet mee? Vooral het feit dat de eigenaar zelf verantwoordelijk is voor het juist invoeren van de prijs snijdt hout. De eigenaar is echter niet verplicht om u de villa te verhuren voor 90 euro per nacht. Dus ga bij uzelf te rade: wilt u de villa boeken, ga dan akkoord met de korting op de nieuwe prijs van 10 euro p.n., anders vist u misschien achter het net.
Beste Boppe1943,
Booking.com hebben wij reeds "geconfronteerd" zoals u dat stelt echter nog geen reactie mogen ontvangen. Mogelijk is de eigenaar niet "verplicht" ons deze prijs te bieden echter zijn wij wel met de partijen (booking.com en eigenaar) al een verkoopovereenkomst aan gegaan. Met name omdat de eigenaar verantwoordelijk is voor het juist doorgeven van de prijzen is dit de bottleneck. Zij hebben zelf een fout(je) gemaakt en proberen ons nu hiervan de dupe te laten worden door ons meer te willen laten betalen. Volgens ons is dit niet zuiver. Je koopt bij de bakker ook geen brood als het bordje zegt € 1,50 en bij de kassa zegt men "oh het is eigenlijk € 2,50 weet je wat geef maar € 2,00..." Dat zijn vreemde praktijken.
@andreavb, net wat u zegt: dan koop je dat brood niet. Aan u dus de keuze voor wat betreft die villa. Bijgevoegde link is wat wazig, maar misschien heeft u er toch wat aan, klik: https://blog.iusmentis.com/2013/04/09/wanneer-is-een-reservering-nu-juridisch-bindend/
Tsja, netjes is het niet maar je recht hebben en het krijgen zijn nog steeds twee verschillende zaken. Snel rekensommetje leert dat uw netto schade hier €160 is en daar voert u géén procedures voor.
Ik vind het voor een villa nog steeds erg goedkoop. In Barcelona huur je voor dat geld een klein appartement voor 2 gasten.
Ik.zou zelf kiezen voor die €100 per nacht.
U kunt uw poot stijfhouden maar de eigenaar kan ook de.villa offline halen waardoor u wel.uw geld terugkrijgt maar geen vakantie kan vieren.
Dit gebeurt helaas veel vaker, of het mag is een dingetje maar ze doen het gewoon.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Auto verzekeren bij FBTO.
Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug.
Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren.
Lees meerWat mag ik
Dag, Gisteren kocht ik iets bij de Action, het was rond de 5 euro.
Om te betalen gaf ik een briefje van € 50,= wat ik uit mijn pottemonee haalde.
Kreeg wisselgeld tot een bedrag van € 10,=, wachtte op meer maar kreeg NIETS meer.
De cassiere vertelde dat ik haar een briefje van € 10,= gaf.
Bedrijfslijder erbij, ze ging beelden bekijken, maar kon het niet zien, ik mocht de
...
Lees meer
Vakantie geluidsoverlast booking.com
Mijn dochter krijgt van booking.com een boete van 400 euro voor geluidsoverlast in Albufeira zonder waarschuwing. Kan dit zo maar? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer